Nu kan du spela Steam-spel utan Steam-konto

Robot
Nu kan du spela Steam-spel utan Steam-konto

Remote Play utökas, anslut med länk.

#remote-play, #steam


Medlem

Låter kanon! Måste testa detta med nån spelglad polare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Coolt, men det är bara vissa spel som stödjer det?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Coolt, men det är bara vissa spel som stödjer det?

Yes, så är det. Det står i beskrivningen av spelet man kollar upp på Steam store om det stöder remote play.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av baxtex:

Coolt, men det är bara vissa spel som stödjer det?

Yes, som jag har förstått det innebär Remote Play basically att spelet simulerar att du har en till med dig där hemma. När vi körde Cooking... det där matlagningsspelet med hög stressfaktor så hade vi lite problem med strömningen men det fungerade basically som att jag var på högra sidan av min polares tangentbord. Det fungerar med kontroller också i alla fall!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Yes, som jag har förstått det innebär Remote Play basically att spelet simulerar att du har en till med dig där hemma. När vi körde Cooking... det där matlagningsspelet med hög stressfaktor så hade vi lite problem med strömningen men det fungerade basically som att jag var på högra sidan av min polares tangentbord. Det fungerar med kontroller också i alla fall!

Stämmer och om du är 4 personer som spelar extra bra att alla har handkontroll

ZF
Medlem
Citat:

pc, Mac, Linux, Ios och Android

Det mesta utom Windows...?

eld
Medlem

Skulle vilja ha remote-play på singleplayer-spel, nej, alla spel!, Typ ta över kontrollerna för någon, hjälpa dom lite på traven, eller spela ett spel tillsammans i omgångar.

1
Skriv svar