PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

7UP
Medlem

Standarden såklart

Medlem

Fick mail nu om att min order på en PS5 SE skickas till postombud och levereras förmodligen i morgon. Beställde från MediaMarkt den 25:e september.

Medlem

Fick även jag mejl från Mediamarkt att hämta min Ps5 idag. Bokade 22/9.

Medlem

Ifrån vilken butik då?

Medlem
Skrivet av Fsoderstrom:

Ifrån vilken butik då?

Högsbo Göteborg

Håller tummarna för nästa vecka. DE beställd den 27:e september... Kom igen nu!

Medlem

Ingen som fått nåt svar från Webhallen? Specifikt DE versionen? Står att de har 50+ på ingång på både DE och vanliga enheten.

Medlem

Har en polare som beställde sin SE den 7/10 på Mediamarkt, fick den i fredags. Själv har jag beställt DE den 4/10 också från Mediamarkt. Men har inte hört något ännu.. Känns ju som att det börjar närma sig iallafall!

Håller tummarna för att det kan trilla in ett mail i veckan som kommer nu! Någon mer som beställt DE från MM innan den 4/10 som har fått någon info?

Medlem

Ingen som har någon bokning i Täby som inte tänker hämta? Har försökt få tag i en i månader nu

Medlem
Skrivet av duskigamasken:

Har en polare som beställde sin SE den 7/10 på Mediamarkt, fick den i fredags. Själv har jag beställt DE den 4/10 också från Mediamarkt. Men har inte hört något ännu.. Känns ju som att det börjar närma sig iallafall!

Håller tummarna för att det kan trilla in ett mail i veckan som kommer nu! Någon mer som beställt DE från MM innan den 4/10 som har fått någon info?

Beställde en DE den 27/9 från Mediamarkt. Det börjar närma sig!

Någon MM-kund som fått något matnyttigt idag?

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Nix tyvärr inget nytt idag

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Inte ett ljud :/

signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Medlem

Många nya PS5or på tradera idag, alla med kvitton från MM. 8000:- verkar vara det magiska talet som folk är villiga att betala.

Medlem
Skrivet av JayArr:

Inte ett ljud :/

Jag hämtade mitt idag på mediamarkt Uppsala. Beställde 20/9.
Dom visste inget klockan 14 idag, absolut inget alls enligt dom.
Sen vid 17 fick jag Mail att jag kunde hämta

Skrivet av Fsoderstrom:

Jag hämtade mitt idag på mediamarkt Uppsala. Beställde 20/9.
Dom visste inget klockan 14 idag, absolut inget alls enligt dom.
Sen vid 17 fick jag Mail att jag kunde hämta

Kul o höra! Digitala eller standard?

7UP
Medlem

Vad kör ni för spel på ps5 Kör nån cod ??

Medlem

Beställde Ps5 DE 19/9 på MM. Hämta i butik (Malmö). Fick mail om att min leverans fanns tillgänglig att hämta ut igår, 18/1.

Medlem

Nån som lyckades klicka hem en ps5 de på maxgaming idag? Fick ett mejl om att de var i lager 14:50, hade en i varukorgen, typ 10 sekunder efter att jag hade fått mejlet, gick vidare för att betala ooooch slut på lager. Nån av er som hade mer tur?

Medlem

Nån som fått någon info från Webhallen? Står att 50+ är på ingång åtminstone. Beställde en DE den 17/9 så hoppas på att kunna få hem en till denna leverans!

Medlem
Skrivet av Cotech:

Nån som fått någon info från Webhallen? Står att 50+ är på ingång åtminstone. Beställde en DE den 17/9 så hoppas på att kunna få hem en till denna leverans!

verkar som dessa kommit in på central lagret idag (leverans av både digital och disc version)

så de borde börja med utskick inom kort. har du hämta i butik som val bör de skickat dem idag eller imorgon till butikerna, så förhoppningsvis om du ligger inom feb-mars kanske tillomed april ordrar borde kunna få en notifiering de kommande dagarna.

tdn
Medlem
Skrivet av Cove:

verkar som dessa kommit in på central lagret idag (leverans av både digital och disc version)

så de borde börja med utskick inom kort. har du hämta i butik som val bör de skickat dem idag eller imorgon till butikerna, så förhoppningsvis om du ligger inom feb-mars kanske tillomed april ordrar borde kunna få en notifiering de kommande dagarna.

Vart nånstans kan man ta del av den här informationen på webhallens hemsida?

Medlem
Skrivet av tdn:

Vart nånstans kan man ta del av den här informationen på webhallens hemsida?

De delger ingen sådan information på deras hemsida.

Däremot så kan man göra rimliga antaganden baserad på historisk data och information ifrån deras kunder på detta och andra forum.
De hade innan 50+ inkommande konsoler av både disc version och digital version på deras weblager (central lager).

Denna är nu borta, dvs de har mottagit sändningen. Alternativt så skulle sändningen ha annulerats.

Med normal postgång så borde det vara en till två dagar innan de framkommit till affärerna.

Senast levererad disc konsol från webhallen var beställd 2020-02-15.
Jag fick information om att min order skulle täckas upp av deras januari leverans (2020-02-25)
Senast konfirmerad information ifrån webhallen om deras januari leverans skulle täcka upp ordrar tillomed en mars order enligt en annan kund på sweclockers forumet.

Medlem

En polare beställde på dustin i november, men har inte hört ett jota. Är det någon annan som beställt på dustin och hört något?

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av b0ne:

En polare beställde på dustin i november, men har inte hört ett jota. Är det någon annan som beställt på dustin och hört något?

från sweclockers:
"Pratade precis med Dustin. Kvinnan sa att dom får i bästa fall en leverans nu till våren. I värsta fall så blir det till sommaren..."

Medlem

Ingen som hört något från Inet nyligen? Förhandsbokade en SE den 11:e juni och det har varit knäpptyst från dem sedan 20/11. Börjar snart tro att till och med webhallen hinner ikapp.

Medlem

Fick precis meddelande att mitt PS5 DE från webhallen är på väg till mig, Yay och äntligen! 😀

Medlem
Skrivet av Janne-Loffe:

Ingen som hört något från Inet nyligen? Förhandsbokade en SE den 11:e juni och det har varit knäpptyst från dem sedan 20/11. Börjar snart tro att till och med webhallen hinner ikapp.

Exakt samma sak för mig, beställde från Komplett den 1a Juni, inte hört ett smack.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Fick precis meddelande att mitt PS5 DE från webhallen är på väg till mig, Yay och äntligen! 😀

Härligt! Vilket datum bokade du? ☺️

signatur

Praise the Sun! \[T]/

Medlem

Jag har också fått meddelande att ett PS5 DE är på väg till mig. Beställt 9/9 från Webhallen.

Skriv svar