Battlefield 6 kan avtäckas i maj

Robot
Battlefield 6 kan avtäckas i maj
Medlem

Spännande! Hoppas på en återgång till BF4/BF3-stilen. Jag är inte så förtjust i att de gått lite mer mot Call of duty-känslan i de senaste spelen. Vill ha i alla fall lite tyngdkänsla i vapen och rörelser.

För min del var de roligast även om BC2 och BF2 var riktigt bra med. Miljön spelar inte så stor roll för min del, vill nog helst bort från 1a och 2a världskrigen och in i mer moderna krig med moderna vapen och fordon.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Att dem går tillbaka till modern tid igen är nog en lågoddsare, hade gärna sett att dem tog steget längre och gick tillbaka till 2142
Men ser gärna att den del mechanics från BFV förs vidare och vidareutvecklas och mer fokus på framförallt större kartor med mer fokus på fordon.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Spännande! Hoppas på en återgång till BF4/BF3-stilen. Jag är inte så förtjust i att de gått lite mer mot Call of duty-känslan i de senaste spelen. Vill ha i alla fall lite tyngdkänsla i vapen och rörelser.

Håller helt och hållet med ang. rörelser, det kändes inte som man konkade runt på 20kg packning i de senare spelen.
Tycker dock tvärtom ang. vapnena. Upplevde de flesta vapen i BF3/4 som laservapen utan nämnvärd rekyl, men att i BFV kändes som att det var mycket viktigare att försöka kontrollera rekylen och att vapnena även gjorde mer skada(iaf innan och efter den ökända TTK-patchen). 🤔


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Håller helt och hållet med ang. rörelser, det kändes inte som man konkade runt på 20kg packning i de senare spelen.
Tycker dock tvärtom ang. vapnena. Upplevde de flesta vapen i BF3/4 som laservapen utan nämnvärd rekyl, men att i BFV kändes som att det var mycket viktigare att försöka kontrollera rekylen och att vapnena även gjorde mer skada(iaf innan och efter den ökända TTK-patchen). 🤔

Håller med, gick tillbaka och spelade BF4 i helgen och jag tycker också att vapnen i BFV känns mycket tyngre och mer realistiska.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Håller med, gick tillbaka och spelade BF4 i helgen och jag tycker också att vapnen i BFV känns mycket tyngre och mer realistiska.

Ja, kanske framförallt det att för att skjuta tunga maskingevär effektivt lär man använda bipoden! Medan i 3/4 var det ju bara upp med maskingeväret mot axeln och skjuta som om det vore automatkarbin.

Edit:

Skrivet av blackidus:

Men ser gärna att den del mechanics från BFV förs vidare och vidareutvecklas

Ja hoppas verkligen på att de fortsätter med Fortificationsystemet!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

eld
Medlem

mechs och titans tack!

Medlem

I höst är det 10 år sen bf3 släpptes, vill ha tillbaks till den stilen. Men som många säger, mer tyngd i vapen.
Önskar också att det blir ett ''service spel'' men tror det är osannolikt. Släpp inte ett BF6.5 2 år senare liksom 4 för 3.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Schpännande.

Känns som dom tagit extra sats för denna iteration?

EA måste ju släppa DICE från deras spel-varje-år (ellrr vartannat?)-grej...

Sånt jävla slöseri på en sjukt talangfull utvecklare.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag hoppas det utspelar sig på 70 eller 80talet. Jag vill inte ha helt för många futuristiska saker som man syns på 10 mils håll i mörker samt snöstorm och blir skjuten av ett skott som inte kan missa. Typ.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av blackidus:

Att dem går tillbaka till modern tid igen är nog en lågoddsare, hade gärna sett att dem tog steget längre och gick tillbaka till 2142
Men ser gärna att den del mechanics från BFV förs vidare och vidareutvecklas och mer fokus på framförallt större kartor med mer fokus på fordon.

2042, har jag sett som ett förslag på flera håll. Steget mot 2142, men inte hela vägen. Modern krigsföring, men inte riktigt.

Är uppriktigt sagt, trött på både historiska återspeglingar (BF1942, Vietnam, BF1, BFV) och modern krigsföring (BF3, BF4). Mer futuristiska/semi-futuristiska vore najs. Och ett nygjort Titan-mode hade suttit fint, särskilt om ryktena om större banor med högre spelarantal stämmer.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Ja, kanske framförallt det att för att skjuta tunga maskingevär effektivt lär man använda bipoden! Medan i 3/4 var det ju bara upp med maskingeväret mot axeln och skjuta som om det vore automatkarbin.

Edit:
Ja hoppas verkligen på att de fortsätter med Fortificationsystemet!

Vidareutveckling av Fortificationsystemet behövs i allra högsta grad. Så tradigt att bygga massa fortifications, så kommer nån och slänger en handgranat och spränger bort allt med en gång.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

KoP
Medlem

Nu får dom allt förnya sig. Ge oss något gammalt krig där man red runt på häst och svingade runt med sabeln. Personligen tycker jag inte BF-spelen varit intressanta sedan BF: Vietnam.

Medlem

hoppas mest bara inte atmosfären och känslan är all over the place som i 5an

Medlem

Battlefield: Warhammer 40,000!

Medlem

Hoppas mest på ett mäktigt Vietnam krig under 70-talet. Då får vi lite mer avancerade vapen och fordon jämfört med WW1 - WW2. Helikoptern tillför massor på slagfältet och att flyga ut med en "Huey" några få meter längst vattenytan med full besättning är en riktigt cool känsla. Även automatkarbinen M-16 och min absoluta favorit M-60 gör stor skillnad. Best cool weapon ever.

Skrivet av dTexN:

I höst är the 10 år sen bf3 släpptes, vill ha tillbaks till den stilen. Men som många säger, mer tyngd i vapen.
Önskar också att det blir ett ''service spel'' men tror det är osannolikt. Släpp inte ett BF6.5 2 år senare liksom 4 för 3.

De senaste Battlefield 1 och Battlefield 5 var väl live service spel. Eller GaaS (Games as a Service). Känns som Battlefield 6 blir liknande.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Senaste två Bf har bara varit en lång gäsp i mina ögon. Hoppas det kan bli mer fart på spelet.

Medlem

Ser gärna att BF6 utspelar sig i nutid alternativt under Kalla kriget eller Vietnamkriget. Hoppas inte det blir "framtid" då det inte känns "Battlefield". Vet att BF2142 utspelade sig i framtiden men det gillade jag aldrig. För mig är Battlefield förknippat med historiska epoker och modern krigföring.

Medlem

Är ändå imponerande att de lyckats hålla tätt med läckor så länge.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

om inte jag mins fel så nutid eller snar framtid

Medlem

Problemet med Battlefield sen trean är tempot. Rörigt som sjutton. Folk spawnar överallt med squad systemet. Dom har inte tänkt så mycket kring det bara att man ska kunna spawna på sina lagkamrater.

Spelarna är beväpnade till tänderna och kan på 10 sekunder slänga en handgranat, avfyra sin RPG och sedan börja peppra med automatgevär.

Operation metro var en av de mest populära banorna. Vilket var sorgligt för det är inte Battlefield.

Battlefield 1865: Civil War - Stå och skjuta på varandra i rader till trumvirvlande musik

Battlefield 2021: Proud Boys - Bli sur på omvärlden och storma Capitolium

Inaktiv

Väntar fortfarande på ett riktigt andra världskriget-Battlefield men antar att det aldrig kommer hända igen.
Post scriptum och Hell Let Loose finns iaf.

Jag gissar modernt krig, halvfuturistiskt eller kalla kriget!

Medlem

Hoppas spelet är genomsyrat och byggt från grunden med ett inkluderade genusperspektiv.

Medlem

Battlefield är dött, de visade med BF5 att de inte bryr sig ett dugg i deras community.

Låt serien dö och kom med något nytt istället.

Medlem
Skrivet av Roughack:

Battlefield är dött, de visade med BF5 att de inte bryr sig ett dugg i deras community.

Låt serien dö och kom med något nytt istället.

varför skulle en ny spelserie lösa problemen med dåligt engagemang för communityn... de är samma speltillverkare...?

Medlem
Skrivet av wallde:

varför skulle en ny spelserie lösa problemen med dåligt engagemang för communityn... de är samma speltillverkare...?

Fair point, enda jag kan komma med är att de slipper ha med sig sitt bagage i en ny spelserie.

Medlem
Skrivet av Roughack:

Fair point, enda jag kan komma med är att de slipper ha med sig sitt bagage i en ny spelserie.

problemet är nog snarare att de desperat försöker anpassa sig till marknaden. snabba spel med en jävla massa extracontent i fräsiga färger är vad den generella spelaren vill ha... majoriteten bryr sig inte om den "äkta" känslan länge. tror de kvittar var de producerar för spelserie.. allt kommer sluta i samma riktning ändå tyvärr *gäsp*

Medlem

Jag hoppas på Bad Company 3!


signatur

autograph

Medlem

Jag har drömt länge om ett Battlefield: Mutant Chronicles...men det lär jag få fortsätta drömma om.
Second best vore någon dystopisk variant av 2142.

Man kan dom här världskrigen så jäkla bra nu så en paus från det gärna. BF1 var ett bra och kul spel men det börjar bli lite tråkigt när det blir förutsägbart...säg att BF6 blir om Vietnam, spontan gäspning kommer direkt. Snart får vi se!

12
Skriv svar