Fragzone-Fredag om Knights of the Old Republic, Warhammer 3, Mass Effect-remaster, CP2077-bråk och mycket mer!

Robot
Fragzone-Fredag om Knights of the Old Republic, Warhammer 3, Mass Effect-remaster, CP2077-bråk och mycket mer!

Halleluja, det är fredag igen! Häng för guds skull med i chatten, nu ska vi snacka nostalgi och nyutgåvor så det ryker.

#fragzone-fredag, #knights-of-the-old-republic, #mass-effect, #warhammer-3


Skägg.
10 Chambers

Händerna i taket!


signatur
Moderator | Testpilot

Remasters är inte så intressanta, tyvärr. Hade gärna sett remakes, men tyvärr är det så att remasters är mycket enklare att göra och tjäna pengar på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vem är den andra snubben och varför är han med på Jocke-fredag?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av G4ruda:

Vem är den andra snubben och varför är han med på Jocke-fredag?

🥲


signatur
Medlem

Finns en bättre start på en lördag än att se "reprisen" på Fragzone-Fredag?

Nej, trodde inte det!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Remasters är inte så intressanta, tyvärr. Hade gärna sett remakes, men tyvärr är det så att remasters är mycket enklare att göra och tjäna pengar på.

Beror på, om du är riktigt nostalgisk och älskar orginalet så tycker jag personligen en bra gjord remaster kan vara att föredra, allt är precis som du minns det, bara snyggare och smidigare!


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot
Skrivet av alias:

Beror på, om du är riktigt nostalgisk och älskar orginalet så tycker jag personligen en bra gjord remaster kan vara att föredra, allt är precis som du minns det, bara snyggare och smidigare!

Beror på spel. Äldre titlar som bara är remasters utan att fixa dess problem är inget jag vill ha. Precis det är ju vad Bioware gör med Mass Effect 1, de fixar tonvis med grejer som inte har åldrats bra. Ren remaster är inte så intressant för mig för det mesta, med vissa undantag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Såg att podden låg uppe redan igår kväll. Tackar
för det.
Riktigt kul projekt ni dragit igång med intervjuerna.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Beror på spel. Äldre titlar som bara är remasters utan att fixa dess problem är inget jag vill ha. Precis det är ju vad Bioware gör med Mass Effect 1, de fixar tonvis med grejer som inte har åldrats bra. Ren remaster är inte så intressant för mig för det mesta, med vissa undantag.

Så klart remaster med fixar är att föredra framför remaster utan fixar..men fortfarande är remastern "orginalet"
Kommer bara på "Black Mesa" att jämföra med för tillfället. Är ju en remake även om den är "fan made", visuellt och tekniskt bättre, men får trots det inte samma känsla som när jag spelar orginalet igen. Har du inte spelat och dyrkat orginalet när det var nytt så skulle du säkerligen föredragit BM.


signatur

7900XTX
7800X3D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av thotim:

Såg att podden låg uppe redan igår kväll. Tackar
för det.
Riktigt kul projekt ni dragit igång med intervjuerna.

Tacka @roskildekille för det! Och tack


signatur
1
Skriv svar