Vad är du notoriskt dålig på?

Medlem
Skrivet av greb1989:

Oj finns tyvärr en hel del, men här kommer ett litet axplock.

1) Skära bröd/grönsaker/etc - Vet inte om det är pga jag är vänsterhänt men varje gång något ska skäras ser det ut som ett fylla varit där och karvat, brödskivorna blir bra upptill för att sedan nedtill vara tre gånger så stora. Tänker intensivt på det varenda gång men blir typ aldrig bra.

2) Slå in presenter/klappar - Såg att det nämnts tidigare i tråden och kan bara instämma, jag får aldrig till det. Ser ut som att en blind unge har slagit ihop paketet när det är färdigt. Skämdes så ett tag över hur fasansfullt fula mina paket var att jag slog in saker i Aluminiumfolie(!) och tyckte på riktigt att det blev snyggt...Måste varit sinnesförvirrad. Numera så slår sambon in alla presenter/paket förutom de som är till henne, där ser jag oftast till att de slås in i butiken..

3) Klippa rakt - Vet inte om det är vänsterhanden som spelar in i det här också men herregud, ända sedan jag var liten har jag inte kunnat klippa rakt någonstans. Blir alltid snett och vint.

Har exakt samma problem.. är också vänsterhänt. Theory = confirmed !

Medlem

Pumpa cykeldäck.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

När det gäller städning och sängkläder är jag pro men av någon anledning så suger jag på att knyta skosnören. Blir alltid fel. Eller fult. Eller går upp. Vet inte vad det är för fel på mig

Lärde mig aldrig den där standard knytningen folk gör för att få "rosett", har alltid gjort 2 öglor och sedan lika fsnt som första lilla ihopsnörningen.. funkar precis likadant men set inte lika "elegant ut"

Medlem
Skrivet av Winzi:

Lärde mig aldrig den där standard knytningen folk gör för att få "rosett", har alltid gjort 2 öglor och sedan lika fsnt som första lilla ihopsnörningen.. funkar precis likadant men set inte lika "elegant ut"

https://www.youtube.com/watch?v=XtKJOkiCiis

tar några minuter att lära sig, sen är man ett proffs!

Medlem

Tamigfan allt nuförtiden, är inte bra på ett enda jävla spel, inte har jag något jobb heller.
Bottenskrap helt enkelt

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Haha. Ögonmåttet ska man inte lita på! Det har jag lärt mig med bitter erfarenhet. Mäta, mäta och mäta igen är det enda som gäller.

Hjälper fan inte. Mätte upp var en poster skulle vara häromledes. Visst fan är den inte centrerad...

Skrivet av Joakim Bennet:

Kunde varit jag. Exakt samma problem. Allt blir snett, väggar går sönder, saker förstörs. Hemskt. Tur att sambons bror är snickare, men min "manlighet" tar lite stryk.

Och sen siffor då, som Bananaface sa ovan.

Har två snickare som lyckligtvis kan fixa grejer svart åt mig, så det blir inte SÅ satans dyrt att slippa ha snea väggar, saker som trillar ner från väggarna, snedmonterade saker, etc, etc.


signatur

I drank what?

Medlem

Tror jag skulle kunna skriva ett så sjukt långt svar om det här ämnet att forumservern skulle skita på sig... Är kass på precis allt. Får räcka så.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Pumpa cykeldäck.

Om du är dålig på själva utförandet så har du en bra lösning här:
https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/lifestyle/xiaomi-mi-port...

Om det är att ta tag i det vette fan...

Medlem

Har aldrig lärt mig dyka från en brygga eller land. Blir bara magplask.

Medlem

Planera föräldragar på försäkringskassans hemsida så man ska behålla SGI.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hur jag tänker digitalt:
Allt från 00:00 till 12:00 är givetvis lätt att översätta till analogt. Behövs inga konstiga metoder där.
13:00 fram till 23:59 tänker jag såhär;
13:00 - 2 = 11:00 - 10 = 1. Klockan är alltså 1.
15:00 - 2 = 13:00 - 10 = 3. Klockan är alltså 3.
18:00 - 2 = 16:00 - 10 = 6. Klockan är alltså 6.
13:30 - 2 = 11:30 - 10 = 01:30. Klockan är alltså halv 2. (Jag ogillar denna...)
21:00 - 2 = 19:00 - 10 = 9. Klockan är alltså 9.
23:00 - 2 = 21:00 - 10 = 11. Klockan är alltså 11.

Wtf, jag har aldrig ens funderat på om någon annan räknar som jag gör gällande detta, men tydligen! Eller, nästan iaf.

Istället för att ta bort tio i sista ledet, så kapar jag helt sonika bara bort ettan. Insåg nu att det är ju SÅKLART att ta bort tio (lol), men det ser inte likadant ut i mitt huvud... Allt det här låter totalt bananas när man skriver ut det i text 😂

Men typ: 15 - 2 = 13 (ta bort ettan i 13) = klockan är tre.

Insikt #2: Detta funkar sämre efter klockan 22 och då gör jag nog exakt som dig. Slutar skriva nu innan jag kluddar till det ännu mer, fyfan.

(Fast på tal om att vara sen så skyller jag på att jag är trummis. Det funkar oftast.)

Skrivet av bulleboss:

Har exakt samma problem.. är också vänsterhänt. Theory = confirmed !

Vänsterhänt med samma problem här med, theory = confirmed +1!

Medlem

Jag är nog habil på allt (jag komma på)... Men jag är typ aldrig riktigt bra. 6 eller 7 av 10 på allt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag är nog habil på allt (jag komma på)... Men jag är typ aldrig riktigt bra. 6 eller 7 av 10 på allt.

Du är bra på att vara medel!


signatur

IDKFA

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av mrFluffy:

Planera föräldragar på försäkringskassans hemsida så man ska behålla SGI.

Får huvudvärk nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
"Finska sämskskinn - det sämska som finsk!"
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kan inte vika ihop ett lakan snyggt. Ser ut som en 8 åring vikt

Jag verkar va riktigt kass på att tvätta bilen också

Blir aldrig bra
Första gången med sämskinn att torka bilen med efter tvätt repade jag upp hela lacken med ny trasa.
Ger upp

”Finska sämskskinn – det sämska som finsk!” Gösta Ekmans odödliga replik kommer från Jönssonligan på Mallorca:
https://youtu.be/pLuTdMqgmEA


signatur

autograph

Medlem

All form av sport.

Tittar man på en normalfördelning så hittar man mig på den vänstra svansen. Det är så hemskt att det drar till sig blickar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av fingalf:

Wtf, jag har aldrig ens funderat på om någon annan räknar som jag gör gällande detta, men tydligen! Eller, nästan iaf.

Istället för att ta bort tio i sista ledet, så kapar jag helt sonika bara bort ettan. Insåg nu att det är ju SÅKLART att ta bort tio (lol), men det ser inte likadant ut i mitt huvud... Allt det här låter totalt bananas när man skriver ut det i text 😂

Men typ: 15 - 2 = 13 (ta bort ettan i 13) = klockan är tre.

Insikt #2: Detta funkar sämre efter klockan 22 och då gör jag nog exakt som dig. Slutar skriva nu innan jag kluddar till det ännu mer, fyfan.

Haha, ja, jag hade inte sagt att jag riktigt sitter och räknar matte i huvudet när jag tänker på det, men det är mer abstrakt i tankarna. Som du sa, att skriva ut det så ser det tokigt ut.

Första gången jag hör att någon delar samma tänk där dock! Haha!

Medlem

Jag kan för mitt liv inre lära mig vilket av am och pm som är förmiddag och eftermiddag. I flera år har jag arbetsuppgifter som krävde detta och jag var tvungen att ha en fusklapp bredvid datorn som jag kollade på hela tiden.

Att veta vad förkortningarna står för hjälper ju bara om jag faktiskt tänker efter men att bara välja rätt är stört omöjligt.

Sen kan jag inte spela Mario spel i 2d heller. Många andra plattformsspel går bra, men det är något med marios tröghet och hur man ska använda springa-knappen som jag inte får till. Kan utan problem spela tex Sonic, Metroid eller Celeste, men Mario har något med fysiken jag inte klarar av att förstå

Medlem

Dålig på knopar.
Äger båt.
Min farfar och far var fiskare.
Fiskade alltid som sommarjobb i min ungdom och upp till tidig 20års ålder.
När dom gjorde knopar för båtar och redskap gick det på nån sekund, satt hårt och öppnades med att dra i rätt snöre.
Själv trocklar man ihop nån blåknut så det tar en jäkla tid att få löst, speciellt om nån annan ska få lös min.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att få brudar. Jag är verkligen sämst på det.

Medlem

Att fatta mig kort.

Är inte pedagogisk (ännu) men tycker det är så fantastiskt kul att utbilda, lära ut och dela med mig av kunskaper...

PZT
Medlem

-Huvudräkning ! ..det bara GÅR inte ... Ge mig papper å penna så kan jag i alla fall stappla fram.
-Hålla fokus när jag spelar Battlefield eller liknande ..Adhd gör att jag gärna blir skjuten när jag står och inspekterar nåt träd eller textur eller nåt annat .
- Skriva listor

Medlem

Jag har så många saker som jag är dålig på. Det är dock några saker som jag önskar att jag vore bättre på.

Först är det nog att rita. Jag har alltid tyckt det är kul att rita, men jag har aldrig ritat bra. Jag har gått några kurser, så jag vet hur mans kall göra, men det ser ändå ut som något en fyra åring skulle ha gjort.

Andra är nog crawl (simma). Jag vet hur den grundläggande tekniken skall gå till, men att få det att fungera i praktiken fungerar inte för mig och när jag försöker tror folk att jag behöver livräddas. Bröstsim fungerar hur bra som helst.

Tredje är nog att hålla ordning hemma. Gillar när det är städat och snyggt, men efter varje gång vi har städat hemma så dröjer det två timmar så ser det lika hemskt ut.

Medlem

Hur kan vi ens fungera😆

Ville egentligen bara skriva av mig lite, blev fullt drag! Känns skönt att man inte är ensam med tummen mitt på valfri kroppsdel.

Hoppas inte tråden gjort ngn lite depp bara.

Edit: Skapade en ny tråd. Vad är du så inihelvete bäst på! Som motvikt.

https://www.fz.se/forum/trad/443748-vad-ar-du-sa-inihelvete-b...

Bre på ordentligt!

Medlem

Fokus är svårt. Ex: när det städas påbörjar jag ett moment, men glömmer att slutföra det eftersom jag påbörjar ett annat moment som jag kommer glömma om jag inte gör det NU... Så håller det på tills allt är påbörjat men inget färdigt

Medlem

att spela casual, jag kan bara inte låta bli att gå total OCD med att samla och göra precis allt :> vet dock ej om det är en dålig sak


signatur

//monster

Medlem

Laga mat. Blir ju stressad bara det kokar på två plattor samtidigt.

Ödmjukhet, jag kan bara inte låta bli att berätta hur fruktansvärt ödmjuk jag är, kanske ödmjukast i hela norden. så till den grad att folk blir irriterade på just hur ödmjuk jag är.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ödmjukhet, jag kan bara inte låta bli att berätta hur fruktansvärt ödmjuk jag är, kanske ödmjukast i hela norden. så till den grad att folk blir irriterade på just hur ödmjuk jag är.

Jag med! Har faktiskt vunnit pris i ödmjukhet, så vem är ödmjukast nu va?!??

Skrivet av fingalf:

Jag med! Har faktiskt vunnit pris i ödmjukhet, så vem är ödmjukast nu va?!??

Jag gratulerar dig till ditt pris, Det är alltid kul att höra om andras framgångar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skriv svar