The Callisto Protocol från Dead Space-mannen ser verkligen Dead Space ut

Robot
The Callisto Protocol från Dead Space-mannen ser verkligen Dead Space ut
Medlem

Det äger rum flera hundra år in i framtiden i samma universum som PUBG...

Inaktiv

Är inte PUBG bara ett BR spel utan någon direkt handling?

Medlem

Jag kanske är blind, men hittar inget att detta skulle utspela sig i "PUBG"-universumet?(Vad det nu innebär)

"Set on Jupiter’s moon Callisto in the year 2320, The Callisto Protocol is a next-generation take on survival horror. The game challenges players to escape the maximum security Black Iron Prison and uncover its terrifying secrets. A blend of horror, action, and immersive storytelling, the game aims to set a new bar for horror in interactive entertainment."

"The Callisto Protocol is the first game from Striking Distance Studios, a new team made of industry veterans behind games like Dead Space and Call of Duty, including studio founder and CEO Glen Schofield, and Chief Development Officer Steve Papoutsis."

"We’ve built a world class studio of passionate developers that is ready to once again tackle one of our all-time favorite genres—survival horror. We’re setting out to make one of the most terrifying games of all time, and we can’t wait to share more about The Callisto Protocol next year.

Är infon från hemsidan. https://www.callistothegame.com/en

Det kanske är från samma grupp/kollektiv/utgivare för PUBG som menas, KRAFTON?

KRAFTON, Inc. is a collective of independent game development teams responsible for various entertainment properties, including PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS and TERA. The name, which is derived from the word craftsmanship, is an acknowledgement of the company’s never-ending pursuit of innovation and creating engaging experiences. KRAFTON currently consists of PUBG Corporation, Bluehole, Striking Distance Studios, PNIX and Delusion.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag håller på att utveckla ett skräckspel som utspelar sig i samma universum som MS Röj.

Släpper även en kokbok som är en spirituell uppföljare till Barnängens Schampo.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Jag håller på att utveckla ett skräckspel som utspelar sig i samma universum som MS Röj.

Släpper även en kokbok som är en spirituell uppföljare till Barnängens Schampo.

Hahahaha


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Alltså, jaaa, om någon kan är det han och jag älskade Dead Space. Men att det utspelas i pubg kan väl inte stämma ? Pubg har ju noll handling,story eller värld, och detta en helt annan typ av spel. Får inte ihop den logiken men som oav... ms röj..

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Utspelas i PUBG-universumet.

What?!

Neeeeej...

(vänta nu... Är det 1 april... Nej det är det inte)

Har du blandat ihop nyheterna nu Mr FZ?

Hmm...

Det här är inte roligt längre! Ni kan säga att det är ett skämt nu.

Hallå?

Medlem

Alltså, är det ett single player spel eller multiplayer. Nån som vet? Hoppas verkligen på single player likt Dead Space spelen. Multiplayer är inte intressant för egen del. Jag vill stänga in mig i ett mörkt hörn med datorn och uppleva skräcken helt själv.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Alltså, är det ett single player spel eller multiplayer. Nån som vet? Hoppas verkligen på single player likt Dead Space spelen. Multiplayer är inte intressant för egen del. Jag vill stänga in mig i ett mörkt hörn med datorn och uppleva skräcken helt själv.

A New Story-Driven, Single-Player Survival Horror Game from the Creators of Dead Space. Coming 2022 to PC and Consoles.

Därav verkar det väldigt intressant. Skulle det varit multiplayer så skulle nog ingen brytt sig direkt. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

A New Story-Driven, Single-Player Survival Horror Game from the Creators of Dead Space. Coming 2022 to PC and Consoles.

Därav verkar det väldigt intressant. Skulle det varit multiplayer så skulle nog ingen brytt sig direkt. ^^

Wow, fantastiskt. Detta ser jag verkligen fram emot då! Tack för infon.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Dead space var ju samma universum som babblarna.

Medlem

oj det här ger mig kalla kårar redan.

Medlem

MUMMA!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Intressant, men varför "PUBG universumet". Inte som att det finns direkt jättemycket lore tillgängligt för att kalla det för ett universum som exempelvis Star Wars eller Warhammer. Finns väl 2 spel egentligen och båda är battle royale, eller har jag missat nåt?

Medlem
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Jag håller på att utveckla ett skräckspel som utspelar sig i samma universum som MS Röj.

Släpper även en kokbok som är en spirituell uppföljare till Barnängens Schampo.

HAHAHAHA toppkommentaren här!

Medlem

Jag tror det har blivit ett missförstånd och spelet har inget alls med PUBG att göra men har väntat på ett spel likt Dead Space.

Medlem

Ok, detta är det jag kunde hitta gällande "PUBG"-universumet och kopplingen till spelet.

The Callisto Protocol - the new sci-fi horror from the creator of Dead Space - is definitely set in the universe of PUBG. We just don't quite know how right now.

Announced at The Game Awards 2020, The Callisto Protocol comes from Glen Schofield and his new studio Striking Distance, a developer set up specifically to create a "narrative experience" within the world of PlayerUnknown's Battlegrounds. However, when the Callisto Protocol was shown off, the game looked far more like Dead Space than PUBG.

However, speaking to IGN, a spokesperson for Striking Distance confirmed that the game is indeed that same narrative experience, and connected to PUBG - but wouldn't say exactly how.

That connection could be very interesting - PUBG's background narrative has gotten increasingly in-depth over time (including an appearance from Jonathan Frakes among many other things), but Callisto Protocol is set on one of Jupiter's moons in the year 2320, whereas the battle royale is based around the story of a multi-billionaire that organises mercenary battles in his razed fictional homeland. This could be an interesting one to explain.

https://www.ign.com/articles/dead-space-creators-new-sci-fi-h...

Så, det verkar vara sammankopplat på något vis(om denna spokesperson har rätt då), vi får väl se hur stor påverkan detta har på spelet i sin helhet, bara att hoppas på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det skulle kunna ha varit bilden från när jag senast var hos tandhygienisten med tanke på "betyget" jag fick.

Medlem

Chocken la sig när jag läst alla kommentarer.
Jag tror det är lite fel bara.

Jag tänkte direkt: ”vilket universum? Finns det lore i PUBG? Har jag missat det helt... fullt möjligt.. missar mer ju äldre man blir”.


signatur

Niet.

Medlem

I särklass det spel som var mest intressant från showen. Har väntat på ett nytt Dead Space länge, kan vi få remake av dom 2 första åtminstone?

Kommer man bara förbi dom ca 2 första timmarna efter prologen i 3:an så är det ett riktigt bra spel. Tråkigt att visst material är bakom co-op-väggar bara. Det håller inte lika högt som ettan och tvåan, men helt klart ett bättre spel än vad det fått betyg. Eller kanske är det bara jag, en som älskar Dead Space som tycker så?

Medlem

Så ett battle royal spel i rymden, pass.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja!!!! ÄÄÄntligen ett Singleplayer-Battle Royale!! Nu kanske man äntligen kan få vinna.

Medlem

Jävligt märkligt val att det utspelar sig i PUBG-universumet. Men så längde det inte har något med PUBG att göra och är mer som Dead Space så är jag nöjd.

Medlem

Såg faktiskt lite häftigt ut. Kan bli bra

Medlem

Ser ju direkt hälsomätaren i bak på nacken. LÄNGTARRRRRRRR

Medlem
Skrivet av Divion:

I särklass det spel som var mest intressant från showen. Har väntat på ett nytt Dead Space länge, kan vi få remake av dom 2 första åtminstone?

Kommer man bara förbi dom ca 2 första timmarna efter prologen i 3:an så är det ett riktigt bra spel. Tråkigt att visst material är bakom co-op-väggar bara. Det håller inte lika högt som ettan och tvåan, men helt klart ett bättre spel än vad det fått betyg. Eller kanske är det bara jag, en som älskar Dead Space som tycker så?

Jag håller med dig. Dead Space 3 ÄR bra. Bara inte riktigt lika bra som 1 och 2. Har man en vän att spela med är trean riktigt kul dock (körde det delvis i co-op).

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Så ett battle royal spel i rymden, pass.

Som det står ovan, och som många redan sagt; så är det ett single player-spel..

Medlem

Mycket intressant på gång nu med nytt mass effect (bara måste bli kvalitet rätt igenom) och sedan ett nextgen dead space. Ettan lämnade verkligen ett avtryck i mitt spelhjärta. Atmosfären var som inget annat. Det här låter extremt intressant.

Medlem

Senaste nytt är ju tydligen att det ska utspela sig i PUBG universumet... Min fråga är isf VARFÖR ?!?!?!
Tappade genast lite hype över detta spel.

12
Skriv svar