Ryktesdags! Årets CoD har kodnamnet WW2: Vanguard, tar oss till 50-talet

Robot
Ryktesdags! Årets CoD har kodnamnet WW2: Vanguard, tar oss till 50-talet

Koreakriget? Ett fiktivt andra världskrig?

#call-of-duty


Medlem

Koreakriget vore intressant då det i princip aldrig gestaltats i spelform.
Dock lär det väl bli massa experimentell optik som egentligen inte riktigt fanns/fungerade och annat tjafs som tar bort känslan av att det är 50tal ändå men..

Medlem

Spelet kommer handla om ett fältsjukhus i Korea.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Koreakriget vore intressant då det i princip aldrig gestaltats i spelform.
Dock lär det väl bli massa experimentell optik som egentligen inte riktigt fanns/fungerade och annat tjafs som tar bort känslan av att det är 50tal ändå men..

Jupp så har de hållit på sedan åtminstone 10 år tillbaka, Cod2,3 var ju i alla fall eran trogen. BF håller gärna på så också, det blir bara ett MC i kostym liksom. Men Single-player kan ju vara häftigt, dock var känslan i Cod ww2 alldeles för mycket cod. Jättesnygg grafik, otroliga miljöer som sedan blir skottgalleri i rambo-format, där någonstans åker inlevelsen ut genom fönstret tyvärr.

Medlem

Min första tanke var: Va redan!?
Men COD kommer väl varje år?
Jag är kvar i gamla Modern Warfare och kommer inte uppgradera på länge. Kommer självklart skaffa nya BF i höst men samtidigt fortsätta med mitt COD.

Hur gör ni andra? Köper ni nytt varje år? Är jag en udda fågel?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Koreakriget vore intressant då det i princip aldrig gestaltats i spelform.
Dock lär det väl bli massa experimentell optik som egentligen inte riktigt fanns/fungerade och annat tjafs som tar bort känslan av att det är 50tal ändå men..

Samt lite kul med Amerikanska grejer mot ryska


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låter inte så intressant.
Men ska bli intressant att veta lite mer.


signatur

autograph

Medlem

Skulle föredra om det var koreakriget. Men som andra har sagt, kommer det vara en massa BS optic på vapen som kommer att ta bort känslan av 50 talet. De kommer säkert att försöka att trycka in en ak 47 här och där bara för att de kan.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Skulle föredra om det var koreakriget. Men som andra har sagt, kommer det vara en massa BS optic på vapen som kommer att ta bort känslan av 50 talet. De kommer säkert att försöka att trycka in en ak 47 här och där bara för att de kan.

Ak-47 kom ju 1947 och börjades användas av armen 1949 så det vore högst troligt, ja.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Spelet kommer handla om ett fältsjukhus i Korea.

Man får väl se igenom M*A*S*H innan man spelar då.

Skrivet av eCore:

Ak-47 kom ju 1947 och börjades användas av armen 1949 så det vore högst troligt, ja.

visserligen så användes inte vapnet i kriget, men ja det är nog en lågoddsare att man ändå skulle lyckas trycka in dom någonstans.

Medlem
Skrivet av Denglade:

Man får väl se igenom M*A*S*H innan man spelar då.

Här vill jag trycka in ett par skämt som snabbt följs av en bitter kommentar med slutpoängen "war is hell.."


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming
Skrivet av Denglade:

Man får väl se igenom M*A*S*H innan man spelar då.

Alla säsonger och filmen kommer till star nästa månad.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Min första tanke var: Va redan!?
Men COD kommer väl varje år?
Jag är kvar i gamla Modern Warfare och kommer inte uppgradera på länge. Kommer självklart skaffa nya BF i höst men samtidigt fortsätta med mitt COD.

Hur gör ni andra? Köper ni nytt varje år? Är jag en udda fågel?

Jag är samma skrot och korn. Uppskattar fortfarande MW och grindar mot att låsa upp Gold-Camo för alla vapen

Köpte inte Cold War och kommer inte köpa detta om vi hamnar på 50-talet.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Min första tanke var: Va redan!?
Men COD kommer väl varje år?
Jag är kvar i gamla Modern Warfare och kommer inte uppgradera på länge. Kommer självklart skaffa nya BF i höst men samtidigt fortsätta med mitt COD.

Hur gör ni andra? Köper ni nytt varje år? Är jag en udda fågel?

Nope ,jag tycker MW från 2019 håller tills nästa kommer.Hade ändå roligt med WW2 också men har tröttnat rejält på dessa killstreaks överlag i CoD så gärna att de pushar på ett nostreak-mode till nästa?
Sen tycker jag black ops sabbar och de dumpar MW helt och hållet för denna arkad-shooter som tydligen bringar in mer cash men nog fan ska de göra BO vapen OP i Warzone så fler ska hoppa över dit. ( Inga minuseffekter på attachments???!!!)
Är man sen beroende av allt CoD så kommer du behöva en hel hårddisk bara för 3 spel.
I nuläget tar MW+Warzone lätt över 200gb, läste att om man har alla 3 spelen med extra lull klockar allt in på knappa 400gb... whooosh 😆

Medlem

50 talet, nej tack. Lite nutid hade varit fint

Medlem

Kanske är som figurspelet Conflict 47 där WWII fortsatte och alla fraktioner började bygga mechs och tyskarna tar fram varulvar? Jag är med på det tåget!!!

1
Skriv svar