Dagdrömmar om licensspel

Medlem

Varför det aldrig har gjorts spel baserade på Babylon 5 är ett mysterium för mig.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Skulle var grymt med ett spel som är baserat på rollspelet Kult, från 1991.
Äventyrsspels bästa rollspel med råge. Blev ett jäkla ståhej när det släpptes då det tar upp ämnen som alkohol, droger, ockultism, sex och våld.

"Handlingen i Kult utspelar sig i nutid. Spelvärlden är en kopia av den verkliga världen där människor lever ovetande om sanningen. Verkligheten (som karaktärerna i rollspelet uppfattar den) är en lögn, uppbyggd av ett väsen, Demiurgen, som har försvunnit. Demiurgen byggde spelets verklighet, men om det var för att skydda karaktärerna eller för att hålla dem fångna är inte känt. Demiurgen härskade över spelets karaktärer i Metropolis - urstaden - en mörk samling platser som sömlöst avlöser varandra över hela jorden. Med sig hade Demiurgen även sina arkonter - olika aspekter av en helhet som enskilt kämpar om makten över mänskligheten. Illusionen rämnar i och med att Demiurgen försvinner och mänskligheten börjar vakna ur sin dvala.

Kult behandlar många religiösa frågor och ger en mörk bild av verkligheten där människor en gång var gudar, men nu är slavar. Kult baserar sig på bland annat kabbalah, gnosticism och en stor dos av mesopotamisk teologi.
"
https://www.svenskarollspel.nu/wikia/images/thumb/5/5a/Kult_2...

Prova the Medium. Det är ruskigt nära att platsa perfekt i Kult.

Medlem

1: My Little Pony,
4e generationen. RPG i Bioware-stil där storyn formas av dina val. du börjar som ung blankflank och får hjälp av CMC att finna ditt öde i första spelet.. sedan två spel till som bygger på det ödet

2: Steven Universe
Prequrl till serien. Kristallrasen styr jorden, rebellerna kämpar mot dem. Strategi med RPG-element. Kul att odla fram kömpar och mixtra med fusions för olika ändamål

3: Stephen King
Äventyrs-spel/RPG/skräck som äger rum i Stephen Kings multiversum. Olika stories med gott om cross-overs, både mellan spel, böcker och filmer.

Inaktiv
Skrivet av Purris:

Prova the Medium. Det är ruskigt nära att platsa perfekt i Kult.

Xbox/PC only... :/ Har en PS5:a, kanske dyker upp senare.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Xbox/PC only... :/ Har en PS5:a, kanske dyker upp senare.

Goda nyheter:
https://www.gamesradar.com/looks-like-the-medium-may-be-comin...

Min recension om du är nyfiken:
https://myogaming.se/featured/the-medium-skrack-och-drama-i-t...

Inaktiv

Där ser man, ska ha ögonen på det här. Bra recension btw.

Har en spellista på Spotify som har Kult-tema. Lyssna gärna.
https://open.spotify.com/embed/playlist/6fYPwDIsCSbmSxc4UGBZQ...

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Ett open world spel i Judge Dredd världen, där man spelar ny Judge i början av sin karriär

Pratade med bossen på Rebellion för några år sedan då de hade licensen för dreddspel, jag är inte helt säker på om de har det fortfarande, men det vore en dröm att jobba med Dredd, eller MC1 egentligen. Det föll egentligen igenom för att vi fick ett annat kontrakt som var viktigare för företaget, vi gör inte heller moderna "open world" på det sättet, vi gör retrospel. Vi skall se när vi är klarta med det vi gör nu, jag är 100% säker på att jag kan skriva och göra ett MC1 spel rätta.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Här finns ett roligt He-Man spel som går att ladda ner. Skön arkadkänsla på det!

https://gamejolt.com/games/he-man/19434

signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Jag drömmer om ett Warhammer Fantasy RPG eller 40K RPG.

Skulle sitta så fint när warhammer världen är så jävla grym!

Medlem

Fantomen hade varit skojigt där man får följa han som ung som ska följa sin far i hans fotspår.

Sen Kenya Boy aka Jungle Boy som är 80 tals anime asbra film med många influenser i fantasy.

Sen kanske disney igen med mörka influenser. Kalle Anka fast med lite blodigare variant. Eller Musse Pigg (inte epic mickey) för spökplumpen och andra lite mer skrämmande karaktärer som finns.

Hade varit kul också med lite annorlunda karaktärer. Joakim Von Anka hans äventyr . Flinthjärta, Magicka De Hex tänk er typ som tomb raider fast med disney tema. Hur han som ung växer fram till den framgångsrika Anka han är. Vore rätt coolt med rpg influenser. Barnsligt förtjust i sånt

Medlem
  • Det Femte Elementet
    Ett FPS/RPG i det universumet hade varit riktigt nice. Finns ju ett par licensspel på det, men de är väl inte så mycket att hurra över. Jag vill leka med en ZF-1.

• Blade Runner
    Ett mörkt äventyrsspel (oavsett om det är i första eller tredje person, eller peka-klicka) som inte följer Deckard den här gången. Licensspelet från 1997 är förbaskat bra, men det hade varit kul att utforska universumet mer. Och skölja ner den något bittra smaken av Cyberpunk 2077 för den som hade hoppats på lite mer Blade Runner-liknande dystopisk stämning.

• John Wick
    Ett John Wick-FPS hade intresserat mig bra mycket mer än top down-spelet som redan finns. ^^

• Gloryhammer
    Loren är så förbaskat galen att jag hade älskat att se ett... RPG? Äventyr? Nånting annat? baserat på den.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mike Stranéus:

He-Man & The Masters of the Universe
Jag kan inte vara ensam om att vilja uppleva ett open world-spel med Eternias mest välbyggda muskelknutte. Hisspitchen lyder: He-Man och Battlecat ger sig ut på äventyr för att stoppa Skeletor och måste på vägen besegra minibossar såsom Beast-Man, Hordak, Mer-Man, Evil-Lyn m. fl i olika områden för att till slut göra upp med Skeletor i egen hög person. Till sin hjälp har han sin crew i form av Orko, Man-At-Arms, Oracle och resten av ligan.

Detta skulle jag ta vilken dag som helst. Men jag skulle gärna se någon sorts trilogi i stället för att avverka alla ondingar i ett och samma spel. Det första skulle kunna handla om Skeletor, det andra om Hordak etc. Open world är inte nödvändigt för mig, jag nöjer mig med ett linjärt actionspel i tredjeperson.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Pratade med bossen på Rebellion för några år sedan då de hade licensen för dreddspel, jag är inte helt säker på om de har det fortfarande, men det vore en dröm att jobba med Dredd, eller MC1 egentligen. Det föll egentligen igenom för att vi fick ett annat kontrakt som var viktigare för företaget, vi gör inte heller moderna "open world" på det sättet, vi gör retrospel. Vi skall se när vi är klarta med det vi gör nu, jag är 100% säker på att jag kan skriva och göra ett MC1 spel rätta.

Rebellion äger t.o.m. licensen (de borde göra det i alla fall) då de köpte utgivningsbolaget 2000 AD som ger ut Judge Dredd.
Wiki

Skrivet av Hipshot:

Vad väntar du på då? Gå och säg till han att sätt igång det 🧐

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Kom igen. Let's make it happen people. Ska vi mailbomba bossen? (Med trevlig ton of course.)

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

warhammer 40k total war.
Hade gärna sett ett lotr spel i öppen värld.
Mordor spelen räknas inte, tycker det saknar känslan. Hela superhjälte grejen förstör.

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

Hade gärna sett ett lotr spel i öppen värld.

Du har ju snart (ish) Gollumspelet. Kanske kan vara något?

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Du har ju snart (ish) Gollumspelet. Kanske kan vara något?

Njä, gollum tycker jag är rätt ointressant, iaf som spelkaraktär.
Hade hellre sett något i samma stuk som ghost of tsushima med tungt rpg inslag.

Få rida runt i rohan och gondor, alv skogarna osv och slåss med orcher.
Resa genom moria osv.

Skribent
Skrivet av KeyserSoze:

Få rida runt i rohan och gondor, alv skogarna osv och slåss med orcher.
Resa genom moria osv.

Ta inspiration från de gamla EA-spelen och göra dem större och öppnare.

signatur

Medlem

Ta inspiration från de gamla EA-spelen och göra dem större och öppnare.

Ja visst, dom var ju faktiskt roliga. speciellt i coop.
Men jag hade nog helst sett något i stil med witcher blandat med red deads levande värld..

Man kan ju drömma haha.

Medlem

Tintin i open world! Finns det tintin spel?

Medlem
Skrivet av naturalmaniac:

Rebellion äger t.o.m. licensen (de borde göra det i alla fall) då de köpte utgivningsbolaget 2000 AD som ger ut Judge Dredd.
Wiki

Vad väntar du på då? Gå och säg till han att sätt igång det 🧐

Kom igen. Let's make it happen people. Ska vi mailbomba bossen? (Med trevlig ton of course.)

Ja, alltså, det hade varit så jävla kul och troligen helt rätt, jag använder redan inspiration från Dredd i både loren i Hammerwatch och även saker i vårat Serious Sam. Hela Mega City är som gjort för ett spel av oss, ett top down action scifi rpg, troligen skulle vi lägga ganska mycket vikt på brott och straff/blockwars och mera vanliga fiender, t ex maffia, soldater, banditer, korrupta andra judges, demokrater och sådant och skippa en större grej med brossorna och systrarna eller zombies och aliens.

I mitt koncept jag skrev så utspelade sig spelet efter Apocalypse War, i "uppstädningsfasen" kan man säga, då flera sektorer fortfarande tillhör soviet och man måste befria dessa, samtidigt så begås det brott som vanligt i de delar som befriats, livet går ju tillbaka till det normala direkt liksom, aja, det skrevs för att kunna spelas coop om man vill och med öppet slut, där man kan fortsätta spela även om alla sektorer blivit befriade, eftersom saker sker där hela tiden, uppgradering av vapen sker via ett research-system som i theme park, där mätare justeras för bättre vapen eller säkrare utrustning, eller saker som förbygger brott etc, resurserna för forskning kommer från flera källor, både från när det är så lite brott det går, men även genom att man beslagtar kapital från skurkar, så man vill balansera det där lite, det skulle helt klart finnas en liten politik och anti demokratiaspekt i det hela från toppstyret.

Men det är inte så lätt att bara göra det där, det är ju en produktion och just nu så är vi upptagna med Hammerwatch 2 100% och lite till kan man lugnt säga, sedan har vi ju andra projekt vi vill göra efteråt och jag har även färdiga ideer för ett Ducktales (ligger en bild i en annan tråd någonstans), Syndicate och andra saker, jag vet att den andra delen av företaget vill göra en något managementspel liknande factorio och en annan vill göra turbaserat som FFtactics. Det bästa vore om vi kunde vara12-15 pers, då kan vi göra två saker samtidigt.

Sedan kommer ju det där med pengar med, det kostar fan att göra spelen nuförtiden, löner, hyror, öl, krimskramskonsumtion m.m. Ett spel av oss med Dredd kommer inte auto-sälja, för det är en stor grupp som inte spelar indiespel även om de gillar Dredd och sedan vet de flesta faktiskt inte alls vad Dredd är öht så. Det gör att vi kommer behöva få betalt för att göra spelet och det är inte säkert att en förläggare är villig att pytsa ut ~8-12MSEK för en sådan produktion, så det måste göras om vi kan göra något annat samtidigt och sedan kan man dela resurser i företaget på ett bra sätt.

Tror de två största problemet för denna produktion är helt klart att det saknas några personer i företaget för att "dubbla" våran kompetens inom kod och grafik och sedan pengar för produktionen.

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ett spel av oss med Dredd kommer inte auto-sälja, för det är en stor grupp som inte spelar indiespel även om de gillar Dredd och sedan vet de flesta faktiskt inte alls vad Dredd är öht så).

Filmen Dredd är riktigt bra men bombade ekonomiskt. Franchisen i sig är inget som drar stor publik längre. Ett riktigt bra Dredd-spel skulle säkert sälja, men då är fortarande problemet att få finansiering till ett då osäkert kort.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Fantomen hade varit skojigt där man får följa han som ung som ska följa sin far i hans fotspår.

Sen Kenya Boy aka Jungle Boy som är 80 tals anime asbra film med många influenser i fantasy.

Sen kanske disney igen med mörka influenser. Kalle Anka fast med lite blodigare variant. Eller Musse Pigg (inte epic mickey) för spökplumpen och andra lite mer skrämmande karaktärer som finns.

Hade varit kul också med lite annorlunda karaktärer. Joakim Von Anka hans äventyr . Flinthjärta, Magicka De Hex tänk er typ som tomb raider fast med disney tema. Hur han som ung växer fram till den framgångsrika Anka han är. Vore rätt coolt med rpg influenser. Barnsligt förtjust i sånt

Hittade den därpitch bilden vi gjorde för ett DT av oss, fast ja, vi gör inte moderna spel, men ändå. Jag hade gärna jobbat med DT, så som DT1 och 2 är på nes, fast än mera åt gamla tv-serien. Det är så jävla coolt det avsnittet då de spränger en vulkan så att alla diamanter hamnar på ön brevid =D

Fantomen läser jag fortfarande, men vet inte faktiskt vad man kan göra med just fantomen.

signatur

Skribent
Skrivet av Soptunnebarn:

Tintin i open world! Finns det tintin spel?

Två till Snes. 1 till PS3 eller PS4. . Inget av dem är bra. Kanske t.o.m. finns fler.

signatur

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Sedan kommer ju det där med pengar med, det kostar fan att göra spelen nuförtiden, löner, hyror, öl, krimskramskonsumtion m.m. Ett spel av oss med Dredd kommer inte auto-sälja, för det är en stor grupp som inte spelar indiespel även om de gillar Dredd och sedan vet de flesta faktiskt inte alls vad Dredd är öht så. Det gör att vi kommer behöva få betalt för att göra spelet och det är inte säkert att en förläggare är villig att pytsa ut ~8-12MSEK för en sådan produktion, så det måste göras om vi kan göra något annat samtidigt och sedan kan man dela resurser i företaget på ett bra sätt.

Det är ju tyvärr den hårda sanningen. Dredd som franchise är inte särskilt hett. Även om jag och många andra avgudar det.

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hittade den därpitch bilden vi gjorde för ett DT av oss, fast ja, vi gör inte moderna spel, men ändå. Jag hade gärna jobbat med DT, så som DT1 och 2 är på nes, fast än mera åt gamla tv-serien. Det är så jävla coolt det avsnittet då de spränger en vulkan så att alla diamanter hamnar på ön brevid =D

Fantomen läser jag fortfarande, men vet inte faktiskt vad man kan göra med just fantomen.

Helvete nice:-)

Jag tror att fantomen hade kunnat bli ett bra spel .

Infallet i storyn hade varit riktat att han egentligen inte vet att sin far är Fantomen. Sen får han ärva fantomen ringen och måste åka tillbaks. Träna upp sig samt kämpa mot sin fars ärkefiender som också deras barn fått lära sig av sin far. Finns ganska mycket man skulle kunna göra. Det jag gillar är atmosfären samt old school med djungeln miljöerna.

Frilansare

Ett open world spel i Judge Dredd världen, där man spelar ny Judge i början av sin karriär

This! Har jag ryat om länge nu. När ger Rebellion oss ett ordentligt Dredd-spel! Jävla sätt att bara sitta och trycka på den licensen med en värld så full av lore och fantastiska karaktärer.

Frilansare

Det är ju tyvärr den hårda sanningen. Dredd som franchise är inte särskilt hett. Även om jag och många andra avgudar det.

Men det skulle kunna bli hett! Det finns ju hela generationer där ute som inte har en aning om vad de går miste om. Få fart på den där tv-serien först (som verkar ha hamnat i någon sorts rättighets-limbo), braka ut den på Netflix och bränn av ett fett AAA-spel med Cyberpunk-produktionsvärden så är saken biff!

Pengar? Äsch, det är en världslig sak

Gnällkuk
Skrivet av Hipshot:

Sedan kommer ju det där med pengar med, det kostar fan att göra spelen nuförtiden, löner, hyror, öl, krimskramskonsumtion m.m.

När man vet att företaget verkligen bryr sig om sin personal. Även om jag spelat väldigt lite av Hammerwatch känns det som en bättre investering efter att ha läst detta ;>

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

123
Skriv svar