Vilken plattform kommer du spela CyberPunk 2077 på? - (Delta i poll)

Medlem
Vilken plattform kommer du spela CyberPunk 2077 på? - (Delta i poll)

Eftersom inte grabbarna grus på FZ drog en poll när de ställde frågan igår så tar jag egna initiativ på detta. Jag ser fram emot era svar.

Vart kommer du lira det kommande hypade spelet CyberPunk 2077...?

Jag tar alla alternativ här: (PlayStation 4, PlayStation 4 PRO, PlayStation 5, Xbox ONE, Xbox ONE X, Xbox Series S, Xbox Series X, Steam, GoG, EPiC, Google Stadia eller "jag kommer inte köpa spelet")


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Backloggens befriare

Vet inte riktigt vad jag ska svara.. Kommer nog inte köpa det på ett bra tag, men när jag väl gör det kommer det nog garanterat att bli till XSX.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

GOG såklart. Dels för att stötta utvecklarna, och dels för att jag föredrar mina spel utan DRM.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Farornas Konung

Svarade Steam, men kommer köpa där det är billigast skulle jag tro.

Medlem

Lär bli Steam, då kan ju köpet finansieras med CSGO-skins (köp billigt sälj dyrt).

Medlem

Saknar alternativ för att köpa fysisk kopia (PC) , visserligen ingår GOG-utgåvan när man köper den (man får en kod som funkar på GOG) så jag tog det alternativet.

Medlem
Skrivet av Baronova:

GOG såklart. Dels för att stötta utvecklarna, och dels för att jag föredrar mina spel utan DRM.

Menar du att Steam som plattform är DRM eller kommer spelet att använda sig av något annat på steam, som inte används på gog?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gog


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Menar du att Steam som plattform är DRM eller kommer spelet att använda sig av något annat på steam, som inte används på gog?

Menar att Steam som plattform agerar som en smärre DRM. Har inte hört något om att det ska vara något ytterligare DRM som Denuvo etc.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem

Tog GOG, men jag har även förbokat på Stadia. Kommer köra på surfplatta när jag inte är hemma. Blir kul att testa 2 helt olika playthroughs med totalt olika karaktärer. När jag väl är hemma kan jag ju även köra min stadia save fast med kb/m. Ska bli kul!

EDIT: Och GOG har jag valt för att mer pengar ska gå till utvecklarna!

Medlem
Tack så mycket för deltagandet

Vad kul att så många har röstat. 75 personer hittills. Tack så mycket för deltagandet. Jag har köpt det via Steam. Visst är det kul att en bra utvecklare som CD Project Red får mer i intäkter via GoG men personligen så försöker jag samla allt spelmaterial till mitt Steam bibliotek. Gillar att ha allt där snyggt o prydligt och sedan få communityt, bilder, achievments och statistik med spelet.

Skrivet av Kazutoyo:

PS4 Slim.

Den ingår i PlayStation 4. Missade att sätta in "Slim inkluderad" som jag gjorde med Xbox ONE och S varianten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Efter läckorna idag där det visade sig att PS5 versionen redan från release rullar i 60fps så blev man ju sjukt taggad!


signatur

En styck signatur.

Skribent

Det fick bli GOG så att CDPR får så mycket av intäkterna som möjligt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det fick bli GOG så att CDPR får så mycket av intäkterna som möjligt.

Piratar så att hans köp motsvarar ett normalt köp istället.

FM-guru
F.d. Sisyr

Köper alltid spel via GOG om det är möjlligt, så även i detta fall.

Skribent
Skrivet av ohGr:

Piratar så att hans köp motsvarar ett normalt köp istället.

Förhandsbokar på Steam också för att återställa obalansen.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Menar att Steam som plattform agerar som en smärre DRM. Har inte hört något om att det ska vara något ytterligare DRM som Denuvo etc.

Kräver inte detta Gog Galaxy? Eller kommer man kunna ladda ner en install.exe på 100GB och bara köra direkt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Baronova:

GOG såklart. Dels för att stötta utvecklarna, och dels för att jag föredrar mina spel utan DRM.

Cyberpunk 2077 är utan DRM på PC. Precis likadant som med Witcher 3. Därför kan man köpa det på Steam utan DRM också. Eller EGS.

Inaktiv

Självklart GOG eftersom jag kommer spela det på PC.

Medlem

Blir på xbox one x. Min laptop med sin I5 och rtx2060 klarar kanske på låga inställningar men SSDn är för liten för spelet verkar det som med.

Medlem

Har beslutsångest... PC (1070/7600k) eller PS5? Brukar vilja spela fps på PC men när det är ett singleplayer RPG så spelar det egentligen inte någon roll.

Medlem
Skrivet av jakkzeven:

Blir på xbox one x. Min laptop med sin I5 och rtx2060 klarar kanske på låga inställningar men SSDn är för liten för spelet verkar det som med.

Låter som din laptop borde klara högre inställningar än så. Jag har en i7 6700k processor och ett GTX 1070 kort och lirar på very high inställningar i t.ex. Assassin's Creed Valhalla som är ett nysläppt spel.

Skrivet av Methea:

Har beslutsångest... PC (1070/7600k) eller PS5? Brukar vilja spela fps på PC men när det är ett singleplayer RPG så spelar det egentligen inte någon roll.

Vilken plattform på PC i så fall? Personligen så måste jag lira FPS-spel på PC då jag kan använda mus & KB. Det är katastrof för mig att lira förstapersons perspektiv med en handkontroll. När det är 3rd person vy så funkar handkontroll riktigt bra dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Låter som din laptop borde klara högre inställningar än så. Jag har en i7 6700k processor och ett GTX 1070 kort och lirar på very high inställningar i t.ex. Assassin's Creed Valhalla som är ett nysläppt spel.

Jag utgick från deras egna rekommendationer. För högre än låga inställningar verkar en SSD vara ett krav. Jag har 118gb totalt på min varav 47 är ledigt. Osäker på om jag ens kan frigöra tillräckligt med utrymme 😂.

Förhoppningsvis blir jag nöjd med xbox one x versionen. Men gillar jag det som fan lär jag skaffa pcversionen till slut med. Föredrar ju mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kräver inte detta Gog Galaxy? Eller kommer man kunna ladda ner en install.exe på 100GB och bara köra direkt?

GoG spel kräver ingen Launcher.
Du kan ladda ner installer och installera så att säga. (som good old times)

Helt valfritt att använda GoG Galaxy, det är väll för dom som vill ha achievments osv som använder det.
Man behöver nog inte ens gog galaxy för cloud saves.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kräver inte detta Gog Galaxy? Eller kommer man kunna ladda ner en install.exe på 100GB och bara köra direkt?

Precis som nämns ovan - du kan ladda ner spelet fristående hos GOG och bara köra igång .exe-filen utan att förlita dig på någon launcher eller inloggning. Precis som på den gamla goda tiden.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Steam givet


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Enda plattform som inte fått någon röst hittills är Xbox Series S av totalt 136 röster i pollen. Tycker EPiC Games har väldigt få röster också på endast 2 stycken. Men av de som gillar EPiC kan nog även rösta på GoG misstänker jag.

10 personer kommer inte att köpa CyberPunk 2077 enligt pollen. Må gud förlåta er. Amen.

Skrivet av jakkzeven:

Jag utgick från deras egna rekommendationer. För högre än låga inställningar verkar en SSD vara ett krav. Jag har 118gb totalt på min varav 47 är ledigt. Osäker på om jag ens kan frigöra tillräckligt med utrymme 😂.

Förhoppningsvis blir jag nöjd med xbox one x versionen. Men gillar jag det som fan lär jag skaffa pcversionen till slut med. Föredrar ju mus och tangentbord.

Jaså, skriver CD Project att SSD är ett krav för att lira med högre inställningar. Använder bara min SSD 250 GB till operativsystemet och kör alla mina spel på HDD 2 TB. Kanske ska ta och installera mitt första spel på SSDn då. Jag har plats så det räcker iaf.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

PS4, är faktiskt förvånad att många valt att spela på en dator. Min laptop skulle aldrig klara spelet trots den är relativ ny.

Medlem
Skrivet av Zontos:

PS4, är faktiskt förvånad att många valt att spela på en dator. Min laptop skulle aldrig klara spelet trots den är relativ ny.

Faktiskt förvånad att nån väljer att spela på en ps4

Witcher 3 flöt lika bra som seg sirap på ps4 detta lär väll inte gå nå lättare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar