Star Wars Jedi: Fallen Order till PS5 och Xbox Series-konsoler i sommar

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order till PS5 och Xbox Series-konsoler i sommar
Medlem
Medlem

Hoppas de tar nytta av dualsense kontrollen. Om så blir fallet vet jag vilken konsol jag kommer spela spelet på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Fan va nya konsolgenerationen är tråkig för PC spelare. Förra uppdaterades iaf många spel med bättre grafik. Nu får konsolspelare 60 fps och 4k upplösning som det vore något nytt.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Fan va nya konsolgenerationen är tråkig för PC spelare. Förra uppdaterades iaf många spel med bättre grafik. Nu får konsolspelare 60 fps och 4k upplösning som det vore något nytt.

Betalade man fullpris för single player-spel när de lanserades är det inte fy skam att kunna köra dem igen i ett bättre format (och kanske även i new game +) 🙂

Jag gjorde så i God of War när jag förvärvade mitt PS5 i november och är väldigt nöjd🙂

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Fan va nya konsolgenerationen är tråkig för PC spelare. Förra uppdaterades iaf många spel med bättre grafik. Nu får konsolspelare 60 fps och 4k upplösning som det vore något nytt.

Men den förbättrade grafiken hade du väl redan från start som pc spelare? Och som pc spelare är jag mer glad över denna generationen än förra. Denna har ju faktiskt bra prestanda, medan den förra var ganska slö redan från början.

Medlem

Nice! Jag tänkte ändå spela genom det en gång till. Då väntar jag


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Men den förbättrade grafiken hade du väl redan från start som pc spelare? Och som pc spelare är jag mer glad över denna generationen än förra. Denna har ju faktiskt bra prestanda, medan den förra var ganska slö redan från början.

Jag skiter fullständigt i prestandan på konsoler.

Nej den förbättrade grafiken fanns inte på PC innan eftersom alla utvecklar nästan alltid med konsoler i framkant. Tex GTAV uppgraderades grafisk pga "the new impressive power of the next gen consoles" och andra spel fick också samma lyft, men kommer inte på några fler exempel utan att kolla upp.

Medlem
Skrivet av MLundin:

Betalade man fullpris för single player-spel när de lanserades är det inte fy skam att kunna köra dem igen i ett bättre format (och kanske även i new game +) 🙂

Jag gjorde så i God of War när jag förvärvade mitt PS5 i november och är väldigt nöjd🙂

Du missade säkert att jag skrev PC inte konsol.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Fan va nya konsolgenerationen är tråkig för PC spelare. Förra uppdaterades iaf många spel med bättre grafik. Nu får konsolspelare 60 fps och 4k upplösning som det vore något nytt.

4K60 är ändå ganska nytt när det kommer till Fallen Order. Det var inget som RTX 2080 klarade av, utan snittade på ~50 FPS. Detta är anledningen till att jag inte har spelat spelet än. Det har varit för tungdrivet/dåligt optimerat. Att det kommer en next gen-version är en välkommen nyhet.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jag skiter fullständigt i prestandan på konsoler.

Nej den förbättrade grafiken fanns inte på PC innan eftersom alla utvecklar nästan alltid med konsoler i framkant. Tex GTAV uppgraderades grafisk pga "the new impressive power of the next gen consoles" och andra spel fick också samma lyft, men kommer inte på några fler exempel utan att kolla upp.

Att de nya konsolerna har bra processorer och ssd som standard lär vara positivt för multiplattforms spelen.
Jag tror snarare att ps4/xbox one höll tillbaka spelen pga sina usla processorer.
Gta v till PC släpptes efter både xbox 360 och xbox one versionen. Den skulle varit snyggare än 360 versionen oavsett, pc versioner av spel brukar ju vara snyggare om man har en bra dator.

Medlem

Det var ett bra spel, om än lite småbuggigt även på PC. Hoppas de har rett ut både det ena och det andra i samband med denna uppdateringen, då kan jag nog tänka mig att spela om det, fast på min PS5.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tur att jag inte hunnit spela det då.

Medlem

Förstår verkligen att det inte kan vara skoj med en jobbig PC. Men kom igen sånt negativitet behöver vi ju inte ha här. För sånt finns ju pc gamer eller? Hur som ska bli skoj att spela det här spelet igen nu när man förstört sinna sinnen på 60fps. Väntar också på att Metro ska få en uppgradering till ps5an. Men just nu njuter jag av Returnal. Tar bara en liten paus.

1
Skriv svar