Obekräftade uppgifter om Elden Ring läcker ut

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ibland känns det som man är den enda som inte förstår tjusningen med souls spelen.
Verkar vara otroligt tidskrävande spel.
Iinte för att jag har nått emot utmaning men måste man nöta vissa saker 100ggr för att lära sig besegra? En kompis hade nått av dessa spel till ps4, kollade lite men det var ju inget som imponerade som ett spectator spel och jag tror han inte klarat ut nått av spelen pga han gav upp/börja med nå annat.

Hade lite samma inställning, började med dark souls 2 när det kom och spela 4-5 timmar och gav upp.
Hoppa på DS1 i mitten av året, börja med frustration men det försvann efter 5-6 timmar av spelande när man börjar få haj på mechanics.
Har totalt 48timmar spelat (inklusive idle time) och har kört 2 play throughs och tycker spelet vart kul.

Är lite att man behöver släppa egot och inse att man dör (OFTA) är en del av spelet.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Äh, jag uppskattar 1an helt klart men lite väl regnigt 😂 Det fanns väl såklart som alltid ställen där man kunde farma lite mer men men.

Det enda störiga numera är ju att du måste "spela om spelet" 4 eller 5 gånger för att komma till sista svårighetsgraden.
Men det finns bra communitys och mkt hjälp att få. Om du bestämmer dig för att spela kan jag adda dig och hjälpa när (om?) Du kör fast

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Har över 100 timmar PvP, har aldrig haft något direkt problem. Klart det varit något lagg någon gång men så länge folk har bra internet brukar det funka 90% av tiden. Inte i närheten av ospelbart, det är bara att kolla på alla tusentals klipp på Youtube där folk PvPar för att få bevis på det. Men tråkigt att du haft den upplevelsen, du måste haft väldigt otur.

Det är allmänt känt att det är en stor delay för den som blir invaded. Finns gott om forum trådar om det med tips hur man ska försöka tajma invaders slag så de inte helt plötsligt dyker upp i ryggen och man blir insta dödad låter som du haft tur.

Bara kolla på deras ping nu på deras servers på nya demon souls, tror det var typ några 1000 ping för servers i europa för oss i Sverige

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Det är allmänt känt att det är en stor delay för den som blir invaded. Finns gott om forum trådar om det med tips hur man ska försöka tajma invaders slag så de inte helt plötsligt dyker upp i ryggen och man blir insta dödad låter som du haft tur.

Bara kolla på deras ping nu på deras servers på nya demon souls, tror det var typ några 1000 ping för servers i europa för oss i Sverige

Du kan ha rätt, kanske jag som haft mer tur. Mest lirat PVP i DS2 och där hade jag väldigt sällan problem med lagg/delays.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ibland känns det som man är den enda som inte förstår tjusningen med souls spelen.
Verkar vara otroligt tidskrävande spel.
Iinte för att jag har nått emot utmaning men måste man nöta vissa saker 100ggr för att lära sig besegra? En kompis hade nått av dessa spel till ps4, kollade lite men det var ju inget som imponerade som ett spectator spel och jag tror han inte klarat ut nått av spelen pga han gav upp/börja med nå annat.

Tror du är långt ifrån ensam.
Känns ändå som from softwares spel är rätt nischade även om de nu mer säljer rätt bra.
Personligen gillar jag dem skarpt då jag gillar att utforska deras världar o leta loot o ha mig. Gillar även monsterdesignen o så. De får verkligen till creepy fiender och det är skönt o köra äventyr/rollspels liknande spel som inte bara re-hashar samma typer av fiender som återfinns i nästintill varenda rollspel nu för tiden. Souls spelen bjuder mer ofta än inte på unika fiender som man bara finner i just de spelen. Det är trevligt tycker jag.

Dock ska tilläggas att Sekiro för mig var inte lika spännande som Souls spelen. Jag hade svårt för stridssystemet i Sekiro. Min reaktionsförmåga var helt enkelt inte bra nog. Så det blev oerhört svårt för mig det spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Tror du är långt ifrån ensam.
Känns ändå som from softwares spel är rätt nischade även om de nu mer säljer rätt bra.
Personligen gillar jag dem skarpt då jag gillar att utforska deras världar o leta loot o ha mig. Gillar även monsterdesignen o så. De får verkligen till creepy fiender och det är skönt o köra äventyr/rollspels liknande spel som inte bara re-hashar samma typer av fiender som återfinns i nästintill varenda rollspel nu för tiden. Souls spelen bjuder mer ofta än inte på unika fiender som man bara finner i just de spelen. Det är trevligt tycker jag.

Dock ska tilläggas att Sekiro för mig var inte lika spännande som Souls spelen. Jag hade svårt för stridssystemet i Sekiro. Min reaktionsförmåga var helt enkelt inte bra nog. Så det blev oerhört svårt för mig det spelet.

Man kanske får prova nångång, gillar nischade spel som faller en i smaken. Dom brukar vara bäst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar