Cyberpunk 2077 tappar Steam-spelare betydligt snabbare än The Witcher 3

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kanske många som blev klara snabbare, känns som TW3 tog betydligt längre än CP2077.

TW3 med alla DLC's vs Cyberpunk2077 utan DLC's och jag var ändå snabbare med TW3.

Medlem
Skrivet av spikes:

TW3 med alla DLC's vs Cyberpunk2077 utan DLC's och jag var ändå snabbare med TW3.

Ok jag har bara spelat 30 timmar av Cyberpunk. Jag vet inte hur mycket jag spelat Witcher.
GoG clienten visar 2 timmar men det är fel, det är bara senaste omgången typ.
Körde inte GoG clienten samtidigt som jag spelade när jag körde genom Witcher 3 och expansionerna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av krs_kristoffer:

Va, det var väl inte ens nominerat för GOTY 2020 eftersom det släpptes så sent på året? Vann gjorde ju TLOU2.

Jag tror det beror på vilken goty man läser. Gameawards tex hade inte cp2077 med medans fz läsargoty hade

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Är det ens möjligt att klara av huvudkampenjen på 7-8 timmar?
Bästa jag hört från folk är ca 15 timmar. Och då har dom nött på bra.

Howlongtobeat säger 20h på main story med 15h som snabbaste tiden. Det går säkert att speedrunna sig igenom spelet snabbare än så men betvivlar att gemene man spelar spelet på det viset.

Medlem

Har 115h på PC, avinstallerade det igår då jag fixade de sista achievements jag hade kvar.
Nästa gång jag plockar upp det blir nog till nästa höst eller vinter, då kanske jag har ett grafikkort som kan köra raytracing och ev. nåt nytt DLC till spelet

Svårt att ha koll på main story men 20h låter rimligt, tror jag var uppe i 50-60h när jag klarade spelet första gången.


signatur

no remorse

Medlem

Nog blir det först till våren för egen del i bästa fall.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag orkade inte ens spela klart Witcher 3. Tröttnade på Skellige någonstans.

Japp, det kan jag förstå. Skellige var hårt, tråkigt, och kallt. Toussaint var en absolut fröjd i jämförelse. Mysigt nästan hela vägen genom 😁

Lite som i Valhalla när man reser från Norge till England.

Medlem
Skrivet av spikes:

TW3 med alla DLC's vs Cyberpunk2077 utan DLC's och jag var ändå snabbare med TW3.

Måste gått räkna sidouppdragen du gjort i witcher 3 på en hand isånafall, om ens då. Har kört cyberpunk strax över 40 timmar, klarat alla "större" sidequests dvs. Panam, den där snuten, kerry osv så bara tråkiga enstegsmissions kvar. Gjort massvis av de övriga missions "what may you find" "small biz" och har många såna kvar men det contentet är inte speciellt roligt. Något jag insett eftersom jag försökt förhala spelet med dessa innan det tar slut, insåg tyvärr abrubt att jag är på sista uppdraget.

Tvivlar starkt på det du säger. Och ja jag är en casualspelare som lyssnar på all dialog och stressar inte genom spelet. Gillar verkligen båda spelen för övrigt. Men witcher 3 är några nivåer över, tycker dom på cd projekt kan kliva tillbaka ett steg till att göra third person fantasy igen.

Medlem

osäker på hur många spelare dom faktiskt tappat, och hur många som bara väntar in lite patchar och kanske nån dlc, så som jag gör med näst intill alla spel


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

osäker på hur många spelare dom faktiskt tappat, och hur många som bara väntar in lite patchar och kanske nån dlc, så som jag gör med näst intill alla spel

Man kan nog räkna med att spelarantalet skjuter i höjden igen när nästa stora patch eller något större DLC tillkommer.
Misstänker de flesta som spelat igenom spelet lägger det på is tills vidare nu, en genomspelning räcker nog i det skick spelet är idag.

DLC och expansioner i all ära, jag vill se dem lägga till mer innehåll i det spel vi redan har. Ge oss mer minigames, mer aktiviteter och sätt att customisera vår spelupplevelse. Det känns ju som a och o i ett spel som cp77 och den största besvikelse jag personligen har med spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur mycket tappade Witcher 2 då? Från 50 till 12 första månaden?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ah Skellige, får såna nostalgisk kännsla på nå sätt

Jag kanske fastnade lite där och hittade något annat att spela. Jag har i alla fall lagt mer timmar på Witcher 3 än Cyberpunk 2077.

Kom på att jag bytt grafikkort sen jag spelade Witcher 3 sist, blir nog en installation och köra på maxgrafik igen för att testa.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Måste gått räkna sidouppdragen du gjort i witcher 3 på en hand isånafall, om ens då. Har kört cyberpunk strax över 40 timmar, klarat alla "större" sidequests dvs. Panam, den där snuten, kerry osv så bara tråkiga enstegsmissions kvar. Gjort massvis av de övriga missions "what may you find" "small biz" och har många såna kvar men det contentet är inte speciellt roligt. Något jag insett eftersom jag försökt förhala spelet med dessa innan det tar slut, insåg tyvärr abrubt att jag är på sista uppdraget.

Tvivlar starkt på det du säger. Och ja jag är en casualspelare som lyssnar på all dialog och stressar inte genom spelet. Gillar verkligen båda spelen för övrigt. Men witcher 3 är några nivåer över, tycker dom på cd projekt kan kliva tillbaka ett steg till att göra third person fantasy igen.

Witcher3 har ju fått en hel del extra stuff via DLC's dock, men jag tyckte witcher3's main story var så sjukt kort. Hade inte ens försökt progressa mer än vad som krävdes för att få mer content att lattja i typ. Så helt plötsligt satt man på sista questen. Tycker jag har hur mkt som helst kvar att göra i cyberpunk so far och har 40h played och lvl39 eller ngt...

Medlem

Vad tror ni om den ryktade dev läckan från gamefaqs(?) Där en dev påstod att den "riktiga" versionen av spelet kommer i juni månad?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Joewson:

Rusar du igenom dina spel? Själv har jag bara plockat blommor i Witcher 3 då striderna är så fruktansvärt usla att jag helt enkelt gav upp efter första striden. Ändå har jag spelat i 75 timmar. Ska ge det en chans till men spelmekaniskt så avskyr jag signs-systemet som pesten.

Att klara main story på 7 timmar låter som att rusa igenom Cyberpunk och helt ärligt så tror jag inte det är meningen att det är så det är tänkt att upplevas. Jag brukar kolla på trophy/achivement-guides och dubbla den tiden det ska ta att klara allt. Det brukar sluta där någonstans.

Sa inte att jag rusade igenom spelen utan att det är så lång story uppdragen är tänkta att ta. Jag gör massa saker och snöar alltid in på nåt side Quest påväg mot main

Medlem

Vi är fortfarande mitt inne i en pandemi. Folk sitter hemma och spelar betydligt mer och därmed blir klara snabbare. Dessutom är spelet kortare än W3.

Världen är lite bredare än lilla Sverige gott folk

Medlem

Själv har jag sista huvudstory uppdraget kvar och håller på att rensa allt annat innan det, har dryga 60 timmars speltid.

Medlem

Varvade det igår.
Nästan det bästa spelet jag någonsin spelat.
Hade mer emotionell impact än W3 för mig.
Där det var riktig story och interaktioner med karaktärer var det magiskt.

Men dels var det lite för mycket genetiskt "open world fluff".
Sen kunde vissa saker varit bättre. Som Peralez questen. Som NÄSTAN var helt fantastisk...
Sen går det inte undkomma buggar och jank. Var värst i början. Men dök upp igen under spelets sista timmar. Lite immersions-brytande när jag inte kunde reloada när sista bossen jag mötte hade 2% hälsa.
Eller att det var en cutscene mot slutet med bilåkande, och sen spawnar en NPC bil som blir överkörd och exploderar mitt i allt...

Men under sista cutscenen var det ändå feels.
Varit en riktig resa där jag/V haft något som kändes... Äkta.
Det var många timmar av spelet som var det bästa jag varit med om i spelvärlden.

Nu ska nog spelet få vila tills all DLC är släppt.

Medlem
Skrivet av spikes:

Witcher3 har ju fått en hel del extra stuff via DLC's dock, men jag tyckte witcher3's main story var så sjukt kort. Hade inte ens försökt progressa mer än vad som krävdes för att få mer content att lattja i typ. Så helt plötsligt satt man på sista questen. Tycker jag har hur mkt som helst kvar att göra i cyberpunk so far och har 40h played och lvl39 eller ngt...

Kanske var skyrim du spelade?? Aldrig i livet att du klarat the witcher 3 med båda DLCs under 40 timmar, skitsnack. Är f.ö känt som ett av de längsta single player spelen som finns än idag. Kanske går om än man skippar all dialog i hela spelet men tror fortfarande 40h är i underkant då. Har som sagt spelat ut båda spelen, och kan inte förstå hur du sitter och säger att the witcher har sjukt kort story när du sitter och spelar ett spel där storyn är avsevärt mycket kortare.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Man kan nog räkna med att spelarantalet skjuter i höjden igen när nästa stora patch eller något större DLC tillkommer.
Misstänker de flesta som spelat igenom spelet lägger det på is tills vidare nu, en genomspelning räcker nog i det skick spelet är idag.

DLC och expansioner i all ära, jag vill se dem lägga till mer innehåll i det spel vi redan har. Ge oss mer minigames, mer aktiviteter och sätt att customisera vår spelupplevelse. Det känns ju som a och o i ett spel som cp77 och den största besvikelse jag personligen har med spelet.

jag tycker det finns massor att göra. alla som tycker det är för kort har bara helt missat syftet med spelet, att main story bara är en extremt liten del av allt och att gigs och sidemissions Är nästan hela spelet. sen tar det ju typ 50 timmar bara att öht komma in i allt och förstå det korrekt, så skulle säga att alla som lagt under 100 timmar inte ens snuddat på att förstå vad syftet med spelet är

men det kanske kommer ifatt med tiden sen när dom fixat upp det iaf för mig väldigt lilla som knasat. har på 200 timmar sett kanske 3 buggar, 1 save pajade, ett gevär slutar ibland funka, och viss värdelös loot går inte att plocka upp.

jag tror ändå dom flesta helt missat att detta spel i stort sett är byggt utefter sidemissions och att main bara är en mkt liten del


signatur

//monster

Medlem

Själv väntar jag på PS5 Patchen! Har ca 18 timmar mest lallande och plupp letande.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Kanske var skyrim du spelade?? Aldrig i livet att du klarat the witcher 3 med båda DLCs under 40 timmar, skitsnack. Är f.ö känt som ett av de längsta single player spelen som finns än idag. Kanske går om än man skippar all dialog i hela spelet men tror fortfarande 40h är i underkant då. Har som sagt spelat ut båda spelen, och kan inte förstå hur du sitter och säger att the witcher har sjukt kort story när du sitter och spelar ett spel där storyn är avsevärt mycket kortare.

Nej, det var 100% witcher3, har inte spelat skyrim. Och jag la lätt 80% av tiden på side quests i witcher3, main story var sjukt kort det kan du inte förneka...

37h på witcher3, kollade precis statsen.

Medlem
Skrivet av spikes:

Nej, det var 100% witcher3, har inte spelat skyrim. Och jag la lätt 80% av tiden på side quests i witcher3, main story var sjukt kort det kan du inte förneka...

37h på witcher3, kollade precis statsen.

Påstår du på riktigt att du klarat av main quest i the witcher 3 med DLC på under 10 timmar, på din första playthrough!? Måste trott du var klar då och det är du icke det för det är omöjligt. Bara base game utan dlc tar minst 20 timmar och då rusar man bara story. Med 2000 tillfrågade låg snittet på 52 timmar att klara ut det utan DLC. Haha aldrig vafan.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Påstår du på riktigt att du klarat av main quest i the witcher 3 med DLC på under 10 timmar, på din första playthrough!? Måste trott du var klar då och det är du icke det för det är omöjligt. Bara base game utan dlc tar minst 20 timmar och då rusar man bara story. Med 2000 tillfrågade låg snittet på 52 timmar att klara ut det utan DLC. Haha aldrig vafan.

Jag sa själv att jag hade 37 timmar spelade. Vart fick du "under 10 timmar" ifrån? Jag lallade mest runt och gjorde side missions och så helt plötsligt så var jag på sista questen.

Base game utan DLC speedrunnas på 5h utan glitches...

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Ok jag har bara spelat 30 timmar av Cyberpunk. Jag vet inte hur mycket jag spelat Witcher.
GoG clienten visar 2 timmar men det är fel, det är bara senaste omgången typ.
Körde inte GoG clienten samtidigt som jag spelade när jag körde genom Witcher 3 och expansionerna.

Har du bara spelat 30 timmar?
Då ramlade precis polletten ned.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Har du bara spelat 30 timmar?
Då ramlade precis polletten ned.

Ja nu är det väll plus nån timma på cyberpunk.

Jaså vad kom du fram till då?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av spikes:

Jag sa själv att jag hade 37 timmar spelade. Vart fick du "under 10 timmar" ifrån? Jag lallade mest runt och gjorde side missions och så helt plötsligt så var jag på sista questen.

Base game utan DLC speedrunnas på 5h utan glitches...

Ja och 80% av den tiden sa du att du gjorde side quests. Troll, vet inte ens vad du själv mytar om haha!

Medlem
Skrivet av spikes:

Nej, det var 100% witcher3, har inte spelat skyrim. Och jag la lätt 80% av tiden på side quests i witcher3, main story var sjukt kort det kan du inte förneka...

37h på witcher3, kollade precis statsen.

snittet för witcher 3 utan något till är 50 timmar på main, vid hög spelhastighet. snittet för nutida witcher 3 med allting till, 400 timmar. så du med dina 37 timmar missade väl ungefär 7/8 av spelet och nästan allt som finns att uppleva där då


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av jocksson:

Ja och 80% av den tiden sa du att du gjorde side quests. Troll, vet inte ens vad du själv mytar om haha!

Jag kan ha råkat göra mainquests i farten, men jag stannade kvar i regioner för att göra klart så mkt som möjligt så nej. Låter som du inte ens spelat witcher3 tbh?

Eller har du lite rose tinted glasses på? Jag hoppade på witcher3 efter att en roomie sagt att det var fett. Drog igenom det på ~1.5 vecka med sparsamt spelande varje dag pga andra spel för tillfället. 37 timmar. Du behöver inte tro mig, men jag vet ju vad som är sant, heh.

Var det kanske så att witcher3 var för svårt för dig? The struggle is real?

Witcher3 var asfett, men att påstå att mainstory är sjukt lång i witcher3 jämfört med cyberpunk är ju bara straight up lögn. Jag tänker faktiskt anta att den är typ lika lång. MEN i cyberpunk är du inte tvingad att progressa story för att få levla upp som i Witcher3. (vilket var enda skälet att jag körde main story flera gånger i witcher3)

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

snittet för witcher 3 utan något till är 50 timmar på main, vid hög spelhastighet. snittet för nutida witcher 3 med allting till, 400 timmar. så du med dina 37 timmar missade väl ungefär 7/8 av spelet och nästan allt som finns att uppleva där då

Snittet av gamers är ju totalt jävla dumma i huvudet och på snudd till förståndshandikappade med...

Ja, jag missade massor av blood and wine och säkert massa side quests som var såna uppdrag man fick från anslagstavlan.

Snittet säger även 0, många rpg spelare älskar ju att 100%'a spel. Liiiiite skevt genomsnittstid när många sitter och försöker pressa ur all lore/side quests/collectibles ur ett spel...

Jag lallade mest runt och gjorde alla obvious side quests och letade efter ngn speciell armor set. Gjorde bara mainquest när man blev exp cock blockad. Så poff var man på sista questen...

123
Skriv svar