Bekräftat! The Initiative gör nytt Perfect Dark

Robot
Bekräftat! The Initiative gör nytt Perfect Dark
Medlem

Så otroligt svårt att tänka mig att någon kommer att kunna relatera och bli nostalgisk med detta, Perfect Dark är Perfect Dark på något sätt, och att göra en ny variant 2020, det känns inte så Perfect Dark när man ser trailern, men det kanske bara är jag haha. Om det kommer till Xbox så lär det komma till PC också antar jag, är ju helt klart av intresse oavsett nostalgifeeling eller inte :)!

Medlem

Väldigt taggad på vad de kan göra med detta! Undrar när detta släpps.

Inaktiv

Är antagligen en av de få som gillade Perfect dark till 360. Måååånga timmar spenderade på online i det. Goda nyheter.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Så otroligt svårt att tänka mig att någon kommer att kunna relatera och bli nostalgisk med detta, Perfect Dark är Perfect Dark på något sätt, och att göra en ny variant 2020, det känns inte så Perfect Dark när man ser trailern, men det kanske bara är jag haha. Om det kommer till Xbox så lär det komma till PC också antar jag, är ju helt klart av intresse oavsett nostalgifeeling eller inte :)!

Det känns som att FPS-spel där en grund lagts för länge sen, lider ovanligt mycket av dagens förbättrade grafik. Det går inte att få en känsla för banorna och uppdragen när det är så detaljerat, med "realitetens uppsplittrade linjer". Det var så mycket bättre och härligare då det var tydliga korridorer enligt gyllene snittet, och man ser nån jäkligt tydlig enhet på nån vägg så att man fattar att man ska gå och trycka på den osv. Fienderna syns tydligt, man ser precis när en kroppsdel av en fiende sticker fram nånstans.

Medlem

Personligen så hade jag hellre sett alla dessa talanger som de har anställt försöka hitta på ett nytt ip än denna gamla tråkiga serie.

Men förhoppningsvis så blir det bra!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Personligen så hade jag hellre sett alla dessa talanger som de har anställt försöka hitta på ett nytt ip än denna gamla tråkiga serie.

Men förhoppningsvis så blir det bra!

Jag tycker precis tvärt om, man behöver värna om äldre IPn.
RAREs varumärken kördes verkligen i botten efter Microsoft köpte upp dem och jag är glad ifall dem återupplivar dessa och gör seriösa satsningar för att ta bort den bittra eftersmaken.

Själv så föredrog jag Goldeneye, men spelmekaniken i Perfekt dark var ju en trevlig uppgradering.
Omarbetning av konceptet låter som en mycket bra idé, det behöver uppdateras till dagens standarder.
Det får gärna gå över till 3rd person med mer stealth fokus.

Lite taggad är jag nog ändå, speciellt med en studio som verkar har goda resurser.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Personligen så hade jag hellre sett alla dessa talanger som de har anställt försöka hitta på ett nytt ip än denna gamla tråkiga serie.

Men förhoppningsvis så blir det bra!

Får hålla med. Det ryktades ju att de jobbade på ett nytt Perfect Dark men jag hoppas precis som du på ett nytt ip. Tycker det här känns alldeles för likt Halo eller åtminstone liknande genre och MS behöver spel med helt andra inriktningar imo.

Medlem

Spelade aldrig Perfect Dark så för mig blir det ju nytt oavsett. Men visst hade det varit trevligt om en ny "AAAA" studio hade kommit på något nytt banbrytande än en reboot. Men vem vet, detta kanske blir så jävla bra, fast spelet har ett gammalt namn


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Körde otroligt mycket perfect Dark på N64. Älskade det spelet. Uppföljaren som kom var riktigt dålig om jag inte minns fel.
Hoppas dom lyckas skapa något bra

Medlem

Nja inte särskilt taggad. Tycker HD versionen av originalet som kom ut till 360n var en fulländad version. Så en remake känns överflödig.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_176162:

Är antagligen en av de få som gillade Perfect dark till 360. Måååånga timmar spenderade på online i det. Goda nyheter.

Ja PD var riktigt roligt på 360. Sjukt pepp på det här spelet.

Skrivet av Jozo:

Personligen så hade jag hellre sett alla dessa talanger som de har anställt försöka hitta på ett nytt ip än denna gamla tråkiga serie.

Men förhoppningsvis så blir det bra!

Tråkig serie? Är sjukt hyllat och ruskigt bra. Var det perfekta spelet på N64.

Skrivet av Athretil:

Körde otroligt mycket perfect Dark på N64. Älskade det spelet. Uppföljaren som kom var riktigt dålig om jag inte minns fel.
Hoppas dom lyckas skapa något bra

Ja zero var sämre men inte dåligt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Ja PD var riktigt roligt på 360. Sjukt pepp på det här spelet.

Skoj att det finns flera Ett av de bästa 360 minnerna man har Har kvar steelbook versionen man köpte som prydnad i hyllan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_176162:

Skoj att det finns flera Ett av de bästa 360 minnerna man har Har kvar steelbook versionen man köpte som prydnad i hyllan.

Haha jag har också en i stål kvar fast Zero

Edit: såg nu att jag Mass effect och lite andra rariteter med stålfodral för ”display”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

För mig var Perfect Dark spelet som aldrig levde upp till Rare´s höga standard.
Det föll platt helt enkelt. Om nu "The Initative" ska reboota gamla Rare titlar så finns det betydligt bättre ip´n att ta hand om.
Diddy kong racing, Banjo Kazooie och Blast Corps hade jag gärna sett igen.
Detta känns bara trött.....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Får hålla med. Det ryktades ju att de jobbade på ett nytt Perfect Dark men jag hoppas precis som du på ett nytt ip. Tycker det här känns alldeles för likt Halo eller åtminstone liknande genre och MS behöver spel med helt andra inriktningar imo.

Hur är det likt Halo?
Spelet handlar om agent i en sci-fi framtid på jorden med inslag av konspirationer, utomjordingar och infiltrering.
Halo handlar om ett rymdkrig där man är en soldat som reser emellan olika planeter typ.

Ser inte riktigt kopplingen

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hur är det likt Halo?
Spelet handlar om agent i en sci-fi framtid på jorden med inslag av konspirationer, utomjordingar och infiltrering.
Halo handlar om ett rymdkrig där man är en soldat som reser emellan olika planeter typ.

Ser inte riktigt kopplingen

FPS = likt Halo. Är väl kopplingen?`

Säger inte att det är en bra koppling, men den enda.

Medlem

Det är lite synd att MS nästan alltid bara visar nya spel med intetsägande CG-trailers.

Skribent

Är lite delad om den här serien. Första är ju i stort Golden Eye 2, förbättringar men utan IP:t. Spelet var fantastiskt på N64 (om du hade minnespaketet och allt det där), men sen var ju 360-versionen inte alls så speciellt bra. Inte värdelöst, men det kändes som om tiden gått ifrån spelet lite. Fanns tonvis med bra FPS då och Perfect Dark som IP räckte inte riktigt (även om Joanna Dark är en cool karaktär) för att lyfta spelet. MEN om de nu kan väva in mer stealth och agent-tänk i spelet tror jag det kan funka, tänker mer Dishonoured och Deus Ex, där infiltration belönas, men att du kan gå in guns blazing också om du vill det. Det finns definitivt något att hämta med IP:t och en karaktär som Joanna Dark, men det krävs att folk vet vad de gör.


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Haha jag har också en i stål kvar fast Zero

Edit: såg nu att jag Mass effect och lite andra rariteter med stålfodral för ”display”

https://i.imgur.com/htu5ZQX_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&f...

Ah, den jag har med, menade zero Snygg. Man går igenom sina gamla spel för sällan

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Hur är det likt Halo?
Spelet handlar om agent i en sci-fi framtid på jorden med inslag av konspirationer, utomjordingar och infiltrering.
Halo handlar om ett rymdkrig där man är en soldat som reser emellan olika planeter typ.

Ser inte riktigt kopplingen

Sci-fi i första person båda två. Rymdvarelser i olika former. Jo visst kanske inte på pricken men för mig är det 2 liknande spel i samma genre som anses vara de största dragplåstren till Xbox just nu och jag hade bara hellre sett något helt nytt eftersom jag inte tycker Perfect Dark glänst sen det första spelet kom ut på N64an.

All hype efter alla toppvärvningar till The Initiative gjorde nog att jag hoppades på nåt helt annat även om envisa rykten pekade på PD.

Aja babbel å sido så kan det bli riktigt bra ändå och mindre hype från en själv kan ju faktiskt vara bra.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

FPS = likt Halo. Är väl kopplingen?`

Säger inte att det är en bra koppling, men den enda.

Nja lite mer likt än så. Cod och Halo är ju inte speciellt lika trots att båda är FPS ;-P.

NuZ
Testpilot
Skrivet av gorbatjov:

Nja lite mer likt än så. Cod och Halo är ju inte speciellt lika trots att båda är FPS ;-P.

Cod advanced warfare och Halo då?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Det är lite synd att MS nästan alltid bara visar nya spel med intetsägande CG-trailers.

Som alla andra alltså?! Framförallt när det är ”Teasers” och inte ”Gameplay trailers”

Eller hur menar du?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Som alla andra alltså?! Framförallt när det är ”Teasers” och inte ”Gameplay trailers”

Eller hur menar du?

Nja, ganska många spel presenteras faktiskt med (i alla fall bitar av) gameplay eller saker som är "in engine". MS har dock för vana att köra helt igenom CG-trailers som inte visar mycket av hur spelet egentligen kommer att vara.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Cod advanced warfare och Halo då?

Har inte spelat advanced warfare så kan inte jämföra men släng in lite aliens så visst

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Nja, ganska många spel presenteras faktiskt med (i alla fall bitar av) gameplay eller saker som är "in engine". MS har dock för vana att köra helt igenom CG-trailers som inte visar mycket av hur spelet egentligen kommer att vara.

Ok 👍

Skrivet av gorbatjov:

Har inte spelat advanced warfare så kan inte jämföra men släng in lite aliens så visst

Haha


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Spelet kan säkert bli bra, men ett nytt Perfect Dark känns lika hett som ett nytt Syphon Filter eller Fear Effect ungefär.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag vet inte riktigt vad din tumme upp betyder. Är det något jag säger som är konstigt, eller?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Jag vet inte riktigt vad din tumme upp betyder. Är det något jag säger som är konstigt, eller?

Nae mera ok som i ok
Svårt att tyda text men var bara tummen upp som i ok


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar