Spikat - Microsoft Flight Simulator släpps till Xbox Series i sommar

Robot
Spikat - Microsoft Flight Simulator släpps till Xbox Series i sommar

Förbeställ pilotbrillorna redan nu.

#microsoft-flight-simulator


Medlem

Trevligt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelet är fantastiskt men det ser INTE ut som i trailern.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Chicobello:

Spelet är fantastiskt men det ser INTE ut som i trailern.

Är ju helt beroende på hur du ställer grafiken på PC men ja, det lär inte se ut sådär på konsol. På PC är det magiskt snyggt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Är ju helt beroende på hur du ställer grafiken på PC men ja, det lär inte se ut sådär på konsol. På PC är det magiskt snyggt

Det står ju precis i början "Captured in real time on Xbox Series X". På avstånd tycker jag det mesta riktigt bra ut i FS2020.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Spelet är fantastiskt men det ser INTE ut som i trailern.

Med Xbox-releasen så kommer man att gå över till DX12 och ray tracing.

För övrigt så kan jag tipsa om att Honeycomb kommer lansera sin prisvärda hårdvara till Xbox.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Med Xbox-releasen så kommer man att gå över till DX12 och ray tracing.

För övrigt så kan jag tipsa om att Honeycomb kommer lansera sin prisvärda hårdvara till Xbox.

https://youtu.be/kTnjtS8hHFU

Oj coolt! Kostar lagom mycket va?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Skrivet av NuZ:

Oj coolt! Kostar lagom mycket va?

De är inte sååå blodigt dyra. Yoken (Alpha) och gasreglaget (Beta) till pc kostar ca 2 500 - 3 000 kr styck.

Edit: Alphan har vi testat, är en grymt bra yoke för pengarna. Jag har Beta (gasreglaget), recension kommer tidigt nästa år.


signatur
Medlem
Skrivet av NuZ:

Är ju helt beroende på hur du ställer grafiken på PC men ja, det lär inte se ut sådär på konsol. På PC är det magiskt snyggt

Jag har allt på ultra och visst är det snyggt, dock ser inte vattnet alls ut som i trailern. Utvecklarna har själva sagt att de använder en "water masking" som ännu inte finns att tillgå för oss spelare som gör att det ser mycket snyggare ut i trailers.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

De är inte sååå blodigt dyra. Yoken (Alpha) och gasreglaget (Beta) till pc kostar ca 2 500 - 3 000 kr styck.

Hmm ok låter intressant då ju

Skrivet av Chicobello:

Jag har allt på ultra och visst är det snyggt, dock ser inte vattnet alls ut som i trailern. Utvecklarna har själva sagt att de använder en "water masking" som ännu inte finns att tillgå för oss spelare som gör att det ser mycket snyggare ut i trailers.

Ok ok där ser man


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Oj coolt! Kostar lagom mycket va?

Yoke och throttle quadrant ligger på ca: 2500 kr vardera, så jag skulle tippa på att Xbox HOTAS:en och pedaler kommer hamna på samma prisnivå. I flight sim-världen så är detta väldigt billigt dock Det enda billiga alternativet (för yokes) innan Honeycomb var Logitech/Saitek, och där har inte kvalitén varit särskilt bra. Om du har varit ute efter kvalité så har priserna i regel börjat på runt 6-7000 kr. Så att Honeycomb har blivit så eftertraktat inom flight sim-communityn är inte så konstigt

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bojkott:

Yoke och throttle quadrant ligger på ca: 2500 kr vardera, så jag skulle tippa på att Xbox HOTAS:en och pedaler kommer hamna på samma prisnivå. I flight sim-världen så är detta väldigt billigt dock Det enda billiga alternativet (för yokes) innan Honeycomb var Logitech/Saitek, och där har inte kvalitén varit särskilt bra. Om du har varit ute efter kvalité så har priserna i regel börjat på runt 6-7000 kr. Så att Honeycomb har blivit så eftertraktat inom flight sim-communityn är inte så konstigt

Villhöver!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Yoke och throttle quadrant ligger på ca: 2500 kr vardera, så jag skulle tippa på att Xbox HOTAS:en och pedaler kommer hamna på samma prisnivå. I flight sim-världen så är detta väldigt billigt dock Det enda billiga alternativet (för yokes) innan Honeycomb var Logitech/Saitek, och där har inte kvalitén varit särskilt bra. Om du har varit ute efter kvalité så har priserna i regel börjat på runt 6-7000 kr. Så att Honeycomb har blivit så eftertraktat inom flight sim-communityn är inte så konstigt

Exakt. Jag hade världens setup med microsoft flight simulator x hade en flygkontrol med allt möjligt. Hade höjdmätare och sånt också som man kopplade med usb. Satt där i min egna lilla vardagsums-cockpit. Flög bara boeing planen. Drog ner alla möjliga mods så jag var så nära verkligheten man kunde komma med allt. Så ja. I flygsim världen är det bra pengar

1
Skriv svar