50 % har slutfört Ghost of Tsushima, snudd på PS4-rekord för ett open world-spel

Medlem
Skrivet av roxkz:

För enkelt och PS-exklusivitet gjorde denna titel fisljummen för min del.

Provat att höja svårighetsgraden? Det blir ett helt annat spel då och mycket roligare enligt mig

Medlem

Har inte gett mig på Tsushima än men om man ska tro PSN's troféer så är jag iaf bland de 48% som tagit mig längre än första bossen i Bloodborne...

Medlem
Skrivet av rosski:

GoT är fantastiskt att bara rida runt i, hamnade mycket oftare på sidospår där än jag gjort hittills i Valhalla.

I det här fallet är det trophy för att klara Main story som menas.

efter att man mött sin farbror i strid

Helvete!!! Stod inte spoiler på det sista du skrev med där, så jag klickade av bara farten. Jag är i slutet av spelet, och därmed blev det spoilat...

Får väl skylla mig själv. Vet att du använde spoiler-tag, men så dumt att den inte automatiskt slänger in texten "spoiler" också :/

Flakmonkey
Skrivet av Nomman:

Roligt att så många gillade spelet. Mig föll det tyvärr inte i smaken, jag tyckte att moralkakorna var för många och karaktärerna snudd på karikatyrer. Adliga goda, bönder fega och legosoldater opålitliga. Nästan så förutsägbart att det blev oförutsägbart.

Det ska dock sägas att världen var vacker och gameplay bra. Men det räckte inte för mer än 20-30 timmars spelande.

Annars är jag en sådan som försöker spela klart mina spel. Här insåg jag emellertid att det var 2/3-del kvar och att jag inte hade roligt längre.

Har inte spelat igenom hela, är nog på sista tredjedelen, men jag tycker verkligen inte att de adliga är goda. Till en början håller jag med dig, men i takt med att handlingen (main och sidequests) utvecklar sig så är iaf min uppfattning att det snarare trycks på att det inte är lika lätt som samurajerna vill få det till. Att koden de lever efter går att bända på, att de är långt ifrån perfekta och inte har "bättre" moral än bara för att de kan fightas, har finare kläder och kan skriva haikus. Sprickorna i fasaden blir väldigt uppenbara och det är en av de saker jag gillar med det.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Har inte spelat igenom hela, är nog på sista tredjedelen, men jag tycker verkligen inte att de adliga är goda. Till en början håller jag med dig, men i takt med att handlingen (main och sidequests) utvecklar sig så är iaf min uppfattning att det snarare trycks på att det inte är lika lätt som samurajerna vill få det till. Att koden de lever efter går att bända på, att de är långt ifrån perfekta och inte har "bättre" moral än bara för att de kan fightas, har finare kläder och kan skriva haikus. Sprickorna i fasaden blir väldigt uppenbara och det är en av de saker jag gillar med det.

Spännande, nästan så att jag vill boota igång PS4:an igen!

Jag slutade efter att ha spelat färdigt den första regionen. Fick nog när den enda karaktären som jag verkligen tyckte om visade sig vara en förrädare. Tyckte även det var irriterande med allt tjat om hur farbror(?) skulle ställa allt till rätta, för att inte tala om "mardrömmarna" för att man agerade som en ninja. (Fick känslan av att Samuraj = korkad, Mongol = pragmatisk. Så jag hejade nästan på mongolerna)

Men fasaden krackelerar alltså senare? Kan vara värt att spela vidare bara för det.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kul info!
Tyvärr har jag svårt att finna tålamodet och orken att ta mig igenom OW's men denna titel höll mig fängslad från början till slut!!
Törstat efter en titel likt denna så länge jag kan minnas, GoT hade jag tom tålamod att fixa platinum till (min första 😁)
Oväntat (och för jävla glädjande) med ett spel som uppfyller ens förväntningar, med råge dessutom 😍

Medlem

Räknar jag de jag startar skulle det nog vara 75-80%. Men tidåtgången på spelen gör att ja drar mig för att starta några i backloggen som jag verkligen vill spela

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Spelade det på PS5 (tog platinum) och har inget direkt minne av laddskärmar 🤔

Körde det precis på ps5 med faktiskt. Kanske inte direkt laddskärm, men när man tex skulle gömma sig i en vagn, så blev det svart några sekunder och sedan var dom i vagnen. Dessa händelser händer hela tiden, vilket jag antar är pga av tidsbrist, där man väljer att inte animera allt som ska hända för att man inte hinner. Detta är ju vanligt inom AA spel med för att man väljer att fokusera på annat med de resurser man har.

Flakmonkey
Skrivet av gundemannen:

Körde det precis på ps5 med faktiskt. Kanske inte direkt laddskärm, men när man tex skulle gömma sig i en vagn, så blev det svart några sekunder och sedan var dom i vagnen. Dessa händelser händer hela tiden, vilket jag antar är pga av tidsbrist, där man väljer att inte animera allt som ska hända för att man inte hinner. Detta är ju vanligt inom AA spel med för att man väljer att fokusera på annat med de resurser man har.

Det här är nog det enda jag stört mig på egentligen. När man ska ut till ett större fartyg och man använder en roddbåt, då blir det svart och så är man på båten. Ingen stor grej, men iom att spelet i övrigt är så stämingsfullt och försöker vara realistiskt när det kommer till miljöer å annat så känns det som en dum grej att skippa. Jag hade inte behövt styra lillbåten själv, men att det iaf var en mellansekvens. Gör den möjlig att skippa om man inte vill lägga in onödiga mellansekvenser, så har man ju det valet också.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Helvete!!! Stod inte spoiler på det sista du skrev med där, så jag klickade av bara farten. Jag är i slutet av spelet, och därmed blev det spoilat...

Får väl skylla mig själv. Vet att du använde spoiler-tag, men så dumt att den inte automatiskt slänger in texten "spoiler" också :/

Hahaha jag gjorde samma 😂
Klickade av bara farten.
Innan jag kommit dit i spelet.
Aja.. Livet

Medlem

Beror på vad man menar med spelar igenom. Har aldrig spelat ut såna spel och utforskat vartenda skrymsle och hittade alla föremål m.m. Men däremot brukar jag i regel spela ut storyn, och en hel del sidouppdrag därtill, så länge spelet bjuder på sånt.
Har märkt att samma stund jag betat mig igenom storyn i den här typen av spel så rinner allt intresse att fortsätta spela det bort av nån anledning. Kan hända att det är för att jag tycker spelen överlag blir lite väl repetiva, plus att jag nog har lite för dåligt tålamod för att spendera evigheter med att transportera min karaktär fram och tillbaka, eller mötas av laddningsskärmar stup i kvarten när jag väljer att skippa sånt ^^

//Hej förresten, från nån som ugglat på sidan sen början början på 2000 men inte tagit tummen ur och blivit medlem förrns nu ^^

12
Skriv svar