Diskutera – Vilket spel vill du göra VR av?

Medlem
Skrivet av Soptunnebarn:

Jag spelar det inte men min son spelar det, hade varit riktigt häftigt att spela sea of thieves i VR, iaf hade min son älskat det! Riktigt snyggt är det spelet! Personligen hade jag tyckt Battlefield hade varit häftigt i VR, dock svårt!

Ett piratspel där man kan vara flera spelare och ta hand om en båt hade varit guld värd. Pirates!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Duke Nukem 3D, lite grisar, lite vapen å lite chicks

Inaktiv

Cyberpunk 2077. Alla neonlampor och den skitiga futuristiska världen de byggt upp skulle passa perfekt i VR. Att slakta folk med sina bönsyrse armar skulle vara grymt med.

Medlem

GTA, Fallout, Cyperpunk/Deux ex och andra spel som utspelar sig i stora levande världar med rollspelsinslag.
Tror även eye-tracking kan bli riktigt bra ifall omgivningen reagerar på vad man tittar på.

Kollade på videos från Fallout vegas mod, native stöd skulle så häftigt.
Provade HL2 med Oculus DK2 och det blir en helt annan upplevelse som jag sett fram emot i flera år(alltså att få liknande upplevelse i andra spel med native stöd).

Annars så hade Metal Gear eller ett spel från Hideo Kojima vara intressant.
Silent Hill hade nog kunnat vara brutalt också.
Hoppas RE8 får VR framöver.

Medlem

The 7th Guest (1993)


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Alien Isolation och Dead Space vore nervkittlande, stressande och läskigt! Har blivit ganska bedövad av skräckspel och skulle verkligen behöva en nytändning som kickar igång adrenalinet. Tvivlar inte på att VR skulle hjälpa till med det.

Medlem

Förstapersonsvyläget i Planet Coaster när man ser allt ur parbesökarens ögon. VR är ju som gjort för detta,
t.ex. när gästen sätter sig längst fram i en utmanande berg-och-dalbana, bara g-krafterna som saknas.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av Fearnox:

GTA, Fallout, Cyperpunk/Deux ex och andra spel som utspelar sig i stora levande världar med rollspelsinslag.
Tror även eye-tracking kan bli riktigt bra ifall omgivningen reagerar på vad man tittar på.

Men fallout 4 har en VR version (samma sak med Elderscrolls:SKyrim


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Strategispel.
I spelet R.U.S.E kunde man se (om man zoomade ut) att hela spelplanen stod på ett bord. Jag vill verkligen ha rollspel/strategispel som är liknande. Det finns ett brädspel (Demeo). Det är verkligen vad jag vill se.
Rondbaserade spel osv. där man kan gå runt spelfältet osv.

Ett välgjort Mechwarrior hade också varit kanon.

Utöver det...tja - Ubåtsspel. Inte den "klassiska" sorten utan där man utforskar havet. Lite som den typ de använde vid djuphavsforskning.

Fler Adventure lir och rollspel är också välkomna.

Jag tror faktiskt det mesta kan göra sig som VR spel.

Men uppenbarligen tillräckligt intresserad av det för att vilja kommentera i en tråd som handlar om vad man vill se i VR

Edit: Kryp in under din sten igen

Frågan är inte riktad till redan frälsta.

Ontopic: Jag vill inte spela i VR, jag vill uppleva saker i VR. Tror att man missar målet genom att försöka konvertera befintliga spel till VR.

Visst, RE7 funkade bra. Likaså Alien Isolation om jag förstått det rätt.

Men jag vill ha mer.

Utan att veta så påstår jag att Alyx är det jag efterfrågar.

Om ja.

Mer av det, tack.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Medlem

Tycker man kunde göra en större e-sportgrej av VR!

Jag vill se riktigt galna battle royale-turneringar i typ Apex där deltagarna får ett VR-headset och ställs på såna där omnidirectional treadmills så de måste spela med hela kroppen. Plötsligt avgörs det inte av vem som är snabbast i handleden, utan vem som är uthålligast och orkar springa, hoppa och ducka mest.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av KoP:

Ports of Call.

Förstår att du skojar, men det hade kunna vara kul med ett sådant typ av strategispel. Tänker på när man ska docka i eller lämna hamnen. Att då få styra skeppet från bryggan i VR hade varit nice. Sen kontorsdelen hade ju funlat också, virtuellt kontor med allt som hör till.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Metal gear solid

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men fallout 4 har en VR version (samma sak med Elderscrolls:SKyrim

Men det är väl rätt kassa portar ifall jag förstått det rätt?

Sen så skulle det såklart vara mycket mer intressant ifall spelet var byggt från grunden för VR.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Men det är väl rätt kassa portar ifall jag förstått det rätt?

Sen så skulle det såklart vara mycket mer intressant ifall spelet var byggt från grunden för VR.

Jag tyckte båda två faktiskt var förvånadsvärt bra Portar från vad förresten? Du menar från icke-vr versionen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dimuman:

Faktiskt hade det varit jävligt kul att ha ett sådant spel också...som jag skrev tidigare så hade det kunnat befinna sig på ett bord


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Baldur's Gate 3.. med ett GM-mode

Medlem

Finns något spel i Myst-serien i VR? Dom skulle passa prima annars. En snygg Myst- och/eller Riven-remake i VR vore inte så dumt.

Skrivet av Chef-la-def:

Metal gear solid

VR missions i VR 😄🙃

Medlem
Skrivet av androsynth:

Finns något spel i Myst-serien i VR? Dom skulle passa prima annars. En snygg Myst- och/eller Riven-remake i VR vore inte så dumt.

https://youtu.be/IJs2GcbzgP4

typ något sånt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men uppenbarligen tillräckligt intresserad av det för att vilja kommentera i en tråd som handlar om vad man vill se i VR

Stod en fråga i hemsidan, och svarade direkt i kommentarstråden. Tog 4 sekunder.

Skrivet av Ankh:

Edit: Kryp in under din sten igen

Ahh. Då är en sådan där som inte tål avvikande åsikter från dina egna?

Har snackats om att VR skall slå i massvis med år. Har sagts att det är framtiden och skall bli hur stort som helst.

Hitintills har marknaden helt uteblivit, och är en total fail.

SÅ oavsett vad du tycker, och vill läsa, bakom dina rosa glasögon, så har VR tankat så här långt i verkligheten.

Detta beror på att jag representerar långt fler användare och spelare, än den floppade nischen av människor som fortfarande hoppas på att VR kommer bli stort.

Lite som alla Linux-fanatiker som tror att nästa år kommer bli året då Linux slår igenom på desktop.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Ahh. Då är en sådan där som inte tål avvikande åsikter från dina egna?

Klart jag gör - annars hade jag inte tagit en glad gubbe ju
Så välkommen ner igen!

Edit: Jag avskyr sportspel och bilspel... så jag scrollar förbi när jag ser något som handlar om dom. Svårare än så är det ju inte Jag är även medveten om att om vi ska vara korrekta borde troligtvis Fz handla betydligt mer om mobilspel då det är en enorm marknad för detta - vilket inte hade stört mig om det nu varit så att de valt att inkludera alla mobilspel även om jag faktiskt inte spelar det överhuvudtaget.. lite så


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ubisoft ska enligt utannonsering när Oculus Quest 2 lanserades och deras första Facebook connect hålla på med både ett Assassins Creed och Splinter Cell för VR.
Jag vet inte om det är exclusivt för Quest eller om det var PCVR också.

Nice

Medlem
Skrivet av delli:

Duke Nukem 3D, lite grisar, lite vapen å lite chicks

https://youtu.be/WFQJL68b-L4

Medlem
Skrivet av Precox:

Alien Isolation och Dead Space vore nervkittlande, stressande och läskigt! Har blivit ganska bedövad av skräckspel och skulle verkligen behöva en nytändning som kickar igång adrenalinet. Tvivlar inte på att VR skulle hjälpa till med det.

https://youtu.be/GIQtN9fTa3o

Medlem
Skrivet av martinot:

Stod en fråga i hemsidan, och svarade direkt i kommentarstråden. Tog 4 sekunder.

Ahh. Då är en sådan där som inte tål avvikande åsikter från dina egna?

Har snackats om att VR skall slå i massvis med år. Har sagts att det är framtiden och skall bli hur stort som helst.

Hitintills har marknaden helt uteblivit, och är en total fail.

SÅ oavsett vad du tycker, och vill läsa, bakom dina rosa glasögon, så har VR tankat så här långt i verkligheten.

Detta beror på att jag representerar långt fler användare och spelare, än den floppade nischen av människor som fortfarande hoppas på att VR kommer bli stort.

Lite som alla Linux-fanatiker som tror att nästa år kommer bli året då Linux slår igenom på desktop.

Man ser narrativ likt ditt rätt ofta men det stämmer inte: https://www.roadtovr.com/monthly-connected-headsets-steam-3-m...

Och detta är bara Steam, både Quest och PSVR har fler användare.
Eller varför inte det här uttalandet från Tommy Palm på svenska studion Resolution Games som släppte Demeo för någon vecka sen: https://twitter.com/tommy_palm/status/1391102210025480194

Men det är väl bara att sitta och sura i hörnet medans tåget går.

Medlem
Skrivet av martinot:

Stod en fråga i hemsidan, och svarade direkt i kommentarstråden. Tog 4 sekunder.

Ahh. Då är en sådan där som inte tål avvikande åsikter från dina egna?

Har snackats om att VR skall slå i massvis med år. Har sagts att det är framtiden och skall bli hur stort som helst.

Hitintills har marknaden helt uteblivit, och är en total fail.

SÅ oavsett vad du tycker, och vill läsa, bakom dina rosa glasögon, så har VR tankat så här långt i verkligheten.

Detta beror på att jag representerar långt fler användare och spelare, än den floppade nischen av människor som fortfarande hoppas på att VR kommer bli stort.

Lite som alla Linux-fanatiker som tror att nästa år kommer bli året då Linux slår igenom på desktop.

Fast du har ju helt fel.
VR Marknaden växer både vad gäller antalet användare och hur mycket spel som säljs.
Hade det varit en fail så borde det ha varit utdött idag sen den "senaste vågen" med bla Oculus och HTC drog igång.
Jag vet inte vad du representerar som "vet" att VR är en nisch som floppat.
Du verkar mer tala utifrån personliga känslor.

Edit 2a på bollen 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett spel jag skulle vilja ha en VR version på är Hardspace: Shipbreaker.
Att arbeta med verktyg och plocka isär ett rymdskepp skulle vara som gjort för VR.
Många andra tycker det också så utvecklarna har varit tvungen att ta upp att just nu är det en vanlig version endast man jobbar med. Men vem vet kanske i framtiden, hoppas dom kommer på "bättre tankar"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Bioshock infinite tror jag hade varit riktigt bra i VR. Grafik som jag tror fungerar bra, mycket grejer att interagera med och man kan skjuta med ena handen och kasta Vigors med den andra. Skyhook hade jag nog uppskattat mycket men kanske hade orsakat lite åksjuka för många.

Jag tror även att Icarus Online hade fungerat mycket bra. Om ni inte kommer ihåg det spelet var man en liten besättning på ett krigs-luftskepp. Man sprang runt och bemannade kanoner, styrde och reparerade skeppet för att vinna en strid med andra skepp. De aktiviteterna hade fungerat väldigt bra i vr. Istället för att "hoppa in" i kanonen eller "hoppa in" i styrpositionen så kan man bara sträcka ut handen och snurra på ratten eller ta tag i någon spak vid kanonen för att skjuta.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ett spel jag skulle vilja ha en VR version på är Hardspace: Shipbreaker.
Att arbeta med verktyg och plocka isär ett rymdskepp skulle vara som gjort för VR.
Många andra tycker det också så utvecklarna har varit tvungen att ta upp att just nu är det en vanlig version endast man jobbar med. Men vem vet kanske i framtiden, hoppas dom kommer på "bättre tankar"

Ja det hade varit löjligt kul!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

123
Skriv svar