Diskutera – Dina förväntningar på Battlefield 2042?

Medlem
Skrivet av shelter:

Tycker det verkar vara för mycket "framtidsgrejer" i spelet...

Jag har inte sett någon riktig ”framtidsgrej” förutom kanske en fungerande boston dynamics hund?

Medlem
Skrivet av Gurg:

Jag har inte sett någon riktig ”framtidsgrej” förutom kanske en fungerande boston dynamics hund?

Nä, i gameplay videon var det faktiskt inte så mycket. Men flyga runt med grappling hook som dom gör känns ju inte direkt "verklighetstroget". Sen dumpa tanks med fallskärmar är väl att sväva iväg lite också, även om det historiskt har funnits.

Medlem
Skrivet av shelter:

Nä, i gameplay videon var det faktiskt inte så mycket. Men flyga runt med grappling hook som dom gör känns ju inte direkt "verklighetstroget". Sen dumpa tanks med fallskärmar är väl att sväva iväg lite också, även om det historiskt har funnits.

Det dumpas ju dock fordon för militären även idag med fallskärm? Det är ju inte helt FUTURISTIC.

Grappling hook ser jag inte problemet med? Det används. Sedan om det används i all-out war är en annan grej men det används.

Medlem
Skrivet av shelter:

Nä, i gameplay videon var det faktiskt inte så mycket. Men flyga runt med grappling hook som dom gör känns ju inte direkt "verklighetstroget". Sen dumpa tanks med fallskärmar är väl att sväva iväg lite också, även om det historiskt har funnits.

Som du säger så görs det i verkligheten redan. Och även i tidigare BF spel i alla fall bilar och ammo kunde man släppa med fallskärm som commander. Så det tycker jag inte inte är att sväva iväg.
Även Grappling hook kunde man även använda i BF2 Special forces. Vem vet hur tekniken ser ut om 20 år.

Medlem

Grappling hooks används inte som det görs i trailern i verkliga scenarion , inte för att det inte går kanske mer att det skulle innebära för stor risk .

Oavsett battlefield har alltid handlat om kaos och galna grejer som spelare hittat på,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Utan hardcore och spelkänsla som i gamla BF Vietnam innan de patchade bort alla killsen i jungeln med en helt värdelös hitbox, blir det inget köp. BF1 och BF5 har been running on empty - snygga spel, ingen gameplay-känsla wse.

Medlem

Alltså det här måste ju komma till spelet förr eller senare. Annars blir jag chockad.
https://youtu.be/suHOLFhbwsM

Medlem
Skrivet av Whisp:

Alltså det här måste ju komma till spelet förr eller senare. Annars blir jag chockad.
https://youtu.be/suHOLFhbwsM

Skulle det där komma till spelet så skulle folk skrika att det inte är "verklighetstrogen", och att det är för "futuristiskt".

Medlem

Visst. Om man gillar att kriga med toxic barn som cod så är det här väl bra. Inget för mig dock.

Medlem
Skrivet av Jasselito:

Det dumpas ju dock fordon för militären även idag med fallskärm?

Tanks är på tok för tunga för airdrops på det viset vad jag vet.
Har dock sett att lättare bepansrade fordon kan göra någon sorts slide ut ifrån ett transportplan som flyger (jäkligt) lågt. Det är väl det närmsta man kommer.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Tanks är på tok för tunga för airdrops på det viset vad jag vet.
Har dock sett att lättare bepansrade fordon kan göra någon sorts slide ut ifrån ett transportplan som flyger (jäkligt) lågt. Det är väl det närmsta man kommer.

Idag kanske det stämmer. Men om sisådär 20 år, och med hjälp av små raketmotorer som dämpar fallet. Vem vet!


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag skulle gärna sett att de släppte ett par lägen helt gratis, där ett är BR. Ungefär samma affärsmodell som Warzone för att få större spelarbas och slå igenom hårdare på Twitch också.

Egna servers, ev att hyra, där man kan välja namn och filter (mode, banor, vapen etc) att köra. Mer spelare är alltid bra så de har möjlighet att kunna göra såna saker.

Gör spelet levande med nytt innehåll, uppdrag etc.

Bra skydd för bottar och kunna blocka nicknames så man slipper komma in på samma servers vid spawn.

Förutom det ser gameplayet lovande ut, bara hålla tummarna att det slår.

Skriv svar