Fler Playstation-spel kommer till pc när "tiden är den rätta"

Robot
Fler Playstation-spel kommer till pc när "tiden är den rätta"

"Vi värdesätter pc-spelare."

#pc, #playstation, #sony


Medlem

Snälla TLOUS2!

Medlem

Klart att vi PCanvändare skall ha tillgång till ALLA spel även om vi inte är de flesta av plattformarna.
Jag har en hög spel på min önskelista,särskilt då att många är singelspel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Ger inte mycket för det där. Vadå när "tiden är den rätta"? När spelen inte säljer längre? Vi har sett två spel, varav ett släpptes för tre år sedan och det andra är ett mediokert post-apocalypiskt zombie spel. Är Sony så skraja för att inte kränka någon?

Iallafall, kommentarerna till den där bloggen är roligare att läsa än själva bloggen som säger egentligen ingenting vettigt.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

Efter att försäljningen svalnar på PS exklusiviteten tror jag alla har fattat vi det här laget


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Solaris:

Ger inte mycket för det där. Vadå när "tiden är den rätta"? När spelen inte säljer längre? Vi har sett två spel, varav ett släpptes för tre år sedan och det andra är ett mediokert post-apocalypiskt zombie spel. Är Sony så skraja för att inte kränka någon?

Iallafall, kommentarerna till den där bloggens är roligare att läsa än själva bloggen som säger egentligen ingenting vettigt.

De är rädda tror jag att satsa på PC, för det tar ifrån deras varumärke.............lite synd, för jag skulle vilja se The Last of Us 2, Ghost of Tsuchima eller BLoodborne på burken. Rädda att släppa till helt enkelt, tyvärr. Men vi får se in i framtiden snart.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Det handlar inte om rädsla, det handlar om konkurrens. Skulle Sony släppa exklusiva titlar snabbare till PC (t.ex. 1 år efter release eller tidigare) så konkurrerar dem ut sig själva.

Finns säkert många som skulle sluta köpa Playstation om spelen är garanterade att komma till PC relativt tidigt efter stt de har släppts på PS, och det skulle vara en dålig strategi för Sony, då de skulla missa potentiella spel-salun genom Playstation Network, vilket jag tror är deras största inkomstkälla.

Vi ser ju redan nu att det finns en bra antal spelare som inte köper exklusiva Epic Games titlat och väntar hellre 1 år tills spelet släpps på Steam, och Sony är nog rätt medvetna om det.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det handlar inte om rädsla, det handlar om konkurrens. Skulle Sony släppa exklusiva titlar snabbare till PC (t.ex. 1 år efter release eller tidigare) så konkurrerar dem ut sig själva.

Finns säkert många som skulle sluta köpa Playstation om spelen är garanterade att komma till PC relativt tidigt efter stt de har släppts på PS, och det skulle vara en dålig strategi för Sony, då de skulla missa potentiella spel-salun genom Playstation Network, vilket jag tror är deras största inkomstkälla.

Vi ser ju redan nu att det finns en bra antal spelare som inte köper exklusiva Epic Games titlat och väntar hellre 1 år tills spelet släpps på Steam, och Sony är nog rätt medvetna om det.

Rädda att konkurera ut sin konsol som dom säljer med förlust ? hehe.
Det dom håller på med är ju rätt knäppt egentligen, om man nu får sin vinst på mjukvaran, varför inte köra allt multiplat.
Ha en egen "playstation store" på pc, osv.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Rädda att konkurera ut sin konsol som dom säljer med förlust ? hehe.
Det dom håller på med är ju rätt knäppt egentligen, om man nu får sin vinst på mjukvaran, varför inte köra allt multiplat.
Ha en egen "playstation store" på pc, osv.

Affärsidén låter bekant...

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Rädda att konkurera ut sin konsol som dom säljer med förlust ? hehe.
Det dom håller på med är ju rätt knäppt egentligen, om man nu får sin vinst på mjukvaran, varför inte köra allt multiplat.
Ha en egen "playstation store" på pc, osv.

Konsolen säljs med förlust, som täcks upp av deras salun från Playstation Network. Ett lite måste, för om konsolen skulle vara för dyr så skulle färre köpa det.

Gällande att ha en butik på PC sidan, tvivlat på att det skulle bli populärt. Finns en anledning varför EA och Ubisoft säljer spel genom Steam utöver Origin/Uplay Även SquareEnix säljer deras spel genom Steam fastän de har en egen webbutik. Var ju inte så länge sen EA gick ut med att de ska börja sälja spelen genom Steam igen.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Rädda att konkurera ut sin konsol som dom säljer med förlust ? hehe.
Det dom håller på med är ju rätt knäppt egentligen, om man nu får sin vinst på mjukvaran, varför inte köra allt multiplat.
Ha en egen "playstation store" på pc, osv.

Den säljs inte med förlust särskilt länge till, det där är en myt.

https://www.fz.se/nyhet/286695-playstation-5-redan-pa-vag-att-gora-vinst

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Konsolen säljs med förlust, som täcks upp av deras salun från Playstation Network. Ett lite måste, för om konsolen skulle vara för dyr så skulle färre köpa det.

Gällande att ha en butik på PC sidan, tvivlat på att det skulle bli populärt. Finns en anledning varför EA och Ubisoft säljer spel genom Steam utöver Origin/Uplay Även SquareEnix säljer deras spel genom Steam fastän de har en egen webbutik. Var ju inte så länge sen EA gick ut med att de ska börja sälja spelen genom Steam igen.

Hehe, dom kanske hade kunnat göra den ännu billigare ?

Nåväl, ea, ubisoft och square enix är ju faktiskt shit-stains jämfört med monster bolaget sony.
Dom hade säkert kunnat köra på med sitt playstation plus och folk hade köpt det på pc sidan som aldrig skaffar en konsol.

Medlem

Jovars, Sony. Det enda värde som ni sätter på PC-spelarna är det monetära värde som PC-spelarna kan tillföra er. Det är en fråga om dineros och inget annat.

Medlem
Skrivet av krislevin:

De är rädda tror jag att satsa på PC, för det tar ifrån deras varumärke......

Nähä?


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Backloggens befriare
Skrivet av r4v3nl0rd:

Affärsidén låter bekant...

;D


signatur

Ad hoc addendum

Dex
Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Jovars, Sony. Det enda värde som ni sätter på PC-spelarna är det monetära värde som PC-spelarna kan tillföra er. Det är en fråga om dineros och inget annat.

Eh ja och du tror alla andra som släpper sina spel på PC gör det bara för att vara snälla och inte för att tjäna pengar eller?

Medlem

Snälla släpp Bloodborne till pc!!

Fragtjuv

Uncharted 4 ska bli väldigt intressant att testa på PC. Annars tycker jag att det vora coolt med det där spelet där man gör sina egna spel. Vad fan det nu heter...


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Dex:

Eh ja och du tror alla andra som släpper sina spel på PC gör det bara för att vara snälla och inte för att tjäna pengar eller?

Nej, men det blir lite lökigt när Sony kastar sig med att de "värdesätter pc-spelare". De får det ju själva att låta som att PC-släpp är en gärning som föds ur deras välvilja. Men givetvis är all spelutveckling i förlängningen en business och inget annat. Det gäller inte bara Sony.

SoL
Medlem
Skrivet av joelthor100:

Uncharted 4 ska bli väldigt intressant att testa på PC. Annars tycker jag att det vora coolt med det där spelet där man gör sina egna spel. Vad fan det nu heter...

Dreams

Medlem

Synd bara att pc-marknaden kommer vara borta snart med dagens gpu-priser.

Medlem

Som konsolspelare tycker jag det låter ganska bra ändå. Det kräver ju sina resurser och jag ser ju hellre att de lägger energin och talangen på nya idéer än en pc port på ett flera år gammalt spel. Helt rätt prio Hermen.

Quake-konnässsör

Kan ni höra dom i horisonten, de mumlande munkarna som sjunger i kör, som kommer närmare med storm steg.

BloodborneBloodborneBloodborneBloodborneBloodborneBloodborneBloodborneBloodborneBloodborneBloodborne

Medlem

Så helt enkelt när dom inte får in så mycket pengar på sina spel till playstation längre så släpper dom spelen på PC helt enkelt =D

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Synd bara att pc-marknaden kommer vara borta snart med dagens gpu-priser.

Om det du säger hade varit sant så hade det inte varit GPU-brist på marknaden Men med tanke på att t.ex. 3080, 3070 och 3090 var mer eller mindre slutsålt i flera månader, samt AMDs senaste iteration, så är det konstanterat att PC-folket är redo att lägga ut stora summor för att få tag på komponenterna.

Så pc-marknaden kommer inte försvinna, det enda som kommer hända är att det är färre som kanske sitter med sprillans ny GPU, och fler som kommer köpa en eller två generationer äldre GPU/CPU.

Man behöver trotsallt inte ha senaste GPUn för att kunna spela samtliga spel som finns på marknaden

Medlem

"Playstation Studios-chefen säger att man "värdesätter pc-spelare""
Passande att de säger det nu när de märkt hur mycket stålar de drog in på ett PS spel släpp på PC.

Att släppa titlarna på pc ska "aldrig göras på bekostnad av att bygga upp en spännande samling konsolspel", säger Hulst.
Synd att inte utvecklare av PC spel känner likadant..

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Om det du säger hade varit sant så hade det inte varit GPU-brist på marknaden

Att folk köper dyra grafikkort för att mina kryptovaluta gynnar ju inte direkt PC som spelplatform.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Att folk köper dyra grafikkort för att mina kryptovaluta gynnar ju inte direkt PC som spelplatform.

Så bristen är pga kryptomining? Tvivlar extremt starkt att det är orsaken i Sverige. Bidrar det till bristen? Självklart. Det gör även företag som köper dyra grafikkort med hög VRAM för deras produktionsdatorer också. Men poängen kvarstår; brist på varan visar att efterfrågan finns, därmed så stämmer inte påståendet som personen jag citerade gjorde.

Medlem
Skrivet av Manmannen:

Snälla TLOUS2!

lär nog dröja ett bra tag.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Att folk köper dyra grafikkort för att mina kryptovaluta gynnar ju inte direkt PC som spelplatform.

Konstigt argument. Du får gärna utveckla hur du tänkte där.

Jag skrev det i en annan tråd, men det tåls att upprepas här men majoriten som kör kryptovaluta skaffar sig inte dyra kort, dels för att de är alldeles för dyra (inklusive elen som krävs) för att vara riktigt lönsamma i längden så istället är det snarare sånt som ger best bang for buck som miners tenderar att gå på.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

12
Skriv svar