Vad Àr du notoriskt dÄlig pÄ?

Medlem
Vad Àr du notoriskt dÄlig pÄ?

Jag Àr genomsvett och lÀtt irriterad. Ligger och bara andas pÄ soffan och försöker fÄ lite energi tillbaka.

Som vanligt har jag svurit, fÄtt halvpanik och sÀkert fÄtt nÄgot blÄmÀrke.

Vad har jag gjort?
....bytt lakan i samtliga sÀngar i hushÄllet.

Jag har pekat finger Ă„t ”drapĂ„lakan”
(VEM I HELVETE HAR KOMMIT PÅ ATT SY PÅ EN RESÅR JÄVEL MED EN DIAMETER AV TOARING. DU SKALL TRYCKA I MADRASSEN DÄR.? Gu va genomtĂ€nkt..đŸ˜«)
Jag har klÀttrar in i pÄslakan för att rÀtta till hörnen lÀngst upp men ÀndÄ lyckats med att skruva tÀcket pÄ mitten x2
NÄgot som borde ta en kvart tar nÀrmare timmen. Tillslut vann jag över fanstygen och det kÀnns bra, luktar gott gör det med.

Jag Àr inte dÄlig i den bemÀrkelsen att jag inte byter regelbundet. Det Àr att tekniken och fumligheten Àr total. Tycker att nÄgon progress i min skicklighet borde infinna sig...men icke!

Som terapi, finns det nÄgon annan som blir papphammar av nÄgot asenkelt vardagsbestyr?

Tell me, kan inte vara ensam om total oförmÄga i nÄgot enkelt.

Medlem

Bollsporter och PvP FPS. Jag Àr sÄ jÀkla dÄlig pÄ detta!

Medlem
Skrivet av Daugeleven:

Bollsporter och PvP FPS. Jag Àr sÄ jÀkla dÄlig pÄ detta!

Bollsporter..feel you.

I vuxen Ă„lder har jag blivit en”glömt bort att frĂ„ga person” pĂ„ min arbetsplats och möts av flackande blickar nĂ€r jag frĂ„gat nĂ€r vi kör nĂ€sta gĂ„ng. Tycker det Ă€r kul men totalusel🙂

Kan inte vika ihop ett lakan snyggt. Ser ut som en 8 Ă„ring vikt

Jag verkar va riktigt kass pÄ att tvÀtta bilen ocksÄ

Blir aldrig bra
Första gÄngen med sÀmskinn att torka bilen med efter tvÀtt repade jag upp hela lacken med ny trasa.
Ger upp

If the left one isnÂŽt right, right is the only one left, right?

Medlem

riktigt dÄligt lokalsinne i spel, rimmar rÀtt dÄligt med att vara typen som ska utforska exakt ALLA vÀgar.

i verkliga livet Àr jag otroligt dÄlig pÄ att komma ihÄg namn, i min himmel har alla namnbricka.

Medlem

Jag Àr ocksÄ kass pÄ att byta sÀngklÀder. 30 minuter och helt slutkörd efterÄt.
Frugan gör det pÄ 2 minuter och lyfter knappt ett finger. Hur gör hon!?

Medlem

HÄlla stÀdat hemma.
Jag Àr duktig pÄ att stÀda, och varje gÄng dÀrefter sÀga till mig sjÀlv "Nu ska jag hÄlla rent framöver". Ett par dagar senare ser det förjÀvligt ut igen...

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Jag har pekat finger Ă„t ”drapĂ„lakan”
(VEM I HELVETE HAR KOMMIT PÅ ATT SY PÅ EN RESÅR JÄVEL MED EN DIAMETER AV TOARING. DU SKALL TRYCKA I MADRASSEN DÄR.? Gu va genomtĂ€nkt..đŸ˜«)

Jag ÄLSKAR!!! dra-pĂ„-lakan. Förutom nĂ€r de ska vikas och lĂ€ggas i skĂ„pet. Hur fan gör man?! Om nĂ„gon kan skicka en enkel 12 stegs-guide sĂ„ vore jag tacksam.

Medlem

Att ha tÄlamod i spel som nÀstan krÀver att spelaren mÄste spela om samma, ibland lÄngdragna sekvens, extremt mÄnga gÄnger för att lyckas. Om möjligheten finns brukar det ofta leda till att jag i slutÀndan sÀnker svÄrighetsgraden ett steg för att klara av momentet, för att dÀrefter höja den igen.

Senast det hÀnde var i Bossfighten mot "The Matriarch" i Gears 5, som var enda stÀllet dÀr jag kÀnde mig tvungen att sÀnka (för att dÀrefter höja igen). Med större tÄlamod hade jag troligen upptÀckt att jag körde lite fel taktik mot den bossen

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64 | LG 38GN950 | LG Oled 65C7 och 55C9
Xbox Series X
Playstation 5
Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag ÄLSKAR!!! dra-pĂ„-lakan. Förutom nĂ€r de ska vikas och lĂ€ggas i skĂ„pet. Hur fan gör man?! Om nĂ„gon kan skicka en enkel 12 stegs-guide sĂ„ vore jag tacksam.

Har bara tre steg

Vik pÄ mitten
Vik in de knöliga Àndorna sÄ det blir sÄ rektangulÀrt som möjligt
FortsÀtt vik som ett normalt lakan.

Men de blir aldrig bra.
Ligger dÀr sen som en abnormitet i linneskÄpet.

Medlem

NÀr det gÀller stÀdning och sÀngklÀder Àr jag pro men av nÄgon anledning sÄ suger jag pÄ att knyta skosnören. Blir alltid fel. Eller fult. Eller gÄr upp. Vet inte vad det Àr för fel pÄ mig

Medlem

Åka skridskor. Det har Fan aldrig fungerat.

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag Àr alldeles bedrövlig pÄ att köra bil. Blir toksömnig efter 5-10 minuter bakom ratten, vilket resulterar i att alla lÄngresor Àr en blandning av Ängest och gÀspningar. Dessutom tenderar jag att missa trafikljus eftersom jag har blicken för lÄngt fram, sÄ det blir en del panikbromsningar.

NĂ€r jag vĂ€xte upp lyssnade jag mycket pĂ„ BlĂŒmchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som mĂ€nniska.

Medlem

Jag Àr fruktansvÀrt dÄlig pÄ att hÄlla mig skadefri. Nu Àr jag ju ingen mma utövare eller hÄller pÄ med nÄgon hÀftig sport. NÀ jag strÀcker mig nÀr jag försöker nÄ en tv-spelsdosa sittandes i soffan, slÄr huvudet i öppna skÄp, ramlar pÄ nÄtt barnen slÀngt pÄ golvet osv osv. Har stÀndigt nÄgon klantskada som gör sig pÄmind.

Medlem
Skrivet av Froll:

Jag Àr fruktansvÀrt dÄlig pÄ att hÄlla mig skadefri. Nu Àr jag ju ingen mma utövare eller hÄller pÄ med nÄgon hÀftig sport. NÀ jag strÀcker mig nÀr jag försöker nÄ en tv-spelsdosa sittandes i soffan, slÄr huvudet i öppna skÄp, ramlar pÄ nÄtt barnen slÀngt pÄ golvet osv osv. Har stÀndigt nÄgon klantskada som gör sig pÄmind.

hÄller med, senast i morse slog jag huvudet i toppen pÄ dörrkarmen och fick ett fint litet jack i skalpen

Medlem

Klockan. Jag har försökt formulera detta inlÀgget och förvirrar mig sjÀlv som fan nÀr jag bara försöker förklara hur jag tÀnker nÀr det kommer till analogt och digitalt. Det Àr nÄgot jag alltid haft extrema problem med att förstÄ. Jag tÀnker alltid i digital tid sÄ om nÄgon ger mig en tid analogt sÄ mÄste jag anvÀnda mig av en skev mattemetod jag kom fram till som barn.

Hur jag tÀnker digitalt:
Allt frÄn 00:00 till 12:00 Àr givetvis lÀtt att översÀtta till analogt. Behövs inga konstiga metoder dÀr.
13:00 fram till 23:59 tÀnker jag sÄhÀr;
13:00 - 2 = 11:00 - 10 = 1. Klockan Àr alltsÄ 1.
15:00 - 2 = 13:00 - 10 = 3. Klockan Àr alltsÄ 3.
18:00 - 2 = 16:00 - 10 = 6. Klockan Àr alltsÄ 6.
13:30 - 2 = 11:30 - 10 = 01:30. Klockan Àr alltsÄ halv 2. (Jag ogillar denna...)
21:00 - 2 = 19:00 - 10 = 9. Klockan Àr alltsÄ 9.
23:00 - 2 = 21:00 - 10 = 11. Klockan Àr alltsÄ 11.

SÄ hur översÀtter jag analogt till digitalt? Detta Àr mer förvirrande för mig. Mestadels dÄ alla klockor jag har tillgÄng till ÀndÄ skrivs ut i digitalt format sÄ det Àr lÀttare att hÄlla koll.
Åter igen, det behövs inget för att översĂ€tta 1-12 (00:00 - 12:00).
Klockan 4 = 4 + 2 = 6 + 10 = 16:00
Klockan 7 = 7 + 2 = 9 + 10 = 19:00
Klockan halv 5 = 5 + 2 = 7 + 10 = 17:00 - 30 minuter = 16:30
Kvart i 11 = 11 + 2 = 13 + 10 = 23:00 - 15 minuter = 22:45

Ni kan förestÀlla er hur ofta jag blir försenad till saker och ting, sÀrskilt om de sagt tiden analogt...
Jag översÀtter för den delen aldrig frÄn digitalt till analogt om de inte ber mig sÀga vad klockan Àr analogt...dÄ tar det en stund för mig att svara.

Medlem

Det Àr vÀl tre saker som jag kommer pÄ spontant, men finns sÀkert fler:

1) SlÄ in presenter. Det ser alltid ut som en treÄring har gjort det. SÄ till den milda grad att jag ibland helt enkelt struntar i att slÄ in dom och bara rÀcker över en pappkasse med orden "grattis". (Nej, "köp fler presenter" fungerar inte. Jag Àr inkompatibel med presentinslagning!)

2) MÄla. Oavsett hur jag gör med smal pensel, mÄlartejp pÄ de stÀllen som inte skall ha fÀrg osv osv efter konstens alla regler sÄ blir det alltid kludd nÄgon annan stans. Nepp. Det blir ringa en mÄlare istÀllet, dyrt men vÀrt det.

3) Kabelhantering. Det mÄste finnas en kabel-Gud dÀr uppe nÄgonstans. Jag vet det. Han/hon sitter och skrattar Ät mig, för sÄ fort jag hÄller i en kabel/sladd sÄ finns det inom brÄkdelen av en sekund en knut, tvist eller sÄ har Ànden pÄ kabeln lyckats fastna i nÄgot. Tur jag inte blev elektriker som jag hade tÀnkt en gÄng i tiden.

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

13:30 - 2 = 11:30 - 10 = 01:30. Klockan Àr alltsÄ halv 2. (Jag ogillar denna...)

Vore det inte lÀttare att bara subtrahera med 12 istÀllet?
13 - 12 = 1 osv

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Vore det inte lÀttare att bara subtrahera med 12 istÀllet?
13 - 12 = 1 osv

Jo, det gÄr bra det ocksÄ men det gör det inte nödvÀndigtvis lÀttare eller svÄrare. Som sagt, nÀr jag skriver det för att förklara sÄ ser det mycket annorlunda ut frÄn hur det fungerar nÀr jag tÀnker pÄ det. Det Àr fÀrre siffror och mer...bilder? Abstrakt bara. (Ironiskt nog har jag Ànnu svÄrare för att kolla pÄ en klocka med visare.)

Medlem

Jag Àr fullstÀndigt vÀrdelös pÄ att motionera.

Jag lovar mig sjÀlv gÄng pÄ gÄng att jag skall bygga upp en ordentlig kondis, men det rinner alltid ut i sanden.

Jag tröttnade pÄ min gamla signatur, men kom inte pÄ nÄgot vitsigt att skriva som inte kÀndes fÄnigt, sÄ det blev den hÀr harangen i stÀllet.

Skrivet av Luciphear:

Klockan. Jag har försökt formulera detta inlÀgget och förvirrar mig sjÀlv som fan nÀr jag bara försöker förklara hur jag tÀnker nÀr det kommer till analogt och digitalt. Det Àr nÄgot jag alltid haft extrema problem med att förstÄ. Jag tÀnker alltid i digital tid sÄ om nÄgon ger mig en tid analogt sÄ mÄste jag anvÀnda mig av en skev mattemetod jag kom fram till som barn.

Hur jag tÀnker digitalt:
Allt frÄn 00:00 till 12:00 Àr givetvis lÀtt att översÀtta till analogt. Behövs inga konstiga metoder dÀr.
13:00 fram till 23:59 tÀnker jag sÄhÀr;

SÄ hur översÀtter jag analogt till digitalt? Detta Àr mer förvirrande för mig. Mestadels dÄ alla klockor jag har tillgÄng till ÀndÄ skrivs ut i digitalt format sÄ det Àr lÀttare att hÄlla koll.
Åter igen, det behövs inget för att översĂ€tta 1-12 (00:00 - 12:00).
Klockan 4 = 4 + 2 = 6 + 10 = 16:00
Klockan 7 = 7 + 2 = 9 + 10 = 19:00
Klockan halv 5 = 5 + 2 = 7 + 10 = 17:00 - 30 minuter = 16:30
Kvart i 11 = 11 + 2 = 13 + 10 = 23:00 - 15 minuter = 22:45

Ni kan förestÀlla er hur ofta jag blir försenad till saker och ting, sÀrskilt om de sagt tiden analogt...
Jag översÀtter för den delen aldrig frÄn digitalt till analogt om de inte ber mig sÀga vad klockan Àr analogt...dÄ tar det en stund för mig att svara.

Oj det mÄste va jobbigt för dig

Du tror inte du bara kan memorera att 13 Àr 1. 14 Àr 2 och sÄ vidare

Vi pratade om det hÀr pÄ jobbet nyss att den analoga klockan kommer försvinna mer o mer

If the left one isnÂŽt right, right is the only one left, right?

Backloggens befriare

Livet... Fattar nada.

All makt Ă„t keffkebab - backloggens befriare

FM-guru

Disciplin, rent allmÀnt. FÄr tvinga mig sjÀlv till att slutföra saker som pÄbörjats etc. Alldeles för tankspridd och ombytlig.

Även en av anledningarna till min enorma backlog...

Medlem

Kunskap om elektricitet! Det spelar ingen roll hur mÄnga gÄnger jag fÄr förklarat vad likström Àr, eller vilken kabel som Àr jordningen!

In i ena örat, ut ur det andra pÄ en gÄng...

Medlem

TvÀtta fönster, ofta ser det vÀrre ut efterÄt nÀr jag Àr "klar".

Att springa snabbt, var inte stillasittande som ung, var ute och höll pÄ, sportade osv. I ganska okej form, men ÀndÄ sÄ himla lÄngsam. NÀr vi sprang 100m i skolmÀsterskapen sÄ var jag alltid bland dom sista, gick mycket bÀttre nÀr vi skulle springa 5km.

Medlem

I stort sett allt som jag inte har intresse för I guess.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 Pro + 4TB Extern | iPhone SE 32GB Black | iPad 8th Gen | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 2700X, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 2TB SSD, GTX 1660 Ti, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Oj finns tyvÀrr en hel del, men hÀr kommer ett litet axplock.

1) SkÀra bröd/grönsaker/etc - Vet inte om det Àr pga jag Àr vÀnsterhÀnt men varje gÄng nÄgot ska skÀras ser det ut som ett fylla varit dÀr och karvat, brödskivorna blir bra upptill för att sedan nedtill vara tre gÄnger sÄ stora. TÀnker intensivt pÄ det varenda gÄng men blir typ aldrig bra.

2) SlÄ in presenter/klappar - SÄg att det nÀmnts tidigare i trÄden och kan bara instÀmma, jag fÄr aldrig till det. Ser ut som att en blind unge har slagit ihop paketet nÀr det Àr fÀrdigt. SkÀmdes sÄ ett tag över hur fasansfullt fula mina paket var att jag slog in saker i Aluminiumfolie(!) och tyckte pÄ riktigt att det blev snyggt...MÄste varit sinnesförvirrad. Numera sÄ slÄr sambon in alla presenter/paket förutom de som Àr till henne, dÀr ser jag oftast till att de slÄs in i butiken..

3) Klippa rakt - Vet inte om det Àr vÀnsterhanden som spelar in i det hÀr ocksÄ men herregud, Ànda sedan jag var liten har jag inte kunnat klippa rakt nÄgonstans. Blir alltid snett och vint.

Medlem

BÀra/servera vÀtskor. Tex, bÀra soppa i skÄl, kaffe i kopp, öl i glas. Behöver minst en tum mellan kanten och vÀtskan, annars spiller jag. Som en stor kaffedrickare gillar jag inte nÀr de har sjÀlvservering samt kaffeservis pÄ konferenser eller hotellfrukostar. DÄ lyckas jag bara bÀra med mig en tvÄ klunkar i taget.

Medlem

Biljard och Pingis.

Jag förstÄr helt vad det Àr som ska göras, exakt hur det ska studsa eller rulla, men de gör bara inte vad jag vill.

Chefredaktör

Hur mÄnga saker kan man bocka av i den hÀr trÄden innan man blir omyndighetsförklarad?

Din vÀnlige kvartersspindel - följ mig pÄ Twitter

Skriv svar