PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Greven50:

Med andra ord så är man inte ensam härinne. 😁 (Kanske rent av får se sig som lite av en spoling) 😅

Se det som en komplimang. Det finns äldre och grinigare gubbar än du själv här inne.

Medlem
Skrivet av Popski:

Se det som en komplimang. Det finns äldre och grinigare gubbar än du själv här inne.

Låter som gott sällskap! 😉

Medlem

Någon som hört något mer från EG om dagens släpp?

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Någon som hört något mer från EG om dagens släpp?

Är det ens sagt att det är just idag det är släpp?

Medlem
Skrivet av Popski:

Är det ens sagt att det är just idag det är släpp?

Nej, det var bara lösa rykten baserade på deras inlägg. Men skiter jag i det nu så kommer släppet om 5 minuter, så har det varit vid två tidigare tillfällen. Så nu tar jag inga chanser

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Nej, det var bara lösa rykten baserade på deras inlägg. Men skiter jag i det nu så kommer släppet om 5 minuter, så har det varit vid två tidigare tillfällen. Så nu tar jag inga chanser

Samma här. Missade det beryktade oannonserade EG släppet kl12-13:30 som totalt svämmade över den här tråden och även ett annat mindre släpp.
Men jag lyckades knipa en på CDON förra veckan för leverans Q1.
Vet inte om min bokning på CDON förra veckan eller Inet 2020-06-30 har störst chans.
Men EG släppet som det pratas om på insta antyder ju om att det är en December leverans så kommer definitivt göra ett försök här. Och även om jag tror det är skitsvårt att få en på de annonserade släppen så har man trots allt lärt sig lite genom att följa tråden och kanske har en bättre strategi nu

Medlem

På SweClockers skriver en trovärdig användare (registrerad 2001) att Mediamarkts kundtjänst har bekräftat att de ska packa hans konsoll idag.
Han beställde 19/9.
Då borde det samma ske för mig och flera andra här i tråden.
Jag är sugen på att ringa jag med bara för att få det bekräftat, men vet inte om jag pallar kötiden. 😋

Edit:
Äh va fan.
Kunde inte hålla mig så sitter i telefonkön nu. 😋

Skrivet av Svampfhen:

På SweClockers skriver en trovärdig användare (registrerad 2001) att Mediamarkts kundtjänst har bekräftat att de ska packa hans konsoll idag.
Han beställde 19/9.
Då borde det samma ske för mig och flera andra här i tråden.
Jag är sugen på att ringa jag med bara för att få det bekräftat, men vet inte om jag pallar kötiden. 😋

Edit:
Äh va fan.
Kunde inte hålla mig så sitter i telefonkön nu. 😋

Jag bokade den 15/10 på mediamarkt, så de kanske är för mycket att hoppas på att min kommer också. Mailet som kom från mediamarkt vad fick du för datum då ? För mig stod de att november till mars va fullbokad.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

På SweClockers skriver en trovärdig användare (registrerad 2001) att Mediamarkts kundtjänst har bekräftat att de ska packa hans konsoll idag.
Han beställde 19/9.
Då borde det samma ske för mig och flera andra här i tråden.
Jag är sugen på att ringa jag med bara för att få det bekräftat, men vet inte om jag pallar kötiden. 😋

Edit:
Äh va fan.
Kunde inte hålla mig så sitter i telefonkön nu. 😋

Det har dykt upp fler användare på Facebook som bekräftar att MM sagt deras PS5or packas för tillfället och att mejlbekräftelse är på gång. De flesta har beställt mellan 18-19 sept. Oklart hur mycket "trolleri" det är men man kan ju alltid hoppas att det rör på sig.

Är det INGEN som känner någon som jobbar på MM?

Medlem

Oh My god! Fick bekräftelse mail från Mediamarkt nu att den skickats!!!!!!

Medlem

Nu fick jag ett bekräftelsemejl ifrån MM! Min PS5a är påväg!!!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Oh My god! Fick bekräftelse mail från Mediamarkt nu att den skickats!!!!!!

När beställde du och vilken version?

Medlem

Pratade precis med dem och de sa att jag kommer få en nu med!
Väntar bara på bekräftelse via mail.

Medlem

Jag antar att ni som fått bekräftelse från MM beställt med hemleverans eller även någon som ska hämta i butik?

Medlem

Ganska meningslöst med dessa inlägg som talar om att "nu har min PS5 skickats" utan att nämna modell eller hur man bokat den. (och om man nämnt det i tråden tidigare är det inte säkert att alla har koll på varje användares personliga historia om vart och när man bokat).
Lite tips i all välmening. (första frågan "när och version" har redan dykt upp på ett av de tre inläggen. Många undrar)

Medlem
Skrivet av Oootis:

När beställde du och vilken version?

18/9 ngn gång på kvällen. Disc Edition! Postorder

Medlem
Skrivet av e3henri:

Ganska meningslöst med dessa inlägg som talar om att "nu har min PS5 skickats" utan att nämna modell eller hur man bokat den. (och om man nämnt det i tråden tidigare är det inte säkert att alla har koll på varje användares personliga historia om vart och när man bokat).
Lite tips i all välmening. (första frågan "när och version" har redan dykt upp på ett av de tre inläggen. Många undrar)

Sorry. Extremt väntan vändes till eufori. Ville bara dela med mig av detta till er andra då jag vet att ni är nyfikna.
PS5 Disc edition. Bokades förmiddagen 19/9. Hemleverans.

Medlem

Beställde 18/9 på MM & min skickades precis!
Disc edition

Medlem

Är det någon som har koll på när de bör anlända till butik om konsollerna nu finns på centrallager?
Under eftermiddagen, morgondagen eller med någon dags fördröjning?
Valde att hämta i butik, det var bara MM och WH som hade det som alternativ.

Medlem

18/9 SE
Har begått något mail ännu!
Väntar nervöst. 😱

Medlem

Fick också nyss bekräftelse från både postnord och mediamarkt om att min order har skickats. Även betalningen är återaktiverad hos klarna.
Standard edition, beställd 18/9.

Medlem
Skrivet av Popski:

Är det ens sagt att det är just idag det är släpp?

Nej bara ett insta inlägg om att snart kommer det mer info och en hint om att det gäller leverans före jul vilket borde betyda att de släpps väldigt snart

Medlem

Ingen som fått notis angående hämta i butik hos MM? Sitter och väntar som ett barn på julafton!

Medlem

Maila mig nu då Mediamarkt!
"Alla" andra har ju fått mail.

Edit:
Kollar mailen varannan minut.
Minst!

Medlem

La nyss på luren efter ha setat i telefonkö i en timme med mediamarkts kundservice. Det enda de hade att säga var att "preliminärt december 2020 är det som fortfarande gäller, både digital och disc", vilket uppenbarligen är skitsnack eftersom flera fått mail ang. sina disc-versioner. Att jag nämnde detta verkade hen inte bry sig nämnvärt i.

Beställde 17/9, digital edition.

Medlem

Varför verkar så många beställt från Mediamarkt just runt 18/9? Efyersom jag beställde 9/10 hoppas jag att inte alltför många ligger mellan dessa datum.

Hmm, verkar bara vara standard från MM som skeppas ut nu, beställde själv en digital den 27/9 så lär få vänta ett tag till. Men bara att det rör på sig får det pirra till i byxan 🥳

Medlem

Beställde 19e SE från MM.. fick mail av kundtjänsten att jag får en 2021..

Medlem
Skrivet av Arfir98:

Beställde 19e SE från MM.. fick mail av kundtjänsten att jag får en 2021..

Ringde nyss kundtjänsten och dom sa även att det står 2021! Sjukt.

Medlem

Beställde 18/9 på Mediamarkt.
Mer orolig än någonsin förut.
Inget mail ännu.

Skriv svar