PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Inte hört något, dock beställde jag först den 27/9... 😪

Jaha själv så beställde jag den 18/9 men tycker det är konstigt att inget har skickats för dom fick in en ny leverans i förrgår

Kan vara så att den leveransen endast var SE men det har jag svårt att se.

Medlem

Dystert besked från Inet dom har ingen aning när nästa batch kommer. Konstigt att dom har så svårt att veta något och få nya konsoller. Dom skulle ju fått i veackn men hade ändrats till okänt datum. Dom flesta större har ju fått en ny batch i veckan. Känns som cdon är min bästa chans dom har ju gett mig ett datum i februari iallafall

Medlem

Någon som vet när Elgiganten släpper sina konsoller nu innan jul? Dom laddade upp en story på ig igår angående det.

Hallå!
Helt ny medlem, men har följt tråden för att se hur andra har det. Jag beställde 19/9 från Mediamarkt. 5 november fick jag ett mail där de sa att min leverans var preliminärt beräknad till december.

I mailen med kundtjänst sa de att det var ett "tekniskt fel" och att mailet aldrig skulle gått ut till mig, och att min plats i kön var "Kvartal 1 2021".

Lite trista nyheter såhär innan ledigheten, men jag antar att man får nöja sig med jetmotorn i PS4:an ett tag till.

Medlem
Skrivet av andreassonpete:

Hallå!
Helt ny medlem, men har följt tråden för att se hur andra har det. Jag beställde 19/9 från Mediamarkt. 5 november fick jag ett mail där de sa att min leverans var preliminärt beräknad till december.

I mailen med kundtjänst sa de att det var ett "tekniskt fel" och att mailet aldrig skulle gått ut till mig, och att min plats i kön var "Kvartal 1 2021".

Lite trista nyheter såhär innan ledigheten, men jag antar att man får nöja sig med jetmotorn i PS4:an ett tag till.

Tjena!

Vilken version köpte du?

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Dystert besked från Inet dom har ingen aning när nästa batch kommer. Konstigt att dom har så svårt att veta något och få nya konsoller. Dom skulle ju fått i veackn men hade ändrats till okänt datum. Dom flesta större har ju fått en ny batch i veckan. Känns som cdon är min bästa chans dom har ju gett mig ett datum i februari iallafall

Mediamarkt hade inte heller någon aning om när de skulle få sin leverans.
Iaf sa de att de ej visste.
Så det verkar vara stor osäkerhet även hos leverantörer.

Medlem
Skrivet av andreassonpete:

Hallå!

Brytpunkten för att få en i december verkar gå vud den 18/9 så jag lider verkligen med dig.

Skrivet av Carl Ulvenhag:

Tjena!

Vilken version köpte du?

Hej! Jag köpte en standard edition.

Skrivet av Svampfhen:

Brytpunkten för att få en i december verkar gå vud den 18/9 så jag lider verkligen med dig.

Tvekan dödar, som man säger!

Medlem

Elgiganten har nu meddelat att man får anmäla sig på Elgiganten.se/ps5 och så kommer de slumpmässigt lotts ut vilka som får köpa PS5 SE under morgondagen.

signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Har någon som fick leveransbekräftelse från Mediamarkt igår fått något mer från postnord än att leveransen är bekräftad?;p Ser ni något mer i spårningen? Jag vill ha min nuuuu.

Medlem

Ni som vill ha en chans att köpa!

In på https://www.elgiganten.se/cms/exklusiv-utlottning/passa-pa-at... och förboka.

Skynda skynda.

Medlem

En polare har fått mejl om att hans order på MM har kommit till butik för upphämtning. Vi har dock beställt till olika butiker men i samma stad. Hoppas får mitt också. Hans är skiva PS5:a.

Medlem
Skrivet av oskj:

En polare har fått mejl om att hans order på MM har kommit till butik för upphämtning. Vi har dock beställt till olika butiker men i samma stad. Hoppas får mitt också. Hans är skiva PS5:a.

Vilka datum/klockslag har ni gjort era bokningar?

Medlem
Skrivet av Oootis:

Vilka datum/klockslag har ni gjort era bokningar?

18/9, vet ej klockslag men kvällen för oss båda.

Pratade precis med MM, min är påbörjad och den kommer säkerligen nästa vecka och inte denna.
DE bokat 18/9 med pick upp i butik GBG.

Medlem
Skrivet av Phantomgamer85:

Pratade precis med MM, min är påbörjad och den kommer säkerligen nästa vecka och inte denna.

Vilken butik i GBG om man får lov att fråga?

Medlem

Fan vad konstigt, jag ringde imorse och då var det bara deras vanliga december-snack. (Också beställd 18/9 DE dock leverans till ombud)

Skrivet av oskj:

Vilken butik i GBG om man får lov att fråga?

MM Bäckebol

Medlem

MM Bäckebol

Okej tack. Min polare beställde också från MM Bäckebol dock att han kan hämta i dag i butik, själv har jag MM Torpavallen och inte hört ett dyft därifrån än.

Skrivet av oskj:

Okej tack. Min polare beställde också från MM Bäckebol dock att han kan hämta i dag i butik, själv har jag MM Torpavallen och inte hört ett dyft därifrån än.

Där ser man får hoppas på det bästa

Medlem

Bokat 18/9 MM (Gbg Torpavallen, hämta butik) PS5 SE. Inte hört något mer än prel. december. Känns som om den med lite tur kan hämtas den här veckan eller nästa. Ingen panik direkt så kan lugnt vänta tiil nästa år med.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Bokat 18/9 MM (Gbg Torpavallen, hämta butik) PS5 SE. Inte hört något mer än prel. december. Känns som om den med lite tur kan hämtas den här veckan eller nästa. Ingen panik direkt så kan lugnt vänta tiil nästa år med.

Samma som mig då, håller med kan vänta tills nästa år men skulle vart kul om man fick innan jul!

Medlem
Skrivet av Deekar:

När släpps förhandsbokningen till ps6? Lär väl få beställa nu om man inte ska få den 1år efter release😂

Mediamarkt har "lovat" mig december men börjar tappa hoppet!

Samma här. Beställde 18/9 och ska få leverans i December. Snart är det jullov

Medlem

HAHAHAHA Kollade precis min mail!! Ska hämta ikväll!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

Samma här. Beställde 18/9 och ska få leverans i December. Snart är det jullov

Digital version eller?

Medlem

nej, disc version. Nu åker jag o hämtar

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

Beställt när?

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

HAHAHAHA Kollade precis min mail!! Ska hämta ikväll!!!!!!!!!!!!!!

När beställde du? Och vilken edition?

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

Det svänger snabbt! 😁😁👍👍

Skriv svar