Playstation skänker bort Horizon: Zero Dawn och nio andra spel

Medlem

Har haft H:ZD i siktet den senaste tiden (varför jag inte spelat det än vet jag inte riktigt...), så detta var en trevlig överraskning! 😁

Medlem
Skrivet av Checker:

Ger ju helt klart mest spel för minst peng. Tror inte det finns någon annan tjänst som ger lika mycket tillbaka om man ser till mängden spel som erbjuds.

Att man dessutom vet exakt datum när/om ett spel lämnar tjänsten redan före det finns tillgängligt är ett stort plus

Nja, jag vet inte. Tycker deras utbud av PS4-spel är ganska pinsamt jämfört med Game Pass. Dom lägger till några exklusiva titlar ibland men då är dom oftast bara på besök i tre månader, medans med Game Pass får man alla Microsofts förstapartstitlar på dag ett och dom är där för att stanna.

Men det är ju så det blir när Sony har legat på topp hela förra generationen och inte behövt anstränga så mycket. Deras exklusiviteter säljer redan så pass bra så varför inkludera dom i Now.

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Nja, jag vet inte. Tycker deras utbud av PS4-spel är ganska pinsamt jämfört med Game Pass. Dom lägger till några exklusiva titlar ibland men då är dom oftast bara på besök i tre månader, medans med Game Pass får man alla Microsofts förstapartstitlar på dag ett och dom är där för att stanna.

Men det är ju så det blir när Sony har legat på topp hela förra generationen och inte behövt anstränga så mycket. Deras exklusiviteter säljer redan så pass bra så varför inkludera dom i Now.

~60€ / år för tillgång till över 800 spel är väl inte så dåligt.
Som sagt... Mest spel för minst peng.

Gamepass-Netflix jämförelsen många gamepass användare brukar dra upp är riktigt spot on. Men själv betalar jag gärna lite extra för att se film på bio/blockbusters istället för att bara nöja mig med Netflix.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Köpte Subnautica på nån Steam-rea förra sommaren. Ser mycket fram emot att uppleva det i VR. Gillar inte heller skräck så det ska bli intressant

Paper Beast är skithäftigt i VR. Moss har jag hört mycket bra om så ser fram emot att spela igenom det även om jag inte blev helt såld av dess demo.

Rez Infinite är ju också för PSVR. Minns jag läste om många som var helt sålda på det när PSVR var nytt.

Jag älskar skräck, men när man åker runt i sin ubåt och bygger baser och utforskar djupare och djupare ner i mörkret och man hör ljud och ser saker röra sig i mörkret. Det är något väldigt läskigt med havet speciellt när man vet att det finns gigantiska varelser där som vill äta upp en :D. Vissa moment i Subnautica gav mig nästan en hjärtattack kändes det som hehe

Medlem
Skrivet av Checker:

~60€ / år för tillgång till över 800 spel är väl inte så dåligt.
Som sagt... Mest spel för minst peng.

Gamepass-Netflix jämförelsen många gamepass användare brukar dra upp är riktigt spot on. Men själv betalar jag gärna lite extra för att se film på bio/blockbusters istället för att bara nöja mig med Netflix.

Mja, det är väl ingen dålig deal egentligen, men hälften av biblioteket är ju gamla PS3 titlar som dessutom endast kan strömmas. Ska väl sägas att jag inte använt Now på nästan ett år nu, men jag hade ganska svårt att hitta spel som fångade mitt intresse då iallafall, men om Sony fortsätter satsa på tjänsten så kan det nog bli bra. Ett stort problem är att man än idag ser folk online som tror att det endast är en streamingtjänst och inte en Game Pass utmanare.

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Mja, det är väl ingen dålig deal egentligen, men hälften av biblioteket är ju gamla PS3 titlar...

Så bara runt 300-400 Ps4 spel menar du. Samma mängd som gamepass erbjuder totalt vill säga. Hur många gamepass spel är x360 spel?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Så bara runt 300-400 Ps4 spel menar du. Samma mängd som gamepass erbjuder totalt vill säga. Hur många gamepass spel är x360 spel?

Ingen aning, har bara haft Game Pass på PC förut när det var billigt. Dock så kan ju 360-spel laddas ner och spelas i högre upplösning och bättre framerate på Xbox One/Series, medans PS3 spel som sagt enbart kan strömmas via Now och får ingen extra behandling. Så lite skillnad där också. Hade förhoppningar med att dom med PS5 skulle ha fixat riktig bakåtkompatibilitet så att man kunde ladda ner alla spel, men så blev det ju tyvärr inte.

Alltså det är klart det låter saftigt med 400 spel men det är ju fortfarande mycket gammal skåpmat och spel som redan har ingått i PS Plus. Så om man har varit med Playstation länge så blir det inte så wow när man ser biblioteket, men om man är ny och inte har så många spel, då kan det säkert vara fantastiskt.

Så ja, dom vinner när det kommer till kvantitet som du säger, men om man vill ha mer aktuella spel så är fortfarande Game Pass svårslaget.

Medlem

Gratis är gott. Måste man ha aktivt PSN för att det ska funka?

Avstängd
Skrivet av Flower Knight:

Gratis är gott. Måste man ha aktivt PSN för att det ska funka?

Antar att du menar aktivt Ps+ så svaret är nej.
Dessa är gratis för alla


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Köpte Subnautica på nån Steam-rea förra sommaren. Ser mycket fram emot att uppleva det i VR. Gillar inte heller skräck så det ska bli intressant

Paper Beast är skithäftigt i VR. Moss har jag hört mycket bra om så ser fram emot att spela igenom det även om jag inte blev helt såld av dess demo.

Rez Infinite är ju också för PSVR. Minns jag läste om många som var helt sålda på det när PSVR var nytt.

Om jag inte tolkar listan fel så är paper beast endast non-vr gratis
och Subnautica stödjer tyvärr inte psvr

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Om jag inte tolkar listan fel så är paper beast endast non-vr gratis

Vad menar du? Står ju Playstation VR på bilden och versionen utan VR heter Folded Edition.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Om jag inte tolkar listan fel så är paper beast endast non-vr gratis
och Subnautica stödjer tyvärr inte psvr

Paper beast finns inte ens i non-VR på PS4.
Jag köpte Subnautica på Steam för att köra i VR.

12
Skriv svar