Efter en evig väntan är Super Meat Boy Forever strax här – med tusentals banor

Robot
Efter en evig väntan är Super Meat Boy Forever strax här – med tusentals banor

Det blir extra mycket kött i jul.

#super-meat-boy-forever


NuZ
Testpilot

Ska man lätt skaffa till switchen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Flakmonkey
Skrivet av NuZ:

Ska man lätt skaffa till switchen

Indeed, min Switch är tämligen oanvänd, men Super Meat Boy passar perfekt känner jag.

Skribent

Från gameplayet jag sett är jag skeptiskt till det här. Kommer eventuellt plocka upp det på någon rea, men lär inte hänga på låset om man säger så. Gillade första skarpt.

Medlem

Danny Baranowsky har inte gjort musiken
Tror att kompositör byttes även när det släpptes till ps4 och var med i ps plus. Minns att jag inte pallade med mer än två nivåer pga det.

Medlem

Är det där gänget verkligen samma utan Edmund McMillen? Känns lite som när vissa rockband försökt sig på att byta sångare.

Medlem
Skrivet av Revakkyh:

Danny Baranowsky har inte gjort musiken
Tror att kompositör byttes även när det släpptes till ps4 och var med i ps plus. Minns att jag inte pallade med mer än två nivåer pga det.

Han gjorde ju inte musiken till Isaac Rebirth heller så inte helt oväntat att han inte skulle vara med.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Från gameplayet jag sett är jag skeptiskt till det här. Kommer eventuellt plocka upp det på någon rea, men lär inte hänga på låset om man säger så. Gillade första skarpt.

Det kan du inte säga speciellt med tanke på att du inte ens spelat spelet än.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Det kan du inte säga speciellt med tanke på att du inte ens spelat spelet än.

Så man får inte vara skeptisk till ett spel innan man spelat det?

Medlem

Älskar första och Binding of Isaac-spelen. Hoppas detta är lika bra.

Skribent
Skrivet av Flower Knight:

Älskar första och Binding of Isaac-spelen. Hoppas detta är lika bra.

Jag är rejält skeptisk till att man springer automatiskt, inte verkar ha samma kontroll på gubben som i första spelet, många checkpoints mitt i banorna, att det är mer inzooma än första, tagit 7 år att utveckla, tappat flera ledande personer samt att musiken verkar vara mycket sämre från det jag har hört.

Hoppas jag har fel och att det blir grymt för även jag älskade första, men skulle aldrig köpa utan att läst lite recensioner samt att det gått ner i pris.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag är rejält skeptisk till att man springer automatiskt, inte verkar ha samma kontroll på gubben som i första spelet, många checkpoints mitt i banorna, att det är mer inzooma än första, tagit 7 år att utveckla, tappat flera ledande personer samt att musiken verkar vara mycket sämre från det jag har hört.

Hoppas jag har fel och att det blir grymt för även jag älskade första, men skulle aldrig köpa utan att läst lite recensioner samt att det gått ner i pris.

Oj det hade jag ingen aning om, suck. Det låter lite trist. Spontant låter det ju som ett mobilspel då, som Mario run eller vad det heter

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag är rejält skeptisk till att man springer automatiskt, inte verkar ha samma kontroll på gubben som i första spelet, många checkpoints mitt i banorna, att det är mer inzooma än första, tagit 7 år att utveckla, tappat flera ledande personer samt att musiken verkar vara mycket sämre från det jag har hört.

Hoppas jag har fel och att det blir grymt för även jag älskade första, men skulle aldrig köpa utan att läst lite recensioner samt att det gått ner i pris.

Kommer helt klart gå att ta bort det där med automatisk springande.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Kommer helt klart gå att ta bort det där med automatisk springande.

Jag är inte lika säker. Spelet är ju designat kring den mekaniken.

edit: Men jag hoppas såklart att du har rätt.

Skribent
Skrivet av Flower Knight:

Oj det hade jag ingen aning om, suck. Det låter lite trist. Spontant låter det ju som ett mobilspel då, som Mario run eller vad det heter

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag är rejält skeptisk till att man springer automatiskt, inte verkar ha samma kontroll på gubben som i första spelet, många checkpoints mitt i banorna, att det är mer inzooma än första, tagit 7 år att utveckla, tappat flera ledande personer samt att musiken verkar vara mycket sämre från det jag har hört.

Hoppas jag har fel och att det blir grymt för även jag älskade första, men skulle aldrig köpa utan att läst lite recensioner samt att det gått ner i pris.

Bit Trip Runner funkar ju på det sättet och är ett fantastiskt spel. Dock är det ju inte riktigt det man förknippar Super Meat Boy med så får se hur det blir. Risk of Rain lyckades ju med att ta ett koncept och göra om ordentligt till tvåan men samtidigt behålla känslan. Ingenting är omöjligt.

Medlem
Skrivet av purjo:

Han gjorde ju inte musiken till Isaac Rebirth heller så inte helt oväntat att han inte skulle vara med.

Nej läste lite om att det var nåt tjaffs mellan Edmund och Danny så det lär väl inte hända igen heller tyvärr.

Verkar som att dom ska göra om musiken från modden antibirth när dom lägger till den under namnet Repentance i slutet av året också. Mycket tråkigt då musiken från anitbirth är 100 gånger bättre än skräpet dom har nu! (Vissa är bra )

1
Skriv svar