Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

FZ om fem år

Skägg.
10 Chambers
FZ om fem år

FZ fyller som bekant 25 år och det är en milstolpe som heter duga. Men sen då? Jag är lite nyfiken på vad du tycker att FZ borde vara och erbjuda när vi fyller 30. Högt som lågt, ordet är fritt.


signatur
Medlem

En ny musmatta till o börja med!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Tyckte det var en väldigt bra idé gällande lite mer fokus på indie-spel som någon nämnde o en tråd, förstår självfallet att det kan vara svårt då det är enorma mängder titlar. Men spela/skriv en liten artikel om tex Battle Brothers som är ett fenomenalt spel som flugit under radarn.

Annars önskar jag att ni fortsätter att hålla er till just spel och det som går hand i hand med spel. Om man ser till andra sajter som skriver en massa om Marvel och liknande är rätt tröttsamt, i mitt tycke i varje fall.

Uppskattar FZ riktigt mycket, fortsätt göra ett bra jobb så kommer det bli hur bra som helst!

Medlem

Jag är här för spelen, populärkultur i allmänhet inmundigar jag på andra siter.

Jag skulle vilja se fler event (kan vara sponsrat). Tävlingar i olika spel online & offline. Spelquiz live. Fler liveströmmar. Fler happenings.

Medlem

Tycker allt är bra som det är, med Fräcka Fredag & Gurra gjorde siten en liten pivot och man lärde känna personligheterna bakom texterna mer, och det har blivit en riktigt bra balans som jag hoppas fortsätter.

Lite fler streams vore trevligt, helst framåt kvällstid eller på helger. Men jag förstår att sånt är svårt att få till med familjeliv och så vidare som självklart ska komma före.

Medlem

Fortsätt som ni gör, men ser väl gärna om ni om fem år, med uppdaterad FZ30-logga uppe i vänstra hörnet har en egen ikon och direktlänk till forumtråden av förhandsbokningar av PS5/XSX-S (https://www.fz.se/forum/trad/441458).

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag är här för spelen, populärkultur i allmänhet inmundigar jag på andra siter.

Jag skulle vilja se fler event (kan vara sponsrat). Tävlingar i olika spel online & offline. Spelquiz live. Fler liveströmmar. Fler happenings.

Instämmer. Nyheterna är sekundärt för mig. Kan vi gemensamt hitta fler format för FZ:s forum lurkers att bonda lite mer med varandra tror jag det stärker community-känslan än mer. Under mina 16 år på SC tog det till jubileumsfesten innan jag träffade någon annan medlem, men resan dit och tillbaka överglänste festen med råge.

Sedan är det en sak att föreslå det och en helt annat att faktiskt se till att det blir av. Börjar noja lite över vilken social förmåga jag kommer besitta post-covid. Kanske står jag där som en Vault Boy och undrar varför världen inte alls är som jag minns den.

Redaktör
Ponny

Mer katt-content!


signatur

En Bamseponny av folket

Fragtjuv

Jag tycker att ni ska köra på precis som ni gör nu men kanske satsa ännu mer på rörlig bild. Nu har vi "Fragzone fredag" på just fredagar men det vore trevligt om det alltid dök upp något annat på till exempel onsdagar. Det skulle kunna vara något kort som "Vad spelar du i veckan" med någon medarbetare eller en genomgång av de senaste nyheterna.

Sen måste jag säga att det var enormt trevligt när det var och varannan dag dök upp en lunchstream. Minns fortfarande när ni kärat ner er i PUBG. Det va riktigt underhållande att titta på.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag tycker ni borde ta tillbaka bloggarna, eller lösa det på något vis, det var en ganska trevlig funktion faktiskt.
Sedan skulle ni kunna ha en länk där uppe till en sida med just länkar, kan vara vad som, men spelrelaterat då, detta kan vara en forumtråd som någon sköter och lägger in länkar i huvudinlägget efter att användare förslår dessa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har säkert varit på tapeten tidigare men videorecensioner av spel hade varit trevligt, Skulle kunna vara ett komplement eller alternativ till de skriftliga recensionerna. Jag tror många i dagens samhälle hellre kollar på en video än läser text på webben.

Jag tänker då att man kan spela in klipp från spelet i fråga och prata i bakgrunden. Behöver inte se era nunor!

Medlem

Ni verkar ju vara en härlig bunt människor på redaktionen, så lite vlogs från det dagliga arbetet där det kanske finns lite sneak peaks på vad som är i pipen hos er.

Håller också med om att lite video recensioner vore topp, men förståeligt att det kostar lite mer och kanske inte kan prioriteras.

Edit.

Kanske att ni arrangerar tävlingar/turneringar i något populärt onlinespel där ni streamar och kommenterar matchen. Och kan ni inte spelet själva så är jag säker på att vi har folk här som kan ställa upp som expertkommentator. ☺️


signatur

IDKFA

Medlem

Mina top moments med fz är alla uppesittarkvällar. Så hoppas spelvärlden fortfarande håller dessa packade events även då och att ni fortsätter mer årets spel osv.
Mer videocontent kanske och spelkvällar? Får ni tag på betanycklar/ större nya spelsläpp etc, gör ett event av dem och streama/gather fz-användare


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Calles Hörna på tuben. Där sitter Calle och spelar spelen ingen annan vill spela. Offrar sitt förstånd och välmående för våran skull när han spelar den vidrigaste sörjan i spelpoolen, så att vi andra slipper. Kort och gott: ser om dåliga spel har förtjänat sina spottloskor.

Jag kanske bara är trött och hungrig för tillfället, men det låter ändå lockande!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Managor:

Calles Hörna på tuben. Där sitter Calle och spelar spelen ingen annan vill spela. Offrar sitt förstånd och välmående för våran skull när han spelar den vidrigaste sörjan i spelpoolen, så att vi andra slipper. Kort och gott: ser om dåliga spel har förtjänat sina spottloskor.

Jag kanske bara är trött och hungrig för tillfället, men det låter ändå lockande!

Angry video game nerd - FZ edition?

Men annars så ser jag hellre en variant på samma tema. Låt oss kalla det för "Om-recensioner". Behöver inte vara full size recensioner, det jag är ute efter är snarare uppföljningar på tidigare recensioner av spel som kanske var tokbuggiga/tomma på content vid release, men med tiden har fått så mycket kärlek av utvecklarna att det faktiskt förtjänar ett nytt (högre) betyg.

Detta för att undvika att spel som faktiskt förtjänar bättre ratas pga taskigt releasedatum betyg.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Jag gillar det ni gör men jag önskade det vore fler faktiska recensioner. De tar givetvis mycket tid att göra, men det blir inte så många recensioner per månad.

Medlem

Mer artiklar om spel som släppts, vad spelen handlar om, hur man spelar dem.
Behöver inte vara fulla recensioner, utan bara enkel genomgång eller video på något VR-lir, indie-titel, old-school fps eller vad som helst. Exempelvis...

VR-Tisdag.
Vad är top tio-måste-ha-spelen. Vilka headset fungerar bra till vilka spel. Finns det något dolda guldkorn. Redaktionen lirar VR-multiplayer.

Indie-Onsdag.
Vore kul om ni skrev eller prata om ett indie-lir ni tycker är värt att ta upp man kanske inte känner till. Top-tio; Survival, 2D-platformer, Strategi... Dolt guldkorn.

Retro-Torsdag.
Vad var bra förr, vad fungerade inte. Eller bara en video där ni lirar klassiska Doom i co-op, spela Q1 deathmatch, Worms Armageddon hotseat, 2v2 i Red Alert osv.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det mesta och bästa har väl redan sagts; trappa upp videor kontra text. Inte för att jag själv har något emot att läsa (tvärtom), men det lär boosta både interaktivitet och besökare. Lite mer fokus på titlar utanför AAA-spektrumet. Fattar att man inte bara kan börja skriva massa om mindre populära titlar utan att tappa ekonomiskt, men man skulle kunna packa in det i något - exempelvis en månatlig indiekoll. Eller att man kör ett litet youtubeprogram med olika teman. Kanske att man kikar på realtidsstrategi ett avsnitt, plattformare ett annat osv.

Lösa förslag bara.

Medlem

Precis som Sapiens är inne på, kanske dra igång någon stream där ni kör några oldschool spel från tiden när startade sidan och framåt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Precis som Sapiens är inne på, kanske dra igång någon stream där ni kör några oldschool spel från tiden när startade sidan och framåt.

ett spel för varje år!

Medlem

Tycker det är grymt som det är, keep it up.

phi
Medlem

Världsherravälde. För att sikta lågt.

Sen tar vi Mars av Elon.

Skrivet av Managor:

Calles Hörna på tuben. Där sitter Calle och spelar spelen ingen annan vill spela. Offrar sitt förstånd och välmående för våran skull när han spelar den vidrigaste sörjan i spelpoolen, så att vi andra slipper. Kort och gott: ser om dåliga spel har förtjänat sina spottloskor.

Jag kanske bara är trött och hungrig för tillfället, men det låter ändå lockande!

Han ska bli "The Swedish Angry video game Nerd" alltså


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skägg.
10 Chambers

Tack för all grym feedback! Elon, maka på däj!


signatur
Moderator | Testpilot

Mer streams.

Folk har pratat om det mycket, och jag vet själv att det varit svårt senaste tiden att få till det. Men ändå, mer streams! Det är så himla kul att få se er testa nya spel och kanske även spela något multiplayer-lir med folk från communityt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mer streams.

Folk har pratat om det mycket, och jag vet själv att det varit svårt senaste tiden att få till det. Men ändå, mer streams! Det är så himla kul att få se er testa nya spel och kanske även spela något multiplayer-lir med folk från communityt.

Precis min tanke också! Sajten grundades för Quake och det är ju ett socialt lir. Streama, MP med communityt osv. Kanske vi patreoner förtur, men alla ska med <3

FZ är ju som ett gäng. Kul att umgås digitalt och kanske även lite FZ träffar på olika platser i sverige ibland som SweC gjorde förut. En härlig krogrunda eller bara en middag


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

fp
Medlem

Världsherravälde är på gång, jag har hört att många länder har infört obligatorisk Svenska i skolan för att kidzen ska kunna läsa FZ.

Jag vet inte hur många som ser fredags livestreamen live, tiden är ju inte den bästa tiden när man jobbar. Det kanske är bättre att sattsa på förinspelade videos med olika ämnen då kan manus och rediering ta den tid som behövs. Det hade varit kul med lite reportage/intervjuer med kända och okända svenska spelprofiler. Det skulle även kunna vara intressant att titta på de olika utbildningarna inom spel, intervjuer med elever, fd elever och lärare.

Inaktiv

Om fem år, då lär ju Playstation 6 och next Xbox vara väldigt i fokus och Nintendo har bara för något år sedan släppt den riktiga uppföljaren till Switch, vad nu det blir för typ av konsol.

Vad kommer det vara för skillnad på FZ 2026 med FZ 2021? Det är en bra fråga, tycker sidan är väldigt bra som den är så kommer inte på vad som skulle kunna göra den bättre.
Video bloggar och recensioner? Nej, det är svårt att veta.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mer streams.

Folk har pratat om det mycket, och jag vet själv att det varit svårt senaste tiden att få till det. Men ändå, mer streams! Det är så himla kul att få se er testa nya spel och kanske även spela något multiplayer-lir med folk från communityt.

Multiplayer stream, där andra medlemmar får haka på och vara med och spela.
Skulle vara kul att vara med och spela något spel online.

Annars som det också har nämnts, testa äldre spel och göra någon video om.
Kanske göra recensioner om olika spel serier, hur dessa har utvecklats, vad som har blivit sämre eller bättre med dessa genom åren.

Medlem

Om 5 år kommer jag stå i min lägenhet med min VR utrustning, gå in i en portal i den virtuella världen och transporteras till FZ community hub. Där kommer jag möta andra users och npcer. I hubben finns ett antal portaler till olika delar av FZ. 360 video bloggar/reviews och tester? Kanske en stor sal där en karaktär står på scen och läser upp varje review och visar bilder och videos på en skärm. Lite som E3 osv

Edit: en FZ om 5 år tävling 😏😏

12
Skriv svar