Samlarmani i Cyberpunk 2077 på PC? Passa dig, sparfilen kan haverera

Medlem

Mina sparfiler ligger på runt 4mb med, efter 55 timmar, och min sekundära stat är "Technical Ability". Dock använder jag knappt crafting, då jag inte ser någon större mening med det. Kan tänka mig att man skulle kunna bygga massa skitvapen och bara sälja dom kanske, då jag sitter på fåniga mängder material, men om dessa rykten stämmer är det nog bäst att undvika det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av loerk:

Venne, jag har lirat i 62 timmar och har plockat på mig en hel del.
Min save ligger på 5MB.

Någon annan i tråden skrev att det här oftast händer de som fuskar/dupear items.

Ja man får hoppas det eller att de fixar det innan jag lägger vantarna på spelet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Mina sparfiler ligger på runt 4mb med, efter 55 timmar, och min sekundära stat är "Technical Ability". Dock använder jag knappt crafting, då jag inte ser någon större mening med det. Kan tänka mig att man skulle kunna bygga massa skitvapen och bara sälja dom kanske, då jag sitter på fåniga mängder material, men om dessa rykten stämmer är det nog bäst att undvika det.

Jag har lagt en massa poäng i det men inte nyttjat det, förrän idag. Craftade armor mods och fyllde alla mina armors med bonusar. Gick från ca 700 till 1847 armor, och sen byggde jag ett legendariskt slagträ som gör susen

Medlem

Skriver som jag gjorde i en annan tråd

Funkar fint för mig, har spelat i 1000 timmar och inte stött på några buggar Tycker gamers skall sluta gnälla så mycket detta är det bästa spelet någonsin

Geeks Gaming
Skrivet av mobmoben:

Skriver som jag gjorde i en annan tråd

Funkar fint för mig, har spelat i 1000 timmar och inte stött på några buggar Tycker gamers skall sluta gnälla så mycket detta är det bästa spelet någonsin

Menar du 100h? Annars har du varit sjukt effektiv och lagt ner 1000h på 11 dygn (vilket är omöjligt)

Sen förstår jag inte varför folk inte får tycka om spelet? Varför måste man ogilla det?

Ja, det är uppenbart att saker inte gått rätt till, att versioner har stora problem och att det finns buggar.
Får man då inte ha kul? 🤔

Medlem

Har folk glömt bort att det här är studion som var tvingade att släppa enhanced editions av sina två första spel för att göra de spelbara? Det är ju inte direkt någon nyhet att cdpr släpper buggiga och halvfärdiga spel...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Låt folk tycka det om de verkligen har den åsikten. Olika saker kan vara mästerverk för vissa men ändå ha en del skavanker för att saken ifråga gör något speciellt riktigt, riktigt bra.

Att vi fortfarande ska behöva bråka om åsikter gällande underhållning känns fånigt. Folk tycker vad de vill, vi behöver inte nedvärdera varandra.

Ja precis! Låg folk tycka vad de vill, gäller väl dig med isf. Min åsikt är att det inte alls ett mästerverk. Jag tycker inte att buggarna inte gör det till ett mästerverk även fast de är sjukt många för ett så försenat spel.
Ingen som bråkar om det heller. Bara diskuterar.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Skriver som jag gjorde i en annan tråd

Funkar fint för mig, har spelat i 1000 timmar och inte stött på några buggar Tycker gamers skall sluta gnälla så mycket detta är det bästa spelet någonsin

Tyckte mina 100 timmar var bra jobbat efter en vecka med 8 timmars jobb... Haha. - Är dina timmar ärliga?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cyberz:

Ja precis! Låg folk tycka vad de vill, gäller väl dig med isf. Min åsikt är att det inte alls ett mästerverk. Jag tycker inte att buggarna inte gör det till ett mästerverk även fast de är sjukt många för ett så försenat spel.
Ingen som bråkar om det heller. Bara diskuterar.

Jag skriver ju dock inget om att du inte får tycka som du vill om spelet. Såvida du inte vill dra det till sin yttersta spets och säga "Näe du får inte säga hur jag får tycka om andras åsikter", för då kommer vi ingenstans.

Tyck vad du vill, men låt folk tycka att det är ett mästerverk också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det har kommit så långt nu att vartenda tråd som rör ämnet cyberpunk fylls upp med (oavsett vad ämnet igentligen handlar) gamebashing och hur stort missnöje vissa har det. Alltså no offence men vi vet, att jätte många är missnöjda och tusentals trådar om detta redan(OCH att de är fritt fram att lämna tillbaka spelet med), men var gör det för nytta att fylla vartenda tråd med negativetet för de som faktsikt tycker spelet är roligt med glitches och allt annat inkluderat, det jämnförs vilt med red dead redemption 2 att det är så mycket bättre, min personliga åsikt är westernspel är aptråkiga så att detta är scifi dystopi gör spelet bättre redan där kanske fler som tycker så how knows. Men att dränka all form av oliktänk *de som tycker spelet är roligt* är inte ok samt förföljerser av personer som uttrycker ett positivt inlägg är också nåt som sker är detta ok ? lixom enough is enough.

Gällande savefil jag har 87timmar har lvl 16 i crafting ligger på 5.45mb storlek har ej craftat all som går att crafta största momentet var att uppgradera de ikoniska vapnen till legendary status i övrigt så är det nog med deconstructing och lite uppgradering som gett mig min största del av xpn

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skriver ju dock inget om att du inte får tycka som du vill om spelet. Såvida du inte vill dra det till sin yttersta spets och säga "Näe du får inte säga hur jag får tycka om andras åsikter", för då kommer vi ingenstans.

Tyck vad du vill, men låt folk tycka att det är ett mästerverk också.

Nä men det gjorde inte jag heller.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cyberz:

Nä men det gjorde inte jag heller.

Absolut. Det blev att jag citerade dig - men jag snackade om folk i helhet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

ELF
Medlem

Nemas problemas. Man har ju alltid flera sparfiler. Blir det problem så inväntar man patch.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Geeks Gaming

Kollade mina sparfiler. De ligger på runt 2-2,5 Mb
Puh

Medlem
Skrivet av one63:

Jag har aldrig spelat ett cd projekt spel förut (har witcher 1,2,3 i backloggen men har inte hittat motivationen till att börja från början)

Har inte heller riktigt förstått hypen kring cyberpunk och blev besviken att det är första och inte tredjeperson. Har varit ganska ointresserad i allmänhet men gillar cyberpunk setting en, Sedan läste jag recensioner och trots buggar och varningar köpte jag det igår till Stadia (min PC klarar det inte och ps4 verkar inte vara ett alternativ..)

Har nu spelat 10h och än så länge har jag haft skitkul, det är buggigt men underliggande spel är riktigt bra, även om jag behövt ladda sparfiler ett par ggr pga buggar. Jag föreslår att folk testar spelet innan man låter bilan falla och ger FZ skit för betyget.

Spelar själv också på Stadia och visst det är buggigt till och från men inte spelförstörande direkt. Oftast går det att lösa genom att ladda om en sparfil, och spelet sparar ofta så brukar oftast inte vara något bekymmer heller. Mest upplever jag grafikbuggar. har spelat över 30 timmar och är skitnöjd med min upplevelse. Kommer plöja ner många timmar i detta. Har dessutom förståelse för CDP då dom istort sett blivit pressade utav spelarna att släppa ett spel som var buggigt. Tror dom jobbar väldigt hårt just nu för att försöka fixa det mesta och tror att inom 6 månader så kommer spelet vara ännu mera underbart än det redan är.

Medlem
Skrivet av shelter:

Nej, folk är upprörda över PC versionen med.

Själv är jag inte upprörd, men det hela är bedrövligt skött. Känns som nån har sagt "ni måste släppa spelet nu!!!!" och därför har det blivit som det blivit.
Tycker synd om utvecklarna, som kämpat med spelet i 8 år.

Det har ”Mostly positive” på Steam, så jag tror det är en liten , högljudd, minoritet som är upprörda på PC, medan resten är upptagna med att spela spelet. Att ha ”Mostly positive” under en sån här stormig lansering är ändå ganska imponerande.

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelar själv också på Stadia och visst det är buggigt till och från men inte spelförstörande direkt. Oftast går det att lösa genom att ladda om en sparfil, och spelet sparar ofta så brukar oftast inte vara något bekymmer heller. Mest upplever jag grafikbuggar. har spelat över 30 timmar och är skitnöjd med min upplevelse. Kommer plöja ner många timmar i detta. Har dessutom förståelse för CDP då dom istort sett blivit pressade utav spelarna att släppa ett spel som var buggigt. Tror dom jobbar väldigt hårt just nu för att försöka fixa det mesta och tror att inom 6 månader så kommer spelet vara ännu mera underbart än det redan är.

Håller med, har varit några gånger då jag skyllt saker på buggar bara för att upptäcka nope det var skit bakom spakarna..

Jag tycker det är väldigt rimligt att de får skit för last gen releasen och buggarna och att världen signalerar inte OK men nu vill jag att de får tid att ställa det till rätta.

Skrivet av mobmoben:

Skriver som jag gjorde i en annan tråd

Funkar fint för mig, har spelat i 1000 timmar och inte stött på några buggar Tycker gamers skall sluta gnälla så mycket detta är det bästa spelet någonsin

"Jag har inga problem så alla som har problem borde sluta gnälla"

Är ju jävligt lätt att säga åt andra att vara tysta när man själv inte har några problem...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Minns hur det var i Fallout 3 och New Vegas, att man fick se storleken på sin sparfil varje gång man laddade en save. I början var den härligt lätt. Sen förfasades man över hur den blev större och större – genom rent och skärt framåtskridande i spelet – och i takt med det så blev allting segare och segare.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Källa på det?

Shady trådar på reddit, går säkert att googla fram.

https://www.eurogamer.net/articles/2020-12-20-cd-projekt-investors-may-sue-over-cyberpunk-2077s-materially-misleading-information

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Mina sparfiler ligger på runt 4mb med, efter 55 timmar, och min sekundära stat är "Technical Ability". Dock använder jag knappt crafting, då jag inte ser någon större mening med det. Kan tänka mig att man skulle kunna bygga massa skitvapen och bara sälja dom kanske, då jag sitter på fåniga mängder material, men om dessa rykten stämmer är det nog bäst att undvika det.

Crafting är rätt så broken, det är till och med så att det är en oändlig källa till pengar i spelet.
Man kan exempelvis köpa alkohol och drickor hos en vendor, crafta ner det till material och bygga gröna sniper rifles som säljer 500 credit styck.

Typ investera 5 tusen credits i drickor, bygga shotguns för 30 tusen.

Eller bygga armor mods, som kan bli blåa och dismantla dom och gå plus i material, så där är en oändlig loop också om man orkar sitta och klicka.

Medlem
Skrivet av robbis:

Spelar själv också på Stadia och visst det är buggigt till och från men inte spelförstörande direkt. Oftast går det att lösa genom att ladda om en sparfil, och spelet sparar ofta så brukar oftast inte vara något bekymmer heller. Mest upplever jag grafikbuggar. har spelat över 30 timmar och är skitnöjd med min upplevelse. Kommer plöja ner många timmar i detta. Har dessutom förståelse för CDP då dom istort sett blivit pressade utav spelarna att släppa ett spel som var buggigt. Tror dom jobbar väldigt hårt just nu för att försöka fixa det mesta och tror att inom 6 månader så kommer spelet vara ännu mera underbart än det redan är.

Kör med på Stadia. Har varit några buggar med kläderna som inte spelar någon roll, de försvann när jag kollade i en spegel men var tillbaka på kroppen sen.

Det som däremot varit riktigt kasst är när det inte gått att ladda om vapnen, har stött på det 2 ggr. Verkar hänga ihop med när man kastar granater. Löses genom att slänga en granat, sen kan jag ladda om igen.

Sen var det en bugg när jag hoppade i vattnet och skulle upp igen, gubben fastnade och jag kunde inte röra mig alls. Fick ladda om en Save.

Annars funkar det bra tycker jag, riktigt kul spel.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Underbart spel, värt väl sin femma - och även om det fortfarande behöver polish

Det är väl polskt nog så det räcker?

Medlem

Precis startat nytt spel i samband med 1.05 då flera side missions buggade ur och jackie försvann i the heist (2 ggr under 2 new game start).

Är 10 timmar i nya spelomgången och redan är min sparfil på 2.3mb (svettas).

Nej, jag lägger detta spel mot min egen vilja på hyllan för tillfället. Har fått börja om flera gånger och har rapporterat buggar och annat skit på deras forum mer än vad jag spelat, samt moddat vad jag kan hittills för att skräddarsy en bättre spelupplevelse bara för att uppleva buggar där jag får starta om spelet flera ggr och ladda om lika många ggr.

Är glad för alla andra pc spelare som är nöjda och inte upplever gamebreaking buggar. Jag har väl bara haft otur. Har höga krav på inlevelse, då jag arbetar som analytiker med fokus på problemlösning så förstörs den inlevelsen då jag upptäcker vartenda lilla hiccup i spelet som leder till några timmars pillande och googlande snarare än njutande efter alla år av väntan.

Ja, jag gråter som ett barn i min ensamhet under täcket ifall någon undrar haha. Får se vad som händer i januari.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Det är väl polskt nog så det räcker?

Aaaaj!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är viktigt att komma ihåg att FZ testade PC-versionen, som inte verkar ha mer problem än (många) småbuggar, något som FZ påpekade i recensionen. Det är PS4 och Xbox One (baskonsolerna) som folk är mest upprörda över, då dessa lider av allvarliga prestandaproblem som förstör spelupplevelsen.

PC-versionen har långt ifrån småbuggar. Pup-ins, stendum AI, poliser som spawnar bakom en, fordonsupplevelser där man flyger genom staden om man kör in i trottoaren.

Vi har även alla "lögner" om AI med dagligauträttanden, avsaknaden av interaktiv story i den skalan som utlovades.

Ska vi slänga med crunchen som utvecklarna fått genomlida, tillbakahållandet av recensioner på konsoler?

Om Fz.se återigen ska belöna utvecklare som beter sig som skit så ska vi inte förvåna oss att bli besvikna längre.

Medlem
Skrivet av BabyJones:

Det handlar mest om folk som använder sig av exploits för att få miljontals av items som får problem

Det visar sig inte stämma längre.

Item IDs rensas inte bort från sparfilen. Så allt du någonsin plockar upp eller craftar stannar kvar i savefilen även om du inte längre har det i inventory. Plocka upp en pistol och droppa den lika snabbt, bloated save.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av employed:

PC-versionen har långt ifrån småbuggar. Pup-ins, stendum AI, poliser som spawnar bakom en, fordonsupplevelser där man flyger genom staden om man kör in i trottoaren.

Vi har även alla "lögner" om AI med dagligauträttanden, avsaknaden av interaktiv story i den skalan som utlovades.

Ska vi slänga med crunchen som utvecklarna fått genomlida, tillbakahållandet av recensioner på konsoler?

Om Fz.se återigen ska belöna utvecklare som beter sig som skit så ska vi inte förvåna oss att bli besvikna längre.

Ja, alltså jag förstår inte hur folk kan vara nöjda med det cyberpunk vi fick som är långt ifrån färdigt. Det handlar inte om cutting corners, utan om content som utvecklare inte HANN lägga till pga orealistisk deadline enligt devs själva. T.o.m deras tips under loading screen ger indikationer på missing content.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Det visar sig inte stämma längre.

Item IDs rensas inte bort från sparfilen. Så allt du någonsin plockar upp eller craftar stannar kvar i savefilen även om du inte längre har det i inventory. Plocka upp en pistol och droppa den lika snabbt, bloated save.

https://www.cyberpunk.net/en/news/37214/hotfix-1-06 savefiles problemt är inget problem längre

Medlem
Skrivet av Alchem:

https://www.cyberpunk.net/en/news/37214/hotfix-1-06 savefiles problemt är inget problem längre

Ja! Jag upptäckte det precis.

Skönt, har inte kommit någonstans och var redan uppe i 2mb. Nu kan jag andas haha.


signatur

Ordo Ab Chao

Skriv svar