Se 5 minuter från Hitman III:s första uppdrag
Meh. Ser verkligen likadant ut som de tidigare 2, känns mer och mer som dessa bara kunnat vara expansioner med extra uppdrag.
ja men vad förväntar du dig ? klart det inte kommer kännas som en riktig uppföljare från hitman 1 och 2 liksom... men tror ändå det blir bra, gillar skarpt dom första 2 spelen.
ja men vad förväntar du dig ? klart det inte kommer kännas som en riktig uppföljare från hitman 1 och 2 liksom... men tror ändå det blir bra, gillar skarpt dom första 2 spelen.
Förväntar mig att stora titlar såsom Hitman gör något mer än att lägga till lite nya banor och gadgets när de släpper en uppföljare.
Förväntar mig att stora titlar såsom Hitman gör något mer än att lägga till lite nya banor och gadgets när de släpper en uppföljare.
Då hade du fått vänta 5 år till.
Hitman 2 kom 2018.
Du gör inte ett helt nytt spel på två år. Det går inte.
Hitman må vara en stor titel, men det är en väldigt liten studio med liten budget.
Ej jämförbart med andra AAA-titlar av den anledningen.
Då hade du fått vänta 5 år till.
Hitman 2 kom 2018.
Du gör inte ett helt nytt spel på två år. Det går inte.
Hitman må vara en stor titel, men det är en väldigt liten studio med liten budget.
Ej jämförbart med andra AAA-titlar av den anledningen.
Jag håller med Ph3noM här. Antingen får man då ge det den tid som krävs för att kunna kalla det en uppföljare, eller så är det ett expansions pass med fler banor och gadgets. Overwatch 2 t.ex. har ju redan fått kritik för (typ) detta innan det släppts.
Då hade du fått vänta 5 år till.
Hitman 2 kom 2018.
Du gör inte ett helt nytt spel på två år. Det går inte.
Hitman må vara en stor titel, men det är en väldigt liten studio med liten budget.
Ej jämförbart med andra AAA-titlar av den anledningen.
Då bör de inte släppa spelet som en separat uppföljare som kostar 600kr helt enkelt.
Vill de pumpa ut spel likt FIFA med minimala skillnader så får de göra det om de vill. Men det är otroligt att folk accepterar att dessa spel ändå ska kosta mer och mer. Helt absurt att till exempel fifa kostar så mycket det gör varje år.
Att spel som Hitman sedan följer trenden och det enda nya i dem är i princip nya banor och gadgets är väldigt tråkigt.
Industrin ser ju tyvärr ut som den gör idag då folk verkar helt accepterat den verkligheten. Halvfärdiga spel och uppföljare som bara fått ny förpackning ser vi allt för ofta idag.
Sen är f.ö inte IO interactive en väldigt liten studio, de anställer ca 170 personer(2016) enligt en liten googling, så de är ungefär lika "små" som Santa Monica Studios
Förväntar mig att stora titlar såsom Hitman gör något mer än att lägga till lite nya banor och gadgets när de släpper en uppföljare.
Well, dom har ju lagt till VR support. Inte bara på 3an utan möjlighet att köra tidigare spels banor i VR.
Synd att dom begränsar sig till Playstation VR med handkontroll bara och inte gick all in.
Så att dom inte kommer med nå nytt stämmer inte.
Well, dom har ju lagt till VR support. Inte bara på 3an utan möjlighet att köra tidigare spels banor i VR.
Synd att dom begränsar sig till Playstation VR med handkontroll bara och inte gick all in.
Så att dom inte kommer med nå nytt stämmer inte.
Att 1 av 3 platformar kan spela samma banor i VR känns inte speciellt spännande heller, hade det varit full VR support på samtliga platformar så absolut, i och med att de väljer att bara stödja PSVR så skjuter de sig själva i foten. Iofs inte förvånande att de gör iom IO Interactives aggressiva DRM där man inte ens kan spela hitman offline om man vill låsa upp saker.
Då bör de inte släppa spelet som en separat uppföljare som kostar 600kr helt enkelt.
Vill de pumpa ut spel likt FIFA med minimala skillnader så får de göra det om de vill. Men det är otroligt att folk accepterar att dessa spel ändå ska kosta mer och mer. Helt absurt att till exempel fifa kostar så mycket det gör varje år.
Att spel som Hitman sedan följer trenden och det enda nya i dem är i princip nya banor och gadgets är väldigt tråkigt.
Industrin ser ju tyvärr ut som den gör idag då folk verkar helt accepterat den verkligheten. Halvfärdiga spel och uppföljare som bara fått ny förpackning ser vi allt för ofta idag.
Sen är f.ö inte IO interactive en väldigt liten studio, de anställer ca 170 personer(2016) enligt en liten googling, så de är ungefär lika "små" som Santa Monica Studios
För mig är grafik inte viktigt. Jag betalar gärna fullpris för det här.
Bandesign och spelmekanik är betydligt viktigare.
"Inget nytt" är en observation du gör, jag håller inte med. Jag ser massor av nyheter, men vi har nog olika saker vi efterfrågar i nya spel.
170 anställda är väl inte att beteckna som en stor spelstudio? På sin höjd medelstor.
Rockstar har över 8000 anställda som jämförelse.
Andra studios som jobbar med AAA-titlar har mångdubbelt fler anställda (och betydligt mer pengar) än IO har.
Santa Monica är väl inte heller en stor spelstudio i mitt tycke.