Det är julrea på Playstation-, Xbox- och Switch-spel

Robot
Det är julrea på Playstation-, Xbox- och Switch-spel

Köp sista juklapparna hemifrån.

#playstation, #rea, #xbox


Medlem

Köpte Ni no Kuni: Remastered till PS4 för en hundring. Smart drag av Sony att göra PS5an fullt bakåtkompatibel. Annars hade man gått och dragit sig för att köpa saker..

Medlem

dom kunde ju sänka priset på valhalla creed. kostar ju skjortan.

Inte Playstation store men kan tipsa om Immortals Fenyx Rising till PS5 för 299kr på mediamarkt.

Medlem
Skrivet av blackbeatsblue:

Inte Playstation store men kan tipsa om Immortals Fenyx Rising till PS5 för 299kr på mediamarkt.

Och Assassin's Creed: Valhalla och Watch Dogs: Legion kostar just nu 399 kr respektive 299 kr på Elgiganten. Kaanske slår till på Valhalla...

Kikade lite på Xbox-rean men hittade inget sådär superlockande...

Medlem

Bara för mig eller är Playstation Store inte samarbetsvillig på webben? Den laddar bara delar av sidan.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Bara för mig eller är Playstation Store inte samarbetsvillig på webben? Den laddar bara delar av sidan.

Samma för mig. Är inte uppdaterad i appen heller.

Medlem

Playstation store har för mig haft Nyårsrea sedan ngn vecka tillbaka haha. Känns som de satt fel titel på rean men kanske inte.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ps store brukar uppdateras med nya rean mellan 12-13.

Medlem

Är det någon mer än jag som tycker att Playstation Store är riktigt kass nu efter uppdateringen?
Vet inte om det bara är på min PC men jag har inga videos eller screenshots när jag kollar spel och det har gjort att jag har börjat handla genom mitt Playstation istället.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av SunShine:

Playstation store har för mig haft Nyårsrea sedan ngn vecka tillbaka haha. Känns som de satt fel titel på rean men kanske inte.

Nyårsrean verkar ta slut imorgon kl 00:59 och Julrean börjar idag och verkar sluta 9/1 samma tid.

Borde de inte byta namn dock? Känns som en nyårsrea rent logiskt tar vid efter en julrea. Aja kanske bara är jag: P.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Nyårsrean verkar ta slut imorgon kl 00:59 och Julrean börjar idag och verkar sluta 9/1 samma tid.

Borde de inte byta namn dock? Känns som en nyårsrea rent logiskt tar vid efter en julrea. Aja kanske bara är jag: P.

haha ja precis. Det känns väldigt snurrigt Vi kanske går baklänges så vid nyår blir det 2019 igen eller nått hos Sony hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av gorbatjov:

Nyårsrean verkar ta slut imorgon kl 00:59 och Julrean börjar idag och verkar sluta 9/1 samma tid.

Borde de inte byta namn dock? Känns som en nyårsrea rent logiskt tar vid efter en julrea. Aja kanske bara är jag: P.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Är det någon mer än jag som tycker att Playstation Store är riktigt kass nu efter uppdateringen?
Vet inte om det bara är på min PC men jag har inga videos eller screenshots när jag kollar spel och det har gjort att jag har börjat handla genom mitt Playstation istället.

Jag använder bara ps store i appen och på ps5an. Flyter på kanon på konsolen men stör mig ändå på vissa saker de tagit bort som önskelistan och spelens titel under bilderna. Var smidigare innan när man hade sin önskelista i telefonen och kunde ha stenkoll på prissänkningar. Kanske fortfarande funkar om man kör via webbläsaren i telefonen men det är inget jag testat.

Medlem

I appen finns nu "January sale" som är julrean då. Som tidigare sagt så gäller det till 9/1. Det lär bli några julklappspengar som går åt. Några spel med fina rabatter var det allt.

Om det här är normal nivå på rea-priser i PS Store så är jag glad att jag köpte en PS5 med skivspelare. Inga superpriser direkt eller?

Redaktör
Skrivet av krs_kristoffer:

Om det här är normal nivå på rea-priser i PS Store så är jag glad att jag köpte en PS5 med skivspelare. Inga superpriser direkt eller?

Det kommer nog vara så eftersom konkurrens saknas i Sony-butiken (samma hos Microsoft och Nintendo). Sen handlar det om vad vi är beredda att betala. Det är ju bekvämt med digitalt, det ökar betalningsviljan. Se Steam t.ex. Men jag tänker som du kring PS5: den där extra tusenlappen sparar man snabbt ihop om man köper fysiskt, särskilt begagnat.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kommer nog vara så eftersom konkurrens saknas i Sony-butiken (samma hos Microsoft och Nintendo). Sen handlar det om vad vi är beredda att betala. Det är ju bekvämt med digitalt, det ökar betalningsviljan. Se Steam t.ex. Men jag tänker som du kring PS5: den där extra tusenlappen sparar man snabbt ihop om man köper fysiskt, särskilt begagnat.

Jag håller med. Men samtidigt är det sjukt bekvämt med digitalt alltså..

Jag har sagt i flera år att jag lätt hade betalat 2000:- för en skivväxlare till valfri konsol 😂 Just för att slippa byta skiva så ofta när man lirar sina fysiska spel. Jag sa det då, och jag säger det nu. Nischad marknad såklart. Men jag skulle lätt köpa en!

Avstängd
Skrivet av SunShine:

Playstation store har för mig haft Nyårsrea sedan ngn vecka tillbaka haha. Känns som de satt fel titel på rean men kanske inte.

Njaa...

Det är End of the year rea som varit tidigare. inte nyårsrea.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

"Nintendo tycks ännu inte ha dragit igång någon julrea".
Nintendos julrea "Festive Offers" började ju den 17e december (och pågår fram till den 31e).

Redaktör
Skrivet av frizzy_takemura:

"Nintendo tycks ännu inte ha dragit igång någon julrea".
Nintendos julrea "Festive Offers" började ju den 17e december (och pågår fram till den 31e).

Ah! Jag kollade bara e-shopen, där står inget om rea. Men det fanns på Nintendo.co.uk, jag slänger in en länk dit och ändrar nyheten. Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av SunShine:

Känns som de satt fel titel på rean men kanske inte.

Haha! Såg, av nån anledning, inte att du redan skrivit det^^.

Medlem

Ingen vidare rabatt men slog till på Ghost of Tsushima. Tänker att det ska bli premiärspelet på PS5an som ska komma hem idag.
Bara inte Postnord lyckas åka vilse med den...

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag använder bara ps store i appen och på ps5an. Flyter på kanon på konsolen men stör mig ändå på vissa saker de tagit bort som önskelistan och spelens titel under bilderna. Var smidigare innan när man hade sin önskelista i telefonen och kunde ha stenkoll på prissänkningar. Kanske fortfarande funkar om man kör via webbläsaren i telefonen men det är inget jag testat.

Appen har jag inte testat. Får nog göra det.
Nej jag tror inte det finns någon önskelista på webben heller. jag har glömt alla mina framtida köp
Något jag tyckte var konstigt med önskelistan var att spelen man hade köpt låg kvar i listan. Var det så för dig också?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Även om Playstation Store har rea så är spelen alltid billigare någon annanstans ändå. Jag knäppte Last of Us Part 2 för 299 spänn (inkl frakt) från Inet. Samma spel kostade 420kr på PS Store. Jag lider med alla som köpte PS5 Digital Edition eller XBS

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Även om Playstation Store har rea så är spelen alltid billigare någon annanstans ändå. Jag knäppte Last of Us Part 2 för 299 spänn (inkl frakt) från Inet. Samma spel kostade 420kr på PS Store. Jag lider med alla som köpte PS5 Digital Edition eller XBS

Nu köpte jag ändå en med skivläsare (som ska levereras vilken minut som helst!) men de digitala har fördelar de med.
Ps5 digital är ju mycket snyggare. Eller mindre ful beroende på hur man ser det.
Sen för egen del är det lätt värt lite dyrare spel för att slippa hantera och förvara massa skivor.

Bara mina tankar om den biten.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Även om Playstation Store har rea så är spelen alltid billigare någon annanstans ändå. Jag knäppte Last of Us Part 2 för 299 spänn (inkl frakt) från Inet. Samma spel kostade 420kr på PS Store. Jag lider med alla som köpte PS5 Digital Edition eller XBS

Anledningen till att jag köpte digital är att jag slipper byta skiva & förvaringen. Köper spelen när dom är på rea.

idag blev det:

ff vii remake - 369

shadow of the tomb raider DE - 149

resident evil 3 - 214

mafia DE - 336

funderar på star wars 3-pack 50% rabatt

Medlem
Skrivet av Circuit:

Anledningen till att jag köpte digital är att jag slipper byta skiva & förvaringen. Köper spelen när dom är på rea.

idag blev det:

ff vii remake - 369

shadow of the tomb raider DE - 149

resident evil 3 - 214

mafia DE - 336

funderar på star wars 3-pack 50% rabatt

Kul 👍 jag köper ett spel på rea i taget men hinner aldrig spela ut de...

Medlem

köper aldrig på REA då jag typ alltid redan skaffat de spel jag vill spela

Medlem
Skrivet av Mcord:

Nu köpte jag ändå en med skivläsare (som ska levereras vilken minut som helst!) men de digitala har fördelar de med.
Ps5 digital är ju mycket snyggare. Eller mindre ful beroende på hur man ser det.
Sen för egen del är det lätt värt lite dyrare spel för att slippa hantera och förvara massa skivor.

Bara mina tankar om den biten.

samma här.. skivor + barn leder alltid till repade / försvunna skivor..

12
Skriv svar