Exklusiva Xbox Series X/S-spel kommer till Xbox One via Xcloud

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Detta skulle ju teoretiskt även kunna funka med Xbox 360, då lär de få många användare!

Ja kanske men de gick nyligen ut med att de skulle släppa till smart TV och även släppa en Xcloud pinne liknande chromecast.
Så de lär nog inte lägga mer resurser på att hålla igång xbox 360 "tyvärr".

Medlem

Gissningsvis lär xcloud fungera begränsat i Norden pga få servrar. Det är lär säkert funka prima där lönsamheten är större.

Medlem

Kändes som ganska uppenbart att dom skulle göra det möjligt baserat på hur dom pushar det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av Kavakava83:

Gissningsvis lär xcloud fungera begränsat i Norden pga få servrar. Det är lär säkert funka prima där lönsamheten är större.

Azure finns i Oslo och Stavanger och kommer snart till Sandviken, Staffanstorp och Köpenhamn. Så det blir nog inga problem. Lille Phil får säkert trycka in några Xbox-blad där. 😉

Medlem
Skrivet av matt76:

Nackdelen med xcloud är ju dock upplösningen, som tidigare varit begränsad till 720p och nyligen (eller snart) 1080p, så "jäkla bra" blir det ju inte förrän de tillåter streaming i 4k.

Input lagget är en betyyyyydligt större nackdel än 720p upplösning kan jag lova dig

Medlem

Microsoft gör just nu ett grymt arbete med detta, indeed. Sony måste hinna ikapp, tvivlar starkt på att deras nuvarande position kommer hålla sig i längden annars. Kan de inte lansera en konkurrerande tjänst till Game Pass i år vore det ju lite tragiskt. Senast nästa år men då har nog en hel del word-by-mouth hunnit spridas.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av H3lios:

"Exklusiva Xbox Series X/S-spel kommer till Xbox One via Xcloud"
Jädrar vilken tungvridare till rubrik!

Sex laxar i en laxask!

Jag lekte med "Xboxulsiva Series X/S-spel kommer till Xbox One", men blev lite fånigt


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Riktigt jäkla bra är det. Series X kan spela gamla spel via bakåtkompatibiliteten och Xbox One kan köra nya spel via xCloud. Xbox ekosystem är grymt!

Sony har ju tagit efter nu med PS5 då man kan spela alla PS4 spel man hade på den med! Sen finns ju PS-now där man kan streama ännu äldre spel. Så detta är inget nytt!

Jag körde t.ex igenom RDR 1 på PS-now och det fungerade utmärkt.


signatur

PS5 och inget annat.

Dex
Medlem
Skrivet av breahl:

Sony har ju tagit efter nu med PS5 då man kan spela alla PS4 spel man hade på den med! Sen finns ju PS-now där man kan streama ännu äldre spel. Så detta är inget nytt!

Jag körde t.ex igenom RDR 1 på PS-now och det fungerade utmärkt.

Dock kan man inte spela PS5 spel på PS4 som denna artikeln handlar om. Eller ja den handlar om Xbox motsvarighet så klart

Avstängd
Skrivet av Dex:

Dock kan man inte spela PS5 spel på PS4 som denna artikeln handlar om. Eller ja den handlar om Xbox motsvarighet så klart

Nä det har du rätt i men man uppgraderar ju så klart till en PS5 om man har 4:an.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som det är nu går inte alla streama, men de utvecklar tjänsten fortfaranden. En PC-app är väl också bekräftat ska släppas inom kort. Just nu funkar det bara på Android och IOS.

Webbläsaren funkar bra faktiskt, kör på min macbook med xbone-kontroll när jag är ute på affärer.
Lite lagg när man spelar via mobil-nätet såklart, men strategi och jrpg är som handen i handsken.
https://xbox.com/play
Tror det är öppet för alla med gamepass ultimate nu och inte bara testare

Medlem
Skrivet av breahl:

Nä det har du rätt i men man uppgraderar ju så klart till en PS5 om man har 4:an.

Du sitter i två andra aktiva trådar där du dels behöver vänta tills på fredag tills du har råd att köpa ett spel samt en annan tråd där du säger att folk kanske inte har råd med både Xbox och Playstation.
Men här, när det kommer till att kunna spela nya spel på gammal hårdvara då är längre inte pengar till ett problem utan "man uppgraderar ju så klart till en PS5".

Nu är du tydligt en PS fanboy så jag förväntar mig inte att du kan se nyttan för dem som inte har råd att uppgradera från sin Xbox One, men så kan det vara och därför är detta en väldigt bra sak.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Skrivet av Rejzer:

Webbläsaren funkar bra faktiskt, kör på min macbook med xbone-kontroll när jag är ute på affärer.
Lite lagg när man spelar via mobil-nätet såklart, men strategi och jrpg är som handen i handsken.
https://xbox.com/play
Tror det är öppet för alla med gamepass ultimate nu och inte bara testare

Skaffade igår gamepass ultimate 3 månader för 10 kr. Gick in på sidan som du länkade, men tydligen måste man ha en invite vad jag kunde se? Hur kan man få en sån?

Medlem
Skrivet av Issue:

Du sitter i två andra aktiva trådar där du dels behöver vänta tills på fredag tills du har råd att köpa ett spel samt en annan tråd där du säger att folk kanske inte har råd med både Xbox och Playstation.
Men här, när det kommer till att kunna spela nya spel på gammal hårdvara då är längre inte pengar till ett problem utan "man uppgraderar ju så klart till en PS5".

Nu är du tydligt en PS fanboy så jag förväntar mig inte att du kan se nyttan för dem som inte har råd att uppgradera från sin Xbox One, men så kan det vara och därför är detta en väldigt bra sak.

Egentligen ska man inte bry sig om uppenbara troll likt @breahl, han är tydligen ute efter uppmärksamhet, men jag ger dig medhåll här. Väl synat!

Sommarlovet börjar väl bli långtråkigt redan antar jag.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Egentligen ska man inte bry sig om uppenbara troll likt @breahl, han är tydligen ute efter uppmärksamhet, men jag ger dig medhåll här. Väl synat!

Sommarlovet börjar väl bli långtråkigt redan antar jag.

Jag har varit på väg flera gånger gånger förut, har börjat skriva för att sedan avbryta för det enda som det leder till är att jag blir grinig. Jag har blivit mycket bättre på att ignorera en hel del troll men jag är inte i mål än


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Avstängd
Skrivet av Issue:

Du sitter i två andra aktiva trådar där du dels behöver vänta tills på fredag tills du har råd att köpa ett spel samt en annan tråd där du säger att folk kanske inte har råd med både Xbox och Playstation.
Men här, när det kommer till att kunna spela nya spel på gammal hårdvara då är längre inte pengar till ett problem utan "man uppgraderar ju så klart till en PS5".

Nu är du tydligt en PS fanboy så jag förväntar mig inte att du kan se nyttan för dem som inte har råd att uppgradera från sin Xbox One, men så kan det vara och därför är detta en väldigt bra sak.

Det finns något som heter avbetalning och därför hade jag råd med ett PS5. Det funkar utmärkt så testa det du också!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@breahl , vad är det med dig på sistone? Vi som har haft så många trevliga diskussioner som i RDR2-tråden t.ex. Släpp konsolkrigarsargen och försök glädjas lite åt att det blir åka av den här generationen i stället. Konkurrens är bra för oss alla som spelar spel, både PS och Xbox kommer att växla upp.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl , vad är det med dig på sistone? Vi som har haft så många trevliga diskussioner som i RDR2-tråden t.ex. Släpp konsolkrigarsargen och försök glädjas lite åt att det blir åka av den här generationen i stället. Konkurrens är bra för oss alla som spelar spel, både PS och Xbox kommer att växla upp.

Jag ber om ursäkt och nu hoppas vi att det kommer en next gen uppdatering till RDR2


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag ber om ursäkt och nu hoppas vi att det kommer en next gen uppdatering till RDR2

Det vore fantastiskt trevligt!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Det vore fantastiskt trevligt!

Det verkar ju ska släppas till GTA5 så chansen finns ju att det kommer till RDR2 med!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Skaffade igår gamepass ultimate 3 månader för 10 kr. Gick in på sidan som du länkade, men tydligen måste man ha en invite vad jag kunde se? Hur kan man få en sån?

Bra fråga, fick bara ett mail om att nu kunde jag spela...

12
Skriv svar