Tips på prisvärda trådlösa in-ear?
Hej kära forumiter. Har ni tips på prisvärda trådlösa in-ear-hörlurar som ger bäst ljud för pengarna? De är tänka att användas inomhus till datorn. Några som har väldigt bra ljud (klart ljud med skön bas och bra tryck) men som inte heller kostar skjortan? Tacksam för alla tips.
Förstör din hörsel och skaffa hörapparater. Dom är gratis, sjukhuset betalar.
Redan full, börjat tidigt denna lördag? XD
ontopic:
Jag tror du lär bli rätt nöjd oavsett, kolla upp vilka som finns i den prisklass du tänkt dig och kolla nätet efter recensioner. Bättre förberedelse än så kan du inte få om du inte har möjlighet att testa ett par själv.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Undersökt lite mer nu om trådlösa in-ear och de flesta verkar ha bra ljudkvalitet. Däremot ogillar jag batteritiden, att de flesta laddas ur efter 4 timmar (några enstaka efter 7 eller 8 timmar). Hörlurarna är tänka för en hel lördag/söndag framför datorn. Därför funderar jag på två olika (så att jag har några som är fulladdade när de enas batteri tar slut, så byter jag bara till de fulladdade och låter de tidigare ladda). Undra om går att två exakt likadana, eller om det blir en konflikt i systemet och att det då är bäst att ha två helt olika in-ear, två olika märken alltså?
Inget är gratis, vi skattebetalare står för allt. Hörapparater är en bra sak, hundratals andra saker som vår nuvarande regering slösar våra miljarder på är mindre bra...
Hur dyr är din skjorta?
I.o.m. att jag tänkte köpa två in-ear får de gå på max 1200 kr helst högst 1000 kr per produkt. Alltså totalt 2400 kr helst runt 2000 kr för båda tillsammans.
Det blev dessa två. Jag tror att ljudkvalitén kommer att vara bra eftersom jag ändå har låg volym. Och det är inte direkt musik som hörlurarna är tänkta att användas för. Relativt billiga, så det känns inte så mycket i plånboken, vilket är ett plus.
https://www.webhallen.com/se/product/312747-Philips-UpBeat-TA...
https://www.webhallen.com/se/product/299977-Jays-t-Four-Wirel...
Det där stämmer ju däremot inte. Själv fick jag betala en egenavgift på 300kr per hörapparat samt att det kostar mig ett par tusen (minns ej summan) om det är så att jag skulle ha sönder dom alt tappa bort dom. Den summan blir dock lägre för varje år man har haft appararen
Rekommenderar Jabra elite 75t.
Köpte mina för 1290:-.
Riktikt bra ljud för lekmannen. Bra batteritid och med en uppdatering får du ANC (som är helt ok iom att det är mjukvarubaserat och gratis uppdatering).
Samtalsljudet är bra men mikrofonerna plockar upp en hel del omgivningsljud så de jag pratar med brukar klaga på detta.
Man kan även koppla dem till 2 enheter samtidigt. Riktigt smidigt att köra musik från datorn och kunna svara på samtal i mobilen utan att behöva koppla bort en enhet. Riktigt prisvärda lurar.
https://www.webhallen.com/se/product/311503-Jabra-Elite-75t-W...