Spelet som du spenderat flest timmar med?

Det gamla MMO'et World War II Online för många år sedan, senaste tio åren är det War Thunder.

Medlem
Medlem

~7000 timmar i Path of Exile.

Medlem

200 dagar /played i WoW (Vanilla) + 40 dagar i WoW Classic. Mindre än 20h på var och en av de andra expansionerna.

Schack kommer nog på andraplats med ungefär 20h i månaden i 10 år i diverse former (app/Steam/chess.com)

edit; Frågan var i timmar så 4 800h WoW Vanilla och 960h Classic

Medlem

Utan tvekan Counterstrike, från Beta till GO. Därefter varenda iteration av NHL, följt av WoW/WarThunder

Medlem
Skrivet av Nomman:

Heroes of the Storm är sannolikt etta hos mig. 2000 matcher innebär drygt 1000 timmar.

Heroes of the storm - 22641 matcher (lär vara runt 10k timmar), skicka hjälp

Team Fortress 2 har jag runt 5k timmar på också men inte spelat på några år nu

Medlem

Dark Age Of Camelot ligger väl på 5-6 tusen timmar minst.
Sen World Of Tanks (19k matcher blir ju en del)

annars är det svårt att säga..alla BF spelen ligger på 600+. Men jag har nötat många gamla rpg spel på amiga/c64 som troligvis handlar om 500-1000 timmar per spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Måste vara BF1942, WoW eller World in conflict eller kanske factorio / POE

Minns när jag var 16 och klockade runt 50 timmar i FF7 och tyckte det var galet mycket.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Def GtaV online eftersom det spelet fungerar som data mineing. Så länge spelet står på så får man automatiskt pengar i nattklubben. Som man sedan säljer när det kommer upp i en miljon. Är uppdraget på väg att misslyckas så stänger man bara av spelet direkt i Playstation menyn. Då blir man bara av med en pytteliten summa och kan försöka sälja igen. Jag har spelat spelet klart över 100 riktiga dagar. Alltså långt över 2400 timmar.

Medlem

fallout 4 ståre 600 timmar på, men varit en del idle där.
utöver det är witcher 3 typ 350 timmar, gta flera hundra timmar, rdr2 några hundra timmar.
dom spelen jag gillar som mest lirar jag under åren alltså i snitt 2-300 timmar.

cyberpunk ser ut att bli nånstans över 300+ timmar också. delvis för att en save pajade men ändå

fallout 4, gta 5 och skyrim har man ju lirat extremt moddat på massor av olika vis. därav flera genomspelningar


signatur

//monster

Medlem

Binding of Isaac. Alla släppta platformar och konsoller. Innan hade jag strax över 2 000 h på Skyrim, men kombinerat har Binding of Isaac slagit det med rätt bra procent.

Medlem

WoW ligger jag över 10,000 timmar spelat.

Vad man har spelet, fortfarande spelar.

  • Battlefield 4 ligger över 1200 timmar.

  • DOTA 2 1200 Timamr

Medlem

Diablo 2
Counter-Strike 1.3 - 1.6
Dota
Dota 2
Path of Exile

Dota 2 är väl "bara" cirka 2000 timmar. Tror CS och PoE är högre. Men blev väldigt mycket D2 och Dota också back in the days.

Medlem

OpenTTD/TTD.
Finns som tur ingen tidsräknare på det. Och har spelat det sedan det släpptes.
I och med att spelet släpptes 94 så kan jag nog räkna med flera tusen timmar.
Annars så ligger jag på 1350 timmar Space Engineers och ca 1000 timmar Rainbow Six: Siege.

Avstängd

210 dagar i MW2, men så var man också bäst i EU.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Red Orchestra 2 - nästan 1400 timmar. Världens bästa andra världskrigsspel.

Tvåa är Vermintide 2 med nära 1000 timmar.

Killing Floor 2 - 616 timmar

ARMA 3 - 584 timmar

Alla mina Total War-spel ihopräknade - över 1000 timmar.

Och några 200:re och 100:re här och där.

Medlem
Skrivet av caracarn:

Heroes of the storm - 22641 matcher (lär vara runt 10k timmar), skicka hjälp

Herrejävlar! Nu portar du hem till core och tänker över dina livsval unge man!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Fragtjuv

Jävlar! Folk spelar fan mycket alltså och det måste ju anses vara positivt. Jag tror att spelen jag lagt ner mest tid på är Destiny, Stardew Valley, Witcher 3 och något Call of Duty.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Med två snorungar hemma varav en hoggar konsolen så får ja nöja mig med några timmar utspritt spelande på kvällar/nätter och offra sömn men lägger hellre "egentiden " på fiske så länge ljuset tillåter oxå, kan ju inte lägga alla ägg i samma korg 👍
Skyrim till 360 hade ja nog 200timmar + på samt snittade 150 gäddor/år när man hade tiden

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Haha satan vilken bra medellön

Det är medianlönen i Sverige så. Och ungefär där jag själv ligger. Och jag anser inte att jag har satans bra lön,tvärt om...

Medlem

Diablo 2+LoD garanterat. Ofantligt många timmar sen 2001 och spelar det fortfarande.

CS 1.6+CSGO lär vara snudd på 5-7000 timmar sammanlagt.

Battlefield 2 säkerligen 4000 timmar.

Men utan att kunna räkna timmarna i Diablo 2+LoD så skulle jag säga att tiden spenderad vinns med hästlängder utav dessa.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

World of warcraft, Everquest och Diablo2-3. Vet inte vilket av dem som är mest timmar.

Medlem
Skrivet av caracarn:

Heroes of the storm - 22641 matcher (lär vara runt 10k timmar), skicka hjälp

Team Fortress 2 har jag runt 5k timmar på också men inte spelat på några år nu

Vill bara fråga en sak, hur mår du? "22641 matcher" är... ja... en feat is sig själv.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av robbis:

Det är medianlönen i Sverige så. Och ungefär där jag själv ligger. Och jag anser inte att jag har satans bra lön,tvärt om...

Omöjligt att medianlönen är 36 000 i månaden (vilket 225 kr per timme blir på vanlig heltid, dvs 160 timmar). Google ger mig 31 700 (så knappt 200 kr i timmen).

Medlem

Ca ~13.000 timmar i WoW från 2004 - 2012

Sen kommer väl kanske Guild Wars 2, borde vara nånstans runt 4-5000 timmar.

Ytterligare spel med 1000+ timmar:

Civ 4
Grim Dawn
Stellaris

Medlem

Team Fortress Classic hamnar säkerligen högst upp, nog med Puzzle Pirates som #2. Mer varit splittrat spelande på senaste decenniet, men lyckats samla ihop till >1000h Rocket League också

Medlem

Dota 2 7850
path of exile 5534 (körde på deras egna klient i början så närmare 6000)
street fighter 4 960

Medlem
Skrivet av robbis:

Starkt jobbat...
då har du snittat 4,5 timmer per dag i 12 år...
Tänk om du jobbat dessa timmar istället, då hade du tjänat om medellönen är 225kr i timman * 20.000 = 4.500.000 kr

Men hade inte fått några EPIXXX!! 😀

Spelade CS mellan 2001-2005 varje kväll typ 3 timmar, sen kom WOW. Spelade mellan 2005-2013 ungefär varje kväll.
Efter det har jag bara sporadist spelat lite allt möjöigt.

Medlem

Path of Exile, 5500 timmar.

Medlem

WoW
League of Legends
Counter-Strike 1.6

Hur många timmar vet jag inte exakt, men 1500h för varje spel är nog en bra gissning, kanske lite låg. Spelar inget av dessa längre.


signatur

no remorse

Skriv svar