Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

HBO nordic vs Telia Play med HBO nordic dålig streaming via Telia mobilt bredband

Medlem
HBO nordic vs Telia Play med HBO nordic dålig streaming via Telia mobilt bredband

Hej!

Jag har mobilt bredband som internet koppling och för mig funkar disney plus och netflix utmärkt att streama. Amazon prime funkar lite skakigt och slutligen har Jag telia Play med HBO nordic och där går det i princip inte att streama överhuvudtaget. Käns som det käkar för mycket bandbredd eller det har nått protokoll som gör att det tappar koppling med streamen.

Min fråga är om HBO nordic separat är bättre med sin streaming platform? Funkar det bra att streama via telia mobilt bredband. Går det att ladda ned material till PC och sedan streama som det gör på Amazon,

Att streama via mobilappen via telia play funkar fint då det förmodligen skalar ned kvaliten mer men att streama till pc är snudd på omöjligt.

Tacksam för info och erfarenheter!

Moderator | Testpilot

Svårt att säga. Vad som helst på mobilt bredband hänger mycket på vad du bor, bäst att egentligen att du testar själv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hej och tack för ditt svar!

JAg tänkte mer om någon känner till tekniken bakom respektive platform och tex i vilken öpplösning/komprimering hur anrop för streamin mm görs och därmed utifrån att tex disney och netflix funkar bra kunde säga att "hbo nordics platform bygger på x vilket gör att streamingen via trådköst bredband funkar y"

Medlem

Vet inget om telia play men kan säga att att HBO nordic som platform är en fullständig katastrof. Inget fel på content men antal strul rent tekniskt är under all kritik. Lyckas du kolla igenom en film eller ett avsnitt utan att playern crashar så har du turen på din sida.

Med det sagt kan jag dock inte svara på din fråga om det kräver mer eller mindre nätverk - men min poäng är att de fungerar dåligt oavsett.

1
Skriv svar