PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Sett annonser på Tradera nu som går för inköpspris så kan ju vara värt att börja kika där med för folk som inte har en än. När dom säljs till det priset så går ju dessutom scalpers minus på dom tack vare Traderas del så ännu trevligare. Bara ett tips.

Inlägg nr 6000

Väntar hellre och köper en med original kvitto i mitt namn. Helst hos någon som har riktiga butiker, så blir allt mycket smidigare ifall man måste utnyttja garantin. Är ju så mycket smidigare att tex kasta in en trasig handkontroll och få en ny i butik hos Elgiganten tex än att hålla på o skicka saker fram o tillbaka.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Väntar hellre och köper en med original kvitto i mitt namn. Helst hos någon som har riktiga butiker, så blir allt mycket smidigare ifall man måste utnyttja garantin. Är ju så mycket smidigare att tex kasta in en trasig handkontroll och få en ny i butik hos Elgiganten tex än att hålla på o skicka saker fram o tillbaka.

Håller helt med. Har även hört mycket om hur dålig ps5 kontrollen är och att det kan bli stick drift eller vad det kallas. Gillar elgiganten då det är lätt att reklamera. Dock är det upp till er, tror fortfarande man kan reklamera till sony ifall kontrollen går sönder och man har kvitto som inte är på ens egna namn.

Inaktiv
Skrivet av Crank:

Väntar hellre och köper en med original kvitto i mitt namn. Helst hos någon som har riktiga butiker, så blir allt mycket smidigare ifall man måste utnyttja garantin. Är ju så mycket smidigare att tex kasta in en trasig handkontroll och få en ny i butik hos Elgiganten tex än att hålla på o skicka saker fram o tillbaka.

Jo, håller med. Vill helst ha kvittot i mitt eget namn.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Jag hade helt glömt bort att jag hade en till bokning på Webhallen, eftersom jag redan köpt min på release så går den till någon som vill ha den här, det är "betala i butik Webhallen Nordstan, Femmanhuset" som gäller, finns där tills imorgon klockan 7.
Den har tydligen legat där några dagar men fick sms om det idag.
Självklart tar jag inte betalt för detta, personen som vill ha den får ordernummer så är det bara att hämta? Tror inte man behöver min legitimation eftersom den inte är betald.

Tack så himla mycket Lokander! Har hämtat ut den. Bara hem o spela nu! Fan vad grymt att vissa tänker på andra. Tack än en gång!

Medlem

Undrar om nån fått någon info från dustin eller fått sitt ps5 levererat. Beställde mitt 29/10 och har inte hört något överhuvudtaget .

Skrivet av Willemalm:

Undrar om nån fått någon info från dustin eller fått sitt ps5 levererat. Beställde mitt 29/10 och har inte hört något överhuvudtaget .

Beställde från Dustin 25/10, skickat två mail nu senast i mars men dom vet fortfarande inte när det kommer in på lager. Gav faktiskt upp o beställde på annan sida några tusen dyrare så nu står det i vardagsrummet.

Medlem
Skrivet av Willemalm:

Undrar om nån fått någon info från dustin eller fått sitt ps5 levererat. Beställde mitt 29/10 och har inte hört något överhuvudtaget .

Kan berätta att jag en gång i månaden sedan November mailat Dustinhome mest om uppdatering på hur det går för dem. Tyvärr så efter senast svar då jag även gav dem lite ris för dålig infon gällande att ens skick ut att "vi jobbar så hårt vi kan" fick man glatt svart, bara att vänta...många som bokat. Jag har handlat av Dustinhome i minst 10 år och detta är bland de sämsta bemötande mot kunder de gjort. Väl medveten om bristen på ps5 vilket jag skrev till dem i mitt mail men mer ris över hur de sköter information mot kunden. Lång inlägg sorry för det men kort sagt :

"Hej! Det är bara vänta egentligen, vi får in enheter lite då och då, men det är många många boknigar som vi har :). "

Medlem
Skrivet av Herr_Haubitz:

Kan berätta att jag en gång i månaden sedan November mailat Dustinhome mest om uppdatering på hur det går för dem. Tyvärr så efter senast svar då jag även gav dem lite ris för dålig infon gällande att ens skick ut att "vi jobbar så hårt vi kan" fick man glatt svart, bara att vänta...många som bokat. Jag har handlat av Dustinhome i minst 10 år och detta är bland de sämsta bemötande mot kunder de gjort. Väl medveten om bristen på ps5 vilket jag skrev till dem i mitt mail men mer ris över hur de sköter information mot kunden. Lång inlägg sorry för det men kort sagt :

"Hej! Det är bara vänta egentligen, vi får in enheter lite då och då, men det är många många boknigar som vi har :). "

Vad är det du vill att de ska skriva om nu detta svar är så dåligt? Kan de inte ge dig ett datum så är det ju så.

Medlem
Skrivet av Therant:

Vad är det du vill att de ska skriva om nu detta svar är så dåligt? Kan de inte ge dig ett datum så är det ju så.

Så klart! Det jag menade med det jag skrev var om de hade skickat ut lite då och då hur det går och de jobbar på det istället för "radiotystnad" i 4 månader så känner man åtmistone att det kanske händer något. Klart att de inte kan ge ett datum få fler butiker lider av brist men att hålla en kommunikation med kunden är väl ändå något man kan fråga om?

Medlem
Skrivet av Herr_Haubitz:

Så klart! Det jag menade med det jag skrev var om de hade skickat ut lite då och då hur det går och de jobbar på det istället för "radiotystnad" i 4 månader så känner man åtmistone att det kanske händer något. Klart att de inte kan ge ett datum få fler butiker lider av brist men att hålla en kommunikation med kunden är väl ändå något man kan fråga om?

Ja det kan jag hålla med dig om, det är väl inte att begära för mycket att få ett mess då och då. Tyckte bara du var lite hård mot butiken, de är nog knappast ensamma om att hålla på sådär mot sina kunder, vilket inte heller är en ursäkt, men ändå. Jag gissar att de ligger långt ner i listan att få in tillräckligt med konsoler så att de kan beta av kön snabbare. Men men, nu ska jag va tyst så att det blir on topic igen.

Medlem

Nu har EG utlottning igen!

Medlem
Skrivet av Chipspaj:

Nu har EG utlottning igen!

Länk?

Medlem
Skrivet av David11:

https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Medlem

Nu väljer man vilken version man vill ha, kan bara vara med i lottning för den ena.

Standard edition: https://www.elgiganten.se/cms/ps5-standard/exklusiv-utlottnin...

Digital Edition: https://www.elgiganten.se/cms/ps5-digital/exklusiv-utlottning...

Medlem

Hoppas alla väljer den så mycket bättre digitala enheten och lämnar den enligt mig mycket bättre enheten med skivläsare större chans då!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Hoppas alla väljer den så mycket bättre digitala enheten och lämnar den enligt mig mycket bättre enheten med skivläsare större chans då!

Tror nästan alla vill ha skivläsare dock

Medlem
Skrivet av Therant:

Ja det kan jag hålla med dig om, det är väl inte att begära för mycket att få ett mess då och då. Tyckte bara du var lite hård mot butiken, de är nog knappast ensamma om att hålla på sådär mot sina kunder, vilket inte heller är en ursäkt, men ändå. Jag gissar att de ligger långt ner i listan att få in tillräckligt med konsoler så att de kan beta av kön snabbare. Men men, nu ska jag va tyst så att det blir on topic igen.

Kan förstå hur du menade med att jag lät hård i det jag skrev men eftersom jag habdlat hos dem så länge så skrev jag kritiken åt dem lika mjukt som sockervadd haha. Fortsatt trevlig dag på dig och tillbaka till topic!

Dustin 201118
Skrivet av PsykoFnask1985:

Beställde från Dustin 25/10, skickat två mail nu senast i mars men dom vet fortfarande inte när det kommer in på lager. Gav faktiskt upp o beställde på annan sida några tusen dyrare så nu står det i vardagsrummet.

Jag har mailat Dustin flera gånger men får inget närmare svar om plats i kön.Jag påpekade att tar man kölapp i en butik får man reda på plats i kön,att lämna ut plats i kön är väl kundservice Dustin??

Medlem

4e gången gillt nu då! Kom igeeeen!

gifv me Digital Edition !

Medlem

Idag gäller det 🥰

Medlem

Har redan fått tag på en, men får jag köpa en från Elis så går den till någon här 🙂

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Har redan fått tag på en, men får jag köpa en från Elis så går den till någon här 🙂

Webhallen har levererat, kommer fru fortuna med en vinstlott så kommer den att vidarebefordras till de som hänger med fortfarande i denna tråd😉

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Har redan fått tag på en, men får jag köpa en från Elis så går den till någon här 🙂

Skrivet av joask:

Webhallen har levererat, kommer fru fortuna med en vinstlott så kommer den att vidarebefordras till de som hänger med fortfarande i denna tråd😉

Vissa ska ha turen med sig 😂.
Sista lottningen på Elgiganten så plockade min bror hem en och sedan ringde mig för att skryta lite...
Kanske kan man själv ha lite tur denna gången.

Medlem

Hoppas att fler har turen med sig här inne den här gången, och att allt färre scalpers lyckas norpa åt sig de få exemplar som finns


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Fick min ps5a disc idag från webbhallen bokade i augusti 🤘

Medlem
Skrivet av marsson90:

Hoppas att fler har turen med sig här inne den här gången, och att allt färre scalpers lyckas norpa åt sig de få exemplar som finns

Det verkar som scalpers börjar dra sig tillbaka nu. Priserna på Tradera ex har gått ner flera tusen då det tydligt märks nu att Sony äntligen kunnat ökat på konsol tillverkningen. Även om det säljs slut fort så verkar allt fler vanliga kunder få loss konsoler nu snarare än att de behöver köpa via scalpers.
Visst en o annan scalper chansar säkert än på att köpa på sig men det verkar ha minskat iaf.
de verkar mer på hugget kring grafikkort för tillfället.

Skrivet av Storsnok:

Fick min ps5a disc idag från webbhallen bokade i augusti 🤘

Ah gött. Såg e hade ett lass på G senast igår som nu är borta så antar du var en av de som fick då


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Någon som hört något från Elgiganten gällande utlottningen? Eller någon som vet när mailen brukar gå ut om det är så att man vunnit en kod för köp?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Någon som hört något från Elgiganten gällande utlottningen? Eller någon som vet när mailen brukar gå ut om det är så att man vunnit en kod för köp?

Kollegan har inte hört något än brukar dyka upp efter lunch, så förmodligen inom kort.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av DieZe:

Någon som hört något från Elgiganten gällande utlottningen? Eller någon som vet när mailen brukar gå ut om det är så att man vunnit en kod för köp?

Jag fick mail nu. Tyvärr ingen vinstlott för mig denna gången.
Beställde PSVR-adaptern igår och den lär väl dröja ett bra tag så jag har ingen brådska.

Medlem

Nu börjar elgigantens mail dyka upp


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skriv svar