Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Sony tar bort Cyberpunk 2077 från Playstation Store

Medlem
Skrivet av jehuty:

Aktien nere 17% idag.

Högsta värdet var 103€, nu strax över 59€.

Fan kanske kan vara något, kanske köper in mig om den faller till 30€~
Finns ju dock tyvärr en risk att det går helt käpprätt åt helvete om de inte lyckas fixa spelet till de äldre konsolerna.
Får hoppas på att det inte blir fallet, vill ha nästa Witcher spel.

Medlem

Då är det dags att göra om certifieringen så att konsoltillverkarna får mer insyn i spelen och får testa de fullt ut innan godkännande. Detta drar ju inte bara ner CDPR:s betyg utan även Sonys och Microsofts.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Buster:

Så du tycker bara det är buggarna som förstör inlevelsen??
Wanted-systemet och den obefintliga AI'n? Att inte kunna interagera med världen runtomkring i ett RPG från de världsledande RGP-skaparna i världen?
Detta är det minst inlevelsefyllda spel jag sett.

För min del går jag aldrig "GTA Berserkargång" och upplever inget problem alls med Wanted-systemet eller kass befolknings AI.
Befolkning överlag tycker jag är OK. Ibland ser man roliga "event" och myllret på gatorna är mysigt.
Men visst, börjar man skjuta så kryper dom ihop och upplevelsen förstörs lite. Men som sagt, inget bekymmer för mig då jag i princip aldrig gör något sådant utanför uppdrag.

Det är väl just dom två grejerna som drar ned betyget från 10/10 till 8/10 för mig.

Sedan vet jag inte riktigt vad mer folk vill ska vara interaktivt i världen? Jag saknar inget.
Matstånd man kan köpa mat ifrån. Sure. Men vad ska jag med det till egentligen? Frisörsalong hade väl varit trevligt men 99,99% av spelet är i first person så åter igen, inget som påverkar mig. Endast i Photo Mode.

Fanns det något mer interaktivt i Witcher 3? Förutom att kunna ändra frisyr och spela kortspelet?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Haha, berättade för min svåger i förrgår om alla dessa problem. Han sa att han hade inte märkt någonting, han kör på PS4 (inte PRO) och tycker spelet fungerar fine. Han förstod inte alls den kritik som jag berättade om, och har inte upplevt det alls. Men han var bara ett par timmar in sa han, men hade ändå kört biljakt, och gunfights inomhus.

Har dock varken sett eller testat spelet själv på något som helst format, så kan inte uttala mig personligen. Får svänga hem till honom och kika någon kväll.

Ja, det låter ju helt otroligt! Vore intressant om du kunde följa upp detta på något sätt.
Då får man ju utgå att allt som läggs upp på Youtube är påhittat och falskt.

Medlem
Skrivet av Buster:

Så du tycker bara det är buggarna som förstör inlevelsen??
Wanted-systemet och den obefintliga AI'n? Att inte kunna interagera med världen runtomkring i ett RPG från de världsledande RGP-skaparna i världen?
Detta är det minst inlevelsefyllda spel jag sett.

I vilket annat spel kan du interagera med världen? Gör aldrig det i RPGs då det precis som I CP2077 rör sig om ett fåtal svar man får från NPCer som säger samma sak om och om igen ifall man försöker prata med dem.

Medlem
Skrivet av loerk:

Fan kanske kan vara något, kanske köper in mig om den faller till 30€~
Finns ju dock tyvärr en risk att det går helt käpprätt åt helvete om de inte lyckas fixa spelet till de äldre konsolerna.
Får hoppas på att det inte blir fallet, vill ha nästa Witcher spel.

Svårt att tro att den kommer sjunka till 30 men gör den det känns det nästan som ett måste att köpa.

Oavsett hur lågt den kommer gå tror jag man får vara förbered på att den kommer hålla sig lågt ett bra tag tills dom har lyckats rädda sitt rykte.

Och i och med detta rundar vi av året 2020.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Svårt att tro att den kommer sjunka till 30 men gör den det känns det nästan som ett måste att köpa.

Oavsett hur lågt den kommer gå tror jag man får vara förbered på att den kommer hålla sig lågt ett bra tag tills dom har lyckats rädda sitt rykte.

Förutsatt att de ens överlever.
Har inte någon koll på hur mycket cash de har, men om de misslyckas totalt med konsolerna så finns det nog en risk för att de hamnar rejält minus.
Studios har dött för mindre grejor.

Just nu känns Nvidia för kanske $500 som en säkrare långsiktig investering.

Medlem
Skrivet av loerk:

I vilket annat spel kan du interagera med världen? Gör aldrig det i RPGs då det precis som I CP2077 rör sig om ett fåtal svar man får från NPCer som säger samma sak om och om igen ifall man försöker prata med dem.

I något annat RPG pissar inte karaktärerna samtidigt som de går runt och upprepar samma sak hela tiden iaf. RDR 2 är ju en tämligen interaktiv värld... för att ta ett tydligt exempel som inte ens är ett RPG på pappret.
Men jag förstår, du vill behålla din illusion och det är okej. Skönt att du inte behöver uppdatera spelet framöver med...

Medlem

Illa, jag mår illa
Då nördarna på CDPR snubblar till och råkar spilla
🙂

Medlem

Ungefär så här det känns för oss PC-spelare med spel som är "gjorda" för konsoll.
Trasigt värre, men får aldrig se säljstopp där inte..
Finns otaliga exempel, Horizon Zero Dawn, Dark Souls osv.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Haha, berättade för min svåger i förrgår om alla dessa problem. Han sa att han hade inte märkt någonting, han kör på PS4 (inte PRO) och tycker spelet fungerar fine. Han förstod inte alls den kritik som jag berättade om, och har inte upplevt det alls. Men han var bara ett par timmar in sa han, men hade ändå kört biljakt, och gunfights inomhus.

Har dock varken sett eller testat spelet själv på något som helst format, så kan inte uttala mig personligen. Får svänga hem till honom och kika någon kväll.

Kan nog ändå tänka mig att det finns en ganska stor skara människor där ute som inte tänker på/bryr sig om bristerna på PS4/Xbox One.

Många är helt enkelt inte lika insatta eller intresserade, de bara kör på liksom.

Medlem
Skrivet av Buster:

I något annat RPG pissar inte karaktärerna samtidigt som de går runt och upprepar samma sak hela tiden iaf. RDR 2 är ju en tämligen interaktiv värld... för att ta ett tydligt exempel som inte ens är ett RPG på pappret.
Men jag förstår, du vill behålla din illusion och det är okej. Skönt att du inte behöver uppdatera spelet framöver med...

Vad snackar du om? Ge ett exempel på andra RPGs istället. Fast det kan du inte, för det är precis så det är i alla RPGs.
Och vart får du pissar ifrån?

Och ja, du har några dialogval i RDR2 som säkert känns roliga i en kvart. Men efter en stund så spräcks ju även den illusionen.
Men hur menar du med interaktivt? Att du kan lag mat och göra annat skit?
Det kan man ju, men rockstars spel har helt andra brister än så. Vilket hör till ett helt annan ämne.

Frågan är varför du verkar ha en vendetta mot just detta spel, kanske för att det är roligt att hoppa på en bandwagon.
Huvudsaken i dessa spel är väl ändå hur det känns när man rör sig genom staden på vägen till vad man nu ska göra.
Och där skulle jag säga att Cyberpunk utklassar allt.

Medlem

Så jävla kluven.
Spelar på PS5 och tvingat mig genom den halvtaskiga grafiken, buggarna, dåliga NPCer, krascher och har nu faktiskt fastnat för storyn och karaktärerna. Är runt 15h in.
Igår kraschade det 3 gånger på 4h när jag spelade... det enda rätta vore att be om en refund och köra vidare när PS5 versionen kommer men är så sjukt fast i storyn som sagt...

Lutar åt refund men ska fundera. Hur tänker ni andra som kör på PS5?


signatur

En styck signatur.

Medlem

Oj, det var ju inte bra. Detta betyder ju att de anställda på CD Projekt Red kommer lida ännu mer, kommer bli mer 'crunch' nu..

Spelet har ju uppenbara brister på sina håll, men PC-versionen är någorlunda stabil åtminstone. Men det blir knappast något 'Game of the Year' för det här spelet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gregerory:

Den gula rutan från CDPR ang detta.

Det verkar vara efter förhandling med Sony.

https://mobile.twitter.com/CyberpunkGame/status/1339846154176...

Så för att slippa stå för återköpen alltså och bara fysiska butiker och CDPR? De bord eha kommit överens med Sony innan de gick ut med meddelandet också om återköpen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Så klart att dom ville ha ut spelet till julhandeln för att maximera vinsten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Så jävla kluven.
Spelar på PS5 och tvingat mig genom den halvtaskiga grafiken, buggarna, dåliga NPCer, krascher och har nu faktiskt fastnat för storyn och karaktärerna. Är runt 15h in.
Igår kraschade det 3 gånger på 4h när jag spelade... det enda rätta vore att be om en refund och köra vidare när PS5 versionen kommer men är så sjukt fast i storyn som sagt...

Lutar åt refund men ska fundera. Hur tänker ni andra som kör på PS5?

Tror inte du får refund på nya gen. Handlar om last gen. Tråkigt att du har så i ditt spel. Jag kör på seriex x och är faktiskt väldigt nöjd. Inga krasher alls. Inga uppenbara fps drops och sånt. Hur kan det skilja sig så mycket. Fattar inte.

Medlem

Ändå verkar ju en del tycka att det är fantastiskt även på PS4 😀

Medlem
Skrivet av denza:

Tror inte du får refund på nya gen. Handlar om last gen.

Det är exakt samma spel. Cyberpunk finns inte till PS5 ännu.
Man spelar det bakåtkompatibelt.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Det är exakt samma spel. Cyberpunk finns inte till PS5 ännu.
Man spelar det bakåtkompatibelt.

Jaha. Du ser. Tack för rättelsen.

Skrivet av orkaupptaget:

Så jävla kluven.
Spelar på PS5 och tvingat mig genom den halvtaskiga grafiken, buggarna, dåliga NPCer, krascher och har nu faktiskt fastnat för storyn och karaktärerna. Är runt 15h in.
Igår kraschade det 3 gånger på 4h när jag spelade... det enda rätta vore att be om en refund och köra vidare när PS5 versionen kommer men är så sjukt fast i storyn som sagt...

Lutar åt refund men ska fundera. Hur tänker ni andra som kör på PS5?

Låter ju inte så spelbart med så mycket krascher. Är nog bättre att refunda och sen skaffa spelet på nytt när det släpps igen till förhoppningsvis en billigare peng.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Bara sänk grafiken till Minecraft nivå så får dom 60 FPS utan problem

Det har dom ju redan gjort 😀

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad snackar du om? Ge ett exempel på andra RPGs istället. Fast det kan du inte, för det är precis så det är i alla RPGs.
Och vart får du pissar ifrån?

Och ja, du har några dialogval i RDR2 som säkert känns roliga i en kvart. Men efter en stund så spräcks ju även den illusionen.
Men hur menar du med interaktivt? Att du kan lag mat och göra annat skit?
Det kan man ju, men rockstars spel har helt andra brister än så. Vilket hör till ett helt annan ämne.

Frågan är varför du verkar ha en vendetta mot just detta spel, kanske för att det är roligt att hoppa på en bandwagon.
Huvudsaken i dessa spel är väl ändå hur det känns när man rör sig genom staden på vägen till vad man nu ska göra.
Och där skulle jag säga att Cyberpunk utklassar allt.

Jag skulle föreslå att du faktiskt söker på det folket på denna bandwagon talar om på Youtube, där finns det videoklipp som bekräftar det jag skriver.

Rockstar har aldrig marknadsfört något som inte är i spelet när det når spelarna. Interaktivet så som att jaga, spela poker, fiska, skräddarsy karaktären, äta mat, dricka sig full, ha ett rimligt Wanted-systemet, slåss, provocera AIn, skapa en kedjereaktion av händelser. Jag vet att du förstår...

Ingen vendetta, bara visar öppet att man inte accepterar att spelbranschen skall tas över av influencers och pengakåta mastodonter.
Sony har tagit ställning, det är väldigt bra. Utan oss på de bandwagon hade vi fått nöja oss med skit.

Medlem

Hmm, så de tar bort Cyberpunk 2077 efter all kritik men behåller Life of Black tiger.

https://store.playstation.com/en-us/product/UP1747-CUSA07311_...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Buster:

I något annat RPG pissar inte karaktärerna samtidigt som de går runt och upprepar samma sak hela tiden iaf. RDR 2 är ju en tämligen interaktiv värld... för att ta ett tydligt exempel som inte ens är ett RPG på pappret.
Men jag förstår, du vill behålla din illusion och det är okej. Skönt att du inte behöver uppdatera spelet framöver med...

Jag har då aldrig märkt av något sånt? Och då GÅR jag nästan hela tiden till alla uppdrag.

Kom ihåg att du jämför med troligen världens bästa spel när det gäller en levande öppen värld. Ingen kommer någonsin klå Rockstar på det.

Medlem

Är PC och Ps5 versionen helt fri från problem eller?

Medlem

Hur många preodra det spelet?? Bra försök till en mer nyanserad diskussion dock 👍🏻

Medlem

Kan ju tydligt se i trailern hur spelet ser ut och fungerar.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag har då aldrig märkt av något sånt? Och då GÅR jag nästan hela tiden till alla uppdrag.

Kom ihåg att du jämför med troligen världens bästa spel när det gäller en levande öppen värld. Ingen kommer någonsin klå Rockstar på det.

Om CPR inte jämför sig med de bästa bör de ha sänkt ambitionen?

Skriv svar