PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Popski:

Ja, min kom till terminalen i Jönköping och skickades vidare runt 20:30. Jag tror dock denna info är föga intressant för alla i tråden och den säger heller inget om din egen order. Du får spåra din egen försändelse för att få info om den. Jag skulle bli orolig först om det går flera vardagar utan att det händer något.

Själv har jag ingen lust att spamma ner tråden med minutiösa uppdateringar om var just min kartong befinner sig.

Håller med. Bring/Postnord status känns inte som det hör hemma här. Visa lite respekt för dem som väntat kanske 10-12 månader och vill få lite allmän inform kring vart i köerna respektive butik är samt framförallt tips om nya försäljningar, men deras inlägg dränks i statusuppdateringar från varje bring leverans från folk som redan fått sina säkrade.

Hade en svag förhoppning att de icke-beställda maskinerna från EG lotteriet skulle komma ut nu kl 0:00, men så blev det alltså inte.
Stod 100+ på lager innan den togs bort och de har ju spärrat flera koder och säkert många som glömt/struntat i att beställa också.

Medlem

Fått ett ps5 av min polare nu som jag ska hämta ut 😅 eller ja ska självklart betala det. Men om det ligger hos Inet (med hans namn osv) han bor i en annan stad, kan jag ändå hämta det på ngt sätt?

Medlem
Skrivet av Kellini:

Fått ett ps5 av min polare nu som jag ska hämta ut 😅 eller ja ska självklart betala det. Men om det ligger hos Inet (med hans namn osv) han bor i en annan stad, kan jag ändå hämta det på ngt sätt?

Låter som en väldigt specifik fråga som du nog får ta med Inet.
Finns ingen generell praxis på att hämta ut annans order så det är från butik till butik. Kan tänka mig att de är rätt restriktiva.
Känns lite konstigt att lägga en beställning mot en annan stad än man själv bor i, hur tänkte din polare där....

Medlem

Är lite små irriterad på WH just nu.

Läste tidigare idag på sweclockers, att folk som bokat DE hade fått besked om hämtning. Först var det en bokning från juli, sedan en från aug. Tänkte att då bör min bokning från 5 sep vara med i nästa batch, förmodligen i jan. Helt plötsligt skrev någon att hen fick hämta ut sin, bokat den 10 sep!? (Första wtf)

En annan hade frågat WH hur mkt 50+ DE skulle täcka i kön. De svarade att de inte får in så mkt i kvantitet, men att de hade få beställningar på DE, och att de snart är i kapp med alla bokningar. (Andra wtf)

Så vad hände med min beställning då, som står som "ej i lager" och ingen som helst uppdatering?
Först börjar de hinna i kapp bokningarna och sedan hoppade de över mig bara och lät minst en person hämta ut sin, trots att de bokat senare?

Jag hoppas att det är för att det ska skickas och hämtas upp hos ombud och att det tar längre tid. Annars är det riktigt fult...

Medlem

Ledsen om jag e lite efter i diskussionen här men sugen på att köpa en PS5. Bristen är ju uppenbar men utan någon bokning eller nåt, när är det egentligen realistiskt att man bara kan köpa en?

Medlem
Skrivet av Maggot:

Ledsen om jag e lite efter i diskussionen här men sugen på att köpa en PS5. Bristen är ju uppenbar men utan någon bokning eller nåt, när är det egentligen realistiskt att man bara kan köpa en?

Utan bokning är det nog Elgigantens nästa lotteri som är din bästa chans.

Om du undrar när det går att köpa lite spontant eller i butik så skulle jag inte tippa på att det sker tidigare än mars, men det kanske går undan under Q1 när julhetsen har lagt sig och folk inte har någon långledighet att se fram emot längre.

De ÅF jag själv sätter störst hopp till just nu är de som inte ligger med stora köer. Elgiganten och därefter CDON har ju aviserat att de kommer öppna upp för nya bokningar. Netonnet, Komplett, Inet, Ginza, CyberPhoto är det helt tyst från. Webhallen har bara nått fram till december 2019 i sin förbokningkö.

Om du kan tänka dig en Digital Edition går det förmodligen snabbare. Där verkar efterfrågan vara oerhört mycket lägre än för Standard Edition.

Medlem

Fick också Mail från Webhallen igår fredag eftermiddag att jag kunde hämta ut min PS5 (med skivläsare). Höll nästan på att köra av vägen när jag såg mailet i mobilen. Detta mot bakgrund av att WH bara för några veckor sedan sa att jag först kunde räkna med en konsol 2021. Körde direkt till Nordstan i Göteborg och hämtade upp den.
Jag hade bokat min i november 2019.
Julen är räddad! Extra skönt att man köpt en (LG) Oled CX endast för denna konsol.

Funderar på att köpa 3D-hörlurarna. Någon som har också kan lämna lite åsikter om dessa?

Medlem
Skrivet av Alessi:

Fick också Mail från Webhallen igår fredag eftermiddag att jag kunde hämta ut min PS5 (med skivläsare). Höll nästan på att köra av vägen när jag såg mailet i mobilen. Detta mot bakgrund av att WH bara för några veckor sedan sa att jag först kunde räkna med en konsol 2021. Körde direkt till Nordstan i Göteborg och hämtade upp den.
Jag hade bokat min i november 2019.
Julen är räddad! Extra skönt att man köpt en (LG) Oled CX endast för denna konsol.

Funderar på att köpa 3D-hörlurarna. Någon som har också kan lämna lite åsikter om dessa?

Om du hittar något par någonstans kan du hojta till då? hittar inte dem någonstans i nuläget där dem finns i lager!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Är lite små irriterad på WH just nu.

Läste tidigare idag på sweclockers, att folk som bokat DE hade fått besked om hämtning. Först var det en bokning från juli, sedan en från aug. Tänkte att då bör min bokning från 5 sep vara med i nästa batch, förmodligen i jan. Helt plötsligt skrev någon att hen fick hämta ut sin, bokat den 10 sep!? (Första wtf)

En annan hade frågat WH hur mkt 50+ DE skulle täcka i kön. De svarade att de inte får in så mkt i kvantitet, men att de hade få beställningar på DE, och att de snart är i kapp med alla bokningar. (Andra wtf)

Så vad hände med min beställning då, som står som "ej i lager" och ingen som helst uppdatering?
Först börjar de hinna i kapp bokningarna och sedan hoppade de över mig bara och lät minst en person hämta ut sin, trots att de bokat senare?

Jag hoppas att det är för att det ska skickas och hämtas upp hos ombud och att det tar längre tid. Annars är det riktigt fult...

Att personer med kortare kötid än dig fått sina apparater kan bero på att de valt att hämta i butik. Om ett exemplar i just den butiken inte blir uthämtat går den vidare till nästa person som valt att hämta ut i samma butik. På så sätt kan vissa lyckostar få sina beställningar långt innan de egentligen skulle haft dem.

Medlem
Skrivet av Micke090:

Har Komplett totalt missat tåget för Ps5? Ångrar kraftigt att man förbokade där.

Det verkar så, vi är flera som stod på fel perrong när tåget gick...

Medlem
Skrivet av Popski:

Att personer med kortare kötid än dig fått sina apparater kan bero på att de valt att hämta i butik. Om ett exemplar i just den butiken inte blir uthämtat går den vidare till nästa person som valt att hämta ut i samma butik. På så sätt kan vissa lyckostar få sina beställningar långt innan de egentligen skulle haft dem.

Ok. Men i detta fall var det märkligt. För jag satt och bevakade statusen, något jag gör varje dag.
I drygt en vecka på hemsidan stod det, " 50+ på väg in", i torsdags ändrades det till en grön bock och "50+ st" på lager. Även jag hade en grön bock på min bokning i några tim, som sedan ändrades tillbaka till "ej i lager". Så det kan inte vara möjligt att den som hen fick ut, var en "leftover" från någon som ej hämtat ut. Det skulle ha varit alldeles för kort deadline för "den andra kunden" att hämta ut. Mailet kom ut igår till hen.

Funderar på att skicka mail till dem, för rätt ska vara rätt.

Medlem
Skrivet av Alessi:

Fick också Mail från Webhallen igår fredag eftermiddag att jag kunde hämta ut min PS5 (med skivläsare). Höll nästan på att köra av vägen när jag såg mailet i mobilen. Detta mot bakgrund av att WH bara för några veckor sedan sa att jag först kunde räkna med en konsol 2021. Körde direkt till Nordstan i Göteborg och hämtade upp den.
Jag hade bokat min i november 2019.
Julen är räddad! Extra skönt att man köpt en (LG) Oled CX endast för denna konsol.

Funderar på att köpa 3D-hörlurarna. Någon som har också kan lämna lite åsikter om dessa?

Jag har dessa köpte dem via amazon när de hade dem.
Helt okej ljud inget fantastiskt men bra pris för vad man får.
Dock är de ganska små och blir lite obekväma efter en stund.
Finns ju även steelseries 7p som ska vara väldigt bra samt razer blackshark v2 pro dock dyrare

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Ok. Men i detta fall var det märkligt. För jag satt och bevakade statusen, något jag gör varje dag.
I drygt en vecka på hemsidan stod det, " 50+ på väg in", i torsdags ändrades det till en grön bock och "50+ st" på lager. Även jag hade en grön bock på min bokning i några tim, som sedan ändrades tillbaka till "ej i lager". Så det kan inte vara möjligt att den som hen fick ut, var en "leftover" från någon som ej hämtat ut. Det skulle ha varit alldeles för kort deadline för "den andra kunden" att hämta ut. Mailet kom ut igår till hen.

Funderar på att skicka mail till dem, för rätt ska vara rätt.

I vissa affärer har man bara ett dygn på sig att hämta ut sin PS5. Vet inte vad Webhallen har för policy. Det finns dock ytterligare en möjlig förklaring och det är att någon som redan hämtat ut en PS5 ångrat sig och lämnat tillbaka den till affären.

Vilka som har beställt DE har fått från MM? Och när beställde ni?

Medlem
Skrivet av Popski:

I vissa affärer har man bara ett dygn på sig att hämta ut sin PS5. Vet inte vad Webhallen har för policy. Det finns dock ytterligare en möjlig förklaring och det är att någon som redan hämtat ut en PS5 ångrat sig och lämnat tillbaka den till affären.

Jag vet inte...scenariet du skriver om känns som föga troligt att det skulle ha hänt, speciellt när det är så pass svårt att få tag på konsolen. Vem väntar i flera mån, går ut för att hämta, för att sedan lämna tillbaka, speciellt från WH, som haft/har värst kötid? Har man tilldelning från, säg EG, så avbokar man direkt via WH -mailet. Sedan har man fyra dagar på sig att hämta ut enligt webbhallen.

Hur som helst så har jag skickat ett mail där jag vill ha förklaring till det hela. Och hoppas på att anledningen är att det ska skickas till ombud i Malmö, att statusen tar längre tid att uppdateras. Rätt ska vara rätt.

Medlem

Då blev man precis med PS5! Fick alltså igår, lite från ingenstans, meddelande om att mitt PS5 SE lämnat netonnets centrallager i Borås. I dag kl 11 på förmiddagen kunde jag hämta ut det på mitt postombud i Stockholm. En lördag. Och allt detta mitt i Postnords julkaos.

Håller tummarna för att ni andra som fortfarande väntar nås av positiva besked snart!

Medlem

Alltså...har Komplett skickat ut något överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag vet inte...scenariet du skriver om känns som föga troligt att det skulle ha hänt, speciellt när det är så pass svårt att få tag på konsolen. Vem väntar i flera mån, går ut för att hämta, för att sedan lämna tillbaka, speciellt från WH, som haft/har värst kötid? Har man tilldelning från, säg EG, så avbokar man direkt via WH -mailet. Sedan har man fyra dagar på sig att hämta ut enligt webbhallen.

Hur som helst så har jag skickat ett mail där jag vill ha förklaring till det hela. Och hoppas på att anledningen är att det ska skickas till ombud i Malmö, att statusen tar längre tid att uppdateras. Rätt ska vara rätt.

Nej, det är kanske inte så troligt, men det är ändå möjligt. Hoppas hur som helst att du får ett ordentligt svar av dem.

Medlem

Får se hur snabba bring med express är nu då. Fick en kod av en polare så beställde på elgiganten igår. Fick idag att paket är på väg till Bring. Har avbokat från både Inet och cdon låg bra till på båda ställen. En glad jul överraskning hoppas det rullar på för er andra nu som väntar. Från cdon hade jag en leverans på väg i veckan men nu får någon annan den.

Medlem

Hur lång tid tar det att kopiera över data från ps4 till ps5?

Medlem
Skrivet av Popski:

Nej, det är kanske inte så troligt, men det är ändå möjligt. Hoppas hur som helst att du får ett ordentligt svar av dem.

Ja, jag hoppas det. Men känslan säger att jag kmr få standard svaret att jag ej fick någon tilldelning ännu en gång. För jag läste precis om en kille som hämtade ut sin SE som han bokade i jan. Samtidigt kommenterade två andra att de hade en bokning från nov resp dec, som de ännu inte har sett röken av. WH fick in 50+ SE i samma batch i torsdags.

Så vafan håller webhallen på med då? Har folk som råkar bo i Sthlm och hämta i butik, förtur?
Ska sägas att jag ej har problem med det så länge det ej påverkar oss andra negativt som har bokat tidigare, bara vi får våra med samtidigt.

Inaktiv

Nu har jag hämtat min ps5 på webhallen Och den på Elgiganten jag köpte igår köpte min vän av mig,

Skribent
Skrivet av Alessi:

Fick också Mail från Webhallen igår fredag eftermiddag att jag kunde hämta ut min PS5 (med skivläsare). Höll nästan på att köra av vägen när jag såg mailet i mobilen. Detta mot bakgrund av att WH bara för några veckor sedan sa att jag först kunde räkna med en konsol 2021. Körde direkt till Nordstan i Göteborg och hämtade upp den.
Jag hade bokat min i november 2019.
Julen är räddad! Extra skönt att man köpt en (LG) Oled CX endast för denna konsol.

Funderar på att köpa 3D-hörlurarna. Någon som har också kan lämna lite åsikter om dessa?

Vilka hörlurar tänker du på? Om det är Steelseries 7P har jag skrivit en testpilot på dem här på FZ. Hade tyvärr inte möjligheten att prova dem tillsammans med en PS5, men i kommentarerna till artikeln är det personer som gjort just det.

https://www.fz.se/testpilot/284923-steelseries-arctis-7p-wire...

Medlem

Jag syftar på Sonys egna som släpptes samtidigt

Skribent
Skrivet av Alessi:

Jag syftar på Sonys egna som släpptes samtidigt

Aha, ok. Har ingen koll på dem. Följer inte tråden utan hoppar in lite då och då bara för att läsa hur det går med alla som förhandsbokat PS5 och gör ett enkelt överslag på när jag kanske kan lyckas få tag i en

Medlem

Hellå alla..
Såg ett inlägg på Instagram denna länk.
Någon som bor i Norrbotten?

https://www.instagram.com/p/CHlnPKVhXxD/?igshid=2hs303a0u5cw

Låter för bra för att vara sant. Har en vän som håller på swishar till personen..
Sa till honom att vara väldigt försäktigt..

Pmar jag den så får jag inga svar. Men han verkar tro på den..

Medlem
Skrivet av Qualia88:

Hellå alla..
Såg ett inlägg på Instagram denna länk.
Någon som bor i Norrbotten?

https://www.instagram.com/p/CHlnPKVhXxD/?igshid=2hs303a0u5cw

Låter för bra för att vara sant. Har en vän som håller på swishar till personen..
Sa till honom att vara väldigt försäktigt..

Pmar jag den så får jag inga svar. Men han verkar tro på den..

Varför skulle någon få för sig att sälja för halva priset?

Medlem

Det undrar jag med..
Men det finns folk som är desperat som ville ha en..

Medlem
Skrivet av Qualia88:

Hellå alla..
Såg ett inlägg på Instagram denna länk.
Någon som bor i Norrbotten?

https://www.instagram.com/p/CHlnPKVhXxD/?igshid=2hs303a0u5cw

Låter för bra för att vara sant. Har en vän som håller på swishar till personen..
Sa till honom att vara väldigt försäktigt..

Pmar jag den så får jag inga svar. Men han verkar tro på den..

Nästan för dumt för att ens länkas in här. Så uppenbart fejk, jag kommer inte tycka synd om någon som swishar på den.
Bara att titta på svenskan:
"Kvitto, paket , handkontroll samt alla originaltillbehör tillkommer, även försäkring."
Det ingår alltså varken kvitto, paket, handkontroll eller originaltillbehör - utan det tillkommer:)
Lycka till

Inaktiv

Tips till er kolla era konto på Webhallen. För jag fick ingen mail. Jag loggade in på min konto och då stog det att jag kan komma hämta PS5.

Skriv svar