The Coalition gör "Gears 6", drivs av ursnygga Unreal Engine 5

Robot
The Coalition gör "Gears 6", drivs av ursnygga Unreal Engine 5
NuZ
Testpilot

Hype!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Oh ser fram emot gameplay från det i UE5! Med tanke på hur snygg senaste redan var.

Medlem

UE5 har väl inte ens släppts ännu

Medlem

Hoppas de kan förnya serien på något vis, men hur? Är ärligt talat ganska trött på Gears.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

UE5 har väl inte ens släppts ännu

Det hindrar väl inte företagen från att göra spel till den? De brukar ju få förtur på spelmotorerna (av naturliga skäl)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det hindrar väl inte företagen från att göra spel till den? De brukar ju få förtur på spelmotorerna (av naturliga skäl)

Jo sant.

Tänkte på att skribenten skrev "Den femte generationen väntas börja dyka upp i spel i år." men jag hittade inga på google alls förutom Seuna's Saga: Hellblade 2 och det har ingen release date vad jag kan se

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hoppas de kan förnya serien på något vis, men hur? Är ärligt talat ganska trött på Gears.

Håller med. Spelar igenom alla och överlag en väldigt bra serie. Men ser gärna att deras kompetens läggs på något nytt, för de är ruskigt duktiga.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Hoppas de kan förnya serien på något vis, men hur? Är ärligt talat ganska trött på Gears.

Sant! Midjehöga skydd och kulsvampar börjar kännas lite förlegat...

Redaktör
Skrivet av Rakoon:

Jo sant.

Tänkte på att skribenten skrev "Den femte generationen väntas börja dyka upp i spel i år." men jag hittade inga på google alls förutom Seuna's Saga: Hellblade 2 och det har ingen release date vad jag kan se

Sant det. UE5 är tillgänglig för utvecklare i år, men okänt när första spelen med den släpps. Har formulerat om, tack för feedback.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sant det. UE5 är tillgänglig för utvecklare i år, men okänt när första spelen med den släpps. Har formulerat om, tack för feedback.

Vad jag har läst så ska Fortnite gå över till UE5 någon gång under 2021.

eld
Medlem

Unreal engine 5 behöver dock inte betyda att Nanite kommer användas.

Medlem

Gör ett nytt unreal också i nya motorn....
Drömma kan man ju alltid.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ogillar EPiC men älskar deras Unreal Engine 4 och UE 5. Bra skit helt klart..!!..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Mumma, ser verkligen fram emot nya Gears.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Citat:

och den kommer förstås stoppas in i Fortnite

Japp, vrålsnygga Unreal Engine 5... och så kommer den användas till bl.a Fortnite. Ungefär som att köpa superdator för att surfa på Aftonbladet

Skämt åsido, kommer va ballt när fler spel kör Unreal Engine 5. Behöver dock ganska saftig hårdvaru-uppgradering för att klara dessa spel. Med dagens hårdvarubrist på vissa delar (*host* grafikkort) lär en sådan uppgradering dröja.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Meurik:

Japp, vrålsnygga Unreal Engine 5... och så kommer den användas till bl.a Fortnite. Ungefär som att köpa superdator för att surfa på Aftonbladet

Skämt åsido, kommer va ballt när fler spel kör Unreal Engine 5. Behöver dock ganska saftig hårdvaru-uppgradering för att klara dessa spel. Med dagens hårdvarubrist på vissa delar (*host* grafikkort) lär en sådan uppgradering dröja.

Fortnite är dock ett av de tyngsta spelen att driva om du sätter upp allt på max. Det har blivit en plattform där Epic kan testa nya funktioner i motorn på ett enkelt sätt.

1
Skriv svar