Vinn Xbox Series X i Monster Energys stora Halo-tävling

Medlem
Monster Energy Absolutely Zero

Master Chief har varit Master Chef för länge och gått upp hundra pannor sen han startade restaurang. Han trivs i sitt lugna (relativt) liv som kock men plötsligt stormar Covenanter in i foajén. "Shittos pommes frittos" tänker han - "Jag orkar inte ställa mig". Han kollar runt i köket efter hjälp men hans undersåtar är hemma och inga gäster pga covid. Han försöker ställa sig upp men ramlar av stolen som han suttit i sen han vaknade. Hans ben sov fortfarande. Han tänker snabbt och ser kylskåpet, "Jag behöver frukost" och glömde direkt bort inkräktarna. Han krälar sig fram som en smidig boa samtidigt som benen vaknar till liv så han kan ställa sig upp och öppna kylskåpet. Han tar tag i handtaget precis när ett ljud avslöjar att nån smyger utanför köksdörren. "Just fan", tänker han besviket. Han är för hungrig för att fightas så han öppnar kylskåpsdörren försiktigt och letar snabbt upp nåt med snabb energi. Han ser och rycker till sig en "Monster Energy Absolutely Zero" och sveper den snabbare än ett pistolskott lämnar pipan, snap! han förvandlas direkt till sitt forna jag på direkten och samtidigt smäller köksdörren upp och en Grunt skjuter hej vilt mot Master Chef. Chef är redan förbi och bakom Grunten, greppar tag i hand picka och smäller till honom så hårt i ryggen att han flyger in i ugnen på andra sidan köket "Supersnabbhet och superstyrka, vad va det i det jag drack egentligen". Bakom honom stormar flera Grunts mot honom samtidigt som Chef kollar på burken som han fortfarande håller i, "Zero sugar" (surprised pickachu face). Han duckar ifrån ett skott som ven mot honom samtidigt som han vänder sig och rusar mot dom andra Covenanterna. Allt känns som det går i slow motion så han gängar ner samtliga på under sekunden. Äntligen lugn och ro. Han tittar in i kameran, "Dags för en julskinksmacka med russinvört". YYYEAAAH *CSI Theme*

Medlem

Monster energy- muscle energy power up, bashar hårdare med vapnet mot fienderna
Monster energy- absolute energy boostar shield
Monster energy - rehab hp+shield
Monster energy - dragon tea hp regen
Monster energy - mango loco speed boost

Medlem

Monster Mule.

Master Chief får en släde dragen av ingen mindre än Rudolf själv med monstermulen.

Medlem

Har valt smaken VR46, The Doctor.
När man aktiverar denna power up kommer din Spartan förvandlas, likt en Transformer, till en ilsnabb gul motorcykel (ganska lik en Yamaha YZR-M1) med inbyggd kulspruta. Förvandlingen sker genom en Sailor Moon-inspirerad mellansekvens som alla spelare tvingas kolla på. I denna form kan sedan din Spartan-krigare susa runt över slagfältet, näst intill oslagbar, i 46 sekunder. Varje dräpt fiende ackompanjeras av "psshh"-ljudet från när en Monster-burk öppnas, tillsammans med ett stänk av gul konfetti.
Självklart kan motorcykeln pimpas med olika delar och dekaler som kan låsas upp i spelat eller köpas som microtransaktioner.

Medlem
Sharpness for skill - Absolute Zero

En Monster Powerup som ger dubbel zoom på sikte och ökad precision i skotten. När man dödar någon får man den klassiska ljudsekvensen ”mmmmonster-kill” uppspelad för alla som befinner sig i närheten!
Absolute Zero passar givetvis in för att det är med kylan (absoluta nollpunkten) som skarphet uppstår

Medlem

En monster powerup där när du plockar upp den så beställs en burk hem till alla spelare i motståndarlaget.
Så är motståndarlaget riktigt kassa så får dom minsann dricka lite monster och träna och bli bättre

Medlem

Monster Ultra Watermelon, power-up heter melon madness där man skjuter ut meloner där bak. Tänk er ungefär som en kanon.

Medlem

Genom att dricka monster energidryck skulle varje kill följas av ett "M-M-M-Monsterkill". Samtidigt som MC blev mer och mer speedad. Springer snabbt som satan, får tunnelseende och behöver bara springa på fienderna för att döda dem!

Medlem

Doktor - ger power up att bli fältskärare, tänker rostig såg och slö kniv i kombination med frenzy alternativt "going postal-mode" med extra mobs och extra ammo

Medlem

När det gäller smak så håller jag mig till originalet, Green Monster Energy för precis som med ALLT annat så är originalet bäst.
Monster Energy som power-up gör att spelarens rörelsehastighet ökar exponentiellt så länge den är aktiv. Med denna power-up så springer man snabbare och snabbare tills power-upen tar slut eller tills man dör. Om man har Monster Energy aktiv och aktiverar en ny Monster Energy så staplas effekterna och tiden för power-upen förlängs. Så ju fler Monster Energy man har aktiva samtidigt ju snabbare blir man i spelet. Men det finns en bieffekt. Att ha flera Monster Energy aktiva samtidigt inför en slumpmässig risk att man dör och risken ökar med att man ökar antalet aktiva Monster Energy.

Tanken är att representera i spelet hur det är att på riktigt dricka Monster Energy. När man häver i sig en burk monster känner man att man blir mer och mer fylld av energi och under en kort period gör man allt snabbare tills effekten slutar verka. Om man häver i sig flera burkar monster så blir man ännu mer fylld av energi och gör allt ännu snabbare, eller så får man hjärtattack av det.

Medlem
Medlem

Med powerupen Ingen Sockerchock™, som förstås aktiveras av den svarta burken Absolutely Zero med det azurblåa M:et, håller Master Chief koll på sitt glukosintag för maximal energinivå. Borta är de oberäkneliga frenesitopparna, och istället intar vår hjälte en lång och verkande koncentrationsnivå. Fiender skjuts med hög precision, vilket besparar ammunition. Fordonet Warthog styrs över hinder med stor ackuratess och sparar tid (och större chans att klara nästa besiktning). Kort och gott, när chefen får välja så blir det sockerfritt!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Allt som är blått är gott!
Blåbärssmak med med effekten Bluetooth "hacka" fienderna i småbitar.

Medlem

Monster - The Graig Remedy.
Banana-Punch.
Gör så att stackars Graig får en livfull kick av ansiktsanimationer och blir hårigt luden som en äkta Brute.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Monster mash!

Får alla fiender att vändas mot varandra. Som spelare är det bara att luta sig tillbaka o kläcka en monster energy drink o se hur ens fiender tillintetgör varandra. Under tiden spelas givetvis klassikern monster mash upp i bakgrunden.

Medlem
Bumbi björn Powerup!

Bumbibärsaften Powerupen
Den magiska kraften
Och visst blir man stark om man dricker utav den
Onskan och törnar, det klarar små björnar
De kämpar och godheten segrar igen
Hipp hurra
För här kommer Bumbibjörnarna
Studsar fram igenom sagorna
Och vi får följa med. ( Musiken spelar och bumbi björnarna sköter resten bara att dansa med i takten).
Smaken= Bumbibärsaft.

Medlem

Jag tänker mig att man dricker en original Green Monster Energy och byter skin genast. Master Chief får keps, en hoodie med Affliction-tryck på, ett par jeans som sitter lågt och visar rövskåran och en cigg i munnen som dödar dina fiender genom passiv rökning.

Power up spawnar också en kompanjon, en kvinna i mjukisbrallor och dåligt färgat hår, som kan bussa en odresserad kamphund på motståndarna,

Medlem

VR46 aka. The Doctor Monster Energy

När man häller i sig denna powerup får man en gul aura runt sig, vilket ger en själv och ens lagkamrater snabbare recharge på skölden samt ökad movement speed. Samtidigt börjar börjar godtycklig death-metal låt spela på låg volym men som blir högre och högre ju längre spelaren håller sig vid liv, vilket både lagkamrater och fiender kan höra. Till slut blir ljudet så olidligt högt att fiender inte har något problem att lokalisera en från andra sidan kartan, alternativt att ens teammates gör slut på eländet med hjälp av en plasma charge i ryggen på en om man själv inte dyker ned i närmsta tillgängliga stup.

Medlem

Monster C19 (Corona smak)

Drick en burk av detta så kan du bara traska igenom varenda bana i din egen takt, ingen fiende kommer att vilja komma nära dig!

Inaktiv

Med Alkoholfri Monster Mule så har du ändå kul, både på två hjul och och allt annat strul du ställer till med i Halo, som inte rimmar på nåt, men drycken smakar i alla fall gott.

En frisk lime i smaken gör dig extra snabb i styrspaken, och söt ingefära gör det ännu lättare att förtära; slutet för dina motståndare är nära.

Backloggens befriare

Så vilka vann?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Så vilka vann?

Lite det jag undrar också - är vi blinda eller det står bara inte där?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Lite det jag undrar också - är vi blinda eller det står bara inte där?

Det stod att det kunde ta några veckor, och det har varit jul och så och ska säkert synkas med Monster. De fixar nog det så snart de kan. Innan de valt vinnare så är vi ju alla vinnare 😉.

Medlem
Vem vann?

Vem vann egentligen tävlingen?

Medlem
Skrivet av Looner:

Vem vann egentligen tävlingen?

https://www.fz.se/tavling/285388-sparkande-mulasna-vinner-mon...


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skriv svar