Nämen? Sub-Zero-skådisen i nya Mortal Kombat har skrivit kontrakt för fem filmer

Robot
Nämen? Sub-Zero-skådisen i nya Mortal Kombat har skrivit kontrakt för fem filmer

Allt beror på hur den aktuella filmen presterar.

#mortal-kombat


Medlem

Såg jättemycket fram emot filmen efter trailern men blev tyvärr rejält besviken på filmen. Mitt tips är att skruva ner förväntningar till minimum, så kanske man inte blir besviken...

Medlem

Ska garanterat köpa filmen men av corona skäl går jag ej på bio.

Medlem

Varför verkar det alltid handla om Sub-Zero när det kommer till Mortal Kombat? Är han protagonisten?

Medlem

Jag tror nog filmen kommer dra in bra med stålar, men jag tror inte den kommer få såna superbetyg. Det är nog en sevärd fredagsfilm dock.

Medlem

Imorgon är det utgång, det blir att se denna bakis i soffan på lördag eftermiddag till en påse chips. Jävligt taggad!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Varför verkar det alltid handla om Sub-Zero när det kommer till Mortal Kombat? Är han protagonisten?

Nej, men Sub-Zero och Scorpion är ju de mest ikoniska karaktärerna från serien. Alla känner väl igen dem?

Skrivet av Gaara:

Ska garanterat köpa filmen men av corona skäl går jag ej på bio.

Fint hänsynstagande du gör. Men det är ju inte som om du har något val. Biograferna har ändå inte öppet.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Såg jättemycket fram emot filmen efter trailern men blev tyvärr rejält besviken på filmen. Mitt tips är att skruva ner förväntningar till minimum, så kanske man inte blir besviken...

Vad tyckte du om första filmen?
Personligen så gillar jag den och ser det som en kultklassiker, men jag kan tänka mig att många också tycker att den är dålig.
Det bästa med den är nog att något intressant händer hela tiden, men går man in och hårdgranskar den så finns det såklart många problem.

Hur är det med den nya, tror du att man kan gilla den ifall man inte fokuserar på detaljerna?
Hur var soundtracket?

Medlem

Lite spoiler att han överlever första filmen då, efter dedär 7 minutrarna de visade

Medlem
Skrivet av Spoonfish:

Lite spoiler att han överlever första filmen då, efter dedär 7 minutrarna de visade

Varken Scorpion eller Sub-zero skulle dö ens om de gjorde 10 filmer. Såvida de inte återuppstår etc.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Varken Scorpion eller Sub-zero skulle dö ens om de gjorde 10 filmer. Såvida de inte återuppstår etc.

Från fandom wiki

"Bi-Han appeared as Sub-Zero in the first Mortal Kombat tournament, while Kuai Liang went by the codename "Tundra". After Bi-Han was murdered by Scorpion, Kuai Liang swore to avenge him. He took his brother's former codename, Sub-Zero, as a means of honoring his brother. He entered the second Mortal Kombat with only one goal in mind: hunting down his brother's killer.

Kuai Liang would bear the name Sub-Zero in all future games, whereas Bi-Han would be resurrected as a wraith by Quan Chi and given the name Noob Saibot."

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Från fandom wiki

"Bi-Han appeared as Sub-Zero in the first Mortal Kombat tournament, while Kuai Liang went by the codename "Tundra". After Bi-Han was murdered by Scorpion, Kuai Liang swore to avenge him. He took his brother's former codename, Sub-Zero, as a means of honoring his brother. He entered the second Mortal Kombat with only one goal in mind: hunting down his brother's killer.

Kuai Liang would bear the name Sub-Zero in all future games, whereas Bi-Han would be resurrected as a wraith by Quan Chi and given the name Noob Saibot."

Där ser man


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Fint hänsynstagande du gör. Men det är ju inte som om du har något val. Biograferna har ändå inte öppet.

De har öppet, klicka in på SF.se så går det hur bra som helst att köpa biljetter.

Skrivet av Gaara:

De har öppet, klicka in på SF.se så går det hur bra som helst att köpa biljetter.

https://www.filmstaden.se/biljetter/
I Göteborg går det inte att boka något.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

https://www.filmstaden.se/biljetter/
I Göteborg går det inte att boka något.

Okej, på min ort går det iaf, självklart är det inte fullsatt salong som är tillåtet

Filmstadens biografer är tillfälligt stängda. Svenska Bio och Cinemascenen håller sina biografer öppna. I Stockholm håller Svenska Bios biografer Grand och Victoria öppet. Har du frågor om ditt presentkort eller företagsbiljett, läs mer här.

Medlem

såg den idag
hade inga förväntningar då det är inte en kandidat för oskars pris för bästa film direkt men den var riktigt kass

jag förstår att man ska försöka klämma in alla dessa karaktärer inom den tid filmen har på ett sätt som icke MK fans förstår men saker gick på tok för snabbt
sedan att man hittade på en egen karaktär som huvudroll med 0 personlighet gjorde inte saken bättre

menmen, det var snygga effekter, fightingscenerna var riktigt bra och Sub Zero var helt klart den bästa karaktären i filmen

2/5

Medlem

En polare hade första filmen inspelad på kassettband. Hela filmen på ljudkasett alltså. Han lyssnade som en ljudbok på rasterna. Good ol' days 😂

Ska genast glo på nya. Introscenen såg ball ut!


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Joe Taslim, är ju mest känd från serien Warrior som finns i 2 säsonger

Men kul för honom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad tyckte du om första filmen?
Personligen så gillar jag den och ser det som en kultklassiker, men jag kan tänka mig att många också tycker att den är dålig.
Det bästa med den är nog att något intressant händer hela tiden, men går man in och hårdgranskar den så finns det såklart många problem.

Har du sett den första MK filmen nyligen? Själv tyckte jag att den var super brutal och häftig när den kom och man var ett litet barn på 8-9 år men har sett om den några gånger, både som tonåring, ung vuxen och senare... kommer inte ihåg om jag pallade se färdigt filmen alla gånger dock!
Efter varje gång jag tittat på första MK filmen desto mindre märker jag att jag tycker om den! Sömmarna brister och jag känner verkligen hur mkt upplevelsen färgades av mig som barn då man tyckte om MK som mest (och fortfarande spelade spelen).
Hade det inte varit för några coola scener och nostalgin som fortfarande osar (särskilt från första halvan) så vet jag inte om jag ens sett klart första halvan av filmen

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:

Har du sett den första MK filmen nyligen? Själv tyckte jag att den var super brutal och häftig när den kom och man var ett litet barn på 8-9 år men har sett om den några gånger, både som tonåring, ung vuxen och senare... kommer inte ihåg om jag pallade se färdigt filmen alla gånger dock!
Efter varje gång jag tittat på första MK filmen desto mindre märker jag att jag tycker om den! Sömmarna brister och jag känner verkligen hur mkt upplevelsen färgades av mig som barn då man tyckte om MK som mest (och fortfarande spelade spelen).
Hade det inte varit för några coola scener och nostalgin som fortfarande osar (särskilt från första halvan) så vet jag inte om jag ens sett klart första halvan av filmen

Får se om den i veckan, kommer inte ihåg när jag såg den sist.

Dock så tycker jag att jag har bra koll på vad som händer i den, men vi får väl se 🙂

ZF
Medlem

Det verkar som Jax fick samma önskemetal i armarna som Alita Battle Angel.

Lol, varför brydde nanomekanikerkungfumunkarna sig om att designa dem alls från början?

Gissar att det är samma princip bakom som möjliggör att du kan få en dotter i samma ålder som din fru, som inte ser det minsta ut som någon av er. ;D

Medlem

Såg den igår på min egna hemmabio. Otroligt dålig film. Sämre än monster hunter och det var ju lätt årets sämsta film som nu helt plötsligt framstår som ett mästerverk. Nä fy fan vilket skit och cringe. Dog inombords och kommer nog aldrig återhämta mig efter detta. Ses på psyket.

ZF
Medlem
Skrivet av robbis:

skit och cringe.

Ja, fast det kan ju vara underhållande ibland, om det görs rätt, eller bara har turen att bli rätt. Som de gamla filmerna.

Tvivlar därmot på att denna någonsin kommer uppfattas som kitschigt charmig oavsett hur länge den lagrats i videoarkivskällarn.

1
Skriv svar