Bad Company 2-kartor förblir gratis

Medlem
Medlem

April skämt? vore sjukt nice annars.

Medlem

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=241306?ci...

Nej, inget jävla april skämt, bara för att FZ råkar vara lite sega vid en nyhet så betyder det inte att det är ett april skämt....

Medlem

Intressant nog fanns banorna redan på skivan och låstes endast upp för användning. Det handlar alltså inte om något exklusivt här trots att man väljer att kalla det för VIP etc.

Det förklarar ju också varför det från början fanns relativt få banor. Man "släpper" fler senare under parollen "VIP" och vips så känner sig alla mycket nöjda med DICE som är så snälla att dom ger bort nytt material osv. Det är precis som med mobilabonnemangen; man paketerar bara om samma skit och får det att låta bättre så folk ska köpa det (och det gör man av alla "BRA DICE!" kommentarer här). Kreativ marknadsföring snarare än givmildhet från DICE alltså.

Medlem
Inaktiv

April skämt! hahahhaha xD

Fan vad ägda ni alla blir av fz. inte jag iaf

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Jelen:

April April?

Nej detta är en gammal nyhet från igår

Jag skulle också lägga ut mitt aprilskämt dagen innan, annars skulle ingen tro på det!

Medlem

Det värmer i mitt hjärta när jag hör sånt här
fäkking löv u Dajs! :heart:


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem
Medlem

Fint att dom ger bort banor gratis till ett spel som är totalt trasigt i multiplayer. Grattis världen! DICE vet hur man prioriterar!


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av showerguy:

April skämt! hahahhaha xD

Fan vad ägda ni alla blir av fz. inte jag iaf

du e bara dålig.


signatur

La la la lag!

Wow, ett par banor gratis. Kom tillbaka när samma nivå som Egosoft. Fast lol på IW och Activision Tycker synd om dem köpte spelet och måste betala för en patch

Medlem
Skrivet av intro18:

DICE har inte släppt några nya banor än bara låst upp spellägen till gammla banor som dessutom redan finns på skivan. Men jag hoppas att när dom släpper sitt första map pack att det kommer vara gratis

Inlägget behövs "bumpas" eftersom folk lovprisar DICE så jävla hårt att det nästan blir patetiskt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Dice körde nu om alla som tar betalt för banor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja Dice har ju lyckats iaf. Jävlar vad de stinker av Dice fanboys här på forumet, sorgligt att ni är så blinda att ni inte inser att de inte är bättre än IW.

Medlem

Ifall jag tolkade inlägget rätt så betyder det även att kommande kartor blir gratis... Och ifall det då är så att de kommande kartorna inte finns på cd-skivan så borde det här väl ändå tolkas positivt...
För mig spelar det dock ingen roll om de fanns på skivan från början eller inte, att släppa kartorna efter ett tag förlänger bara ett spels livstid vilket enligt mig bara är positivt...

Medlem

Tummen upp för DICE!:up:


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Detta är ju inte direkt några nya kartor..

Medlem

jag blir nästan ledsen då jag läser alla "<3 dice" inlägg :,(.

De 2 nya "Mappacksen" har varit samma banor men i nya olika modes. De har lika gärna kunnat vara i spelet från början.

Visst, bra dice att ni inte tar betalt för dem men jag tycker fortfarande inte om er.

Medlem

It´s hard to please everyone........


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Fint DICE att ni ger ut "nya banor" som inte alls är nya banor utan nya spellägen som redan fanns på skivan istället för att fixa spelet som är ett av de mest trasiga online FPS spelen jag kört. Nya maps kan man ge ut då spelet lyckas lämna beta stadiet och folk kan njuta fullt ut av de redan existerade banorna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av bladefinor:

De släppte inte alls två nya banor. Det var bara ett alternativt gamemode till respektive bana (Laguna Presa med Rush mode och Arica Harbor med Conquest mode). Fruktansvärt ovärt, även om det inte kostat något. Speciellt när dom redan fanns tillagt i spelet från första början. Det var bara servrarna som behövde "aktivera" banorna under deras "release". Tanken är god, men det är sorgligt.

Det släppte två ny banor på releasen i en patch. Laguna Alta och Nelson Bay var ej med från början. Om de låg på skivan vet jag ej men det tyder ju på att det kommer förbli gratis.

Dom fanns också redan från början. Det är detta som är så patetiskt.

Inaktiv

MP banor ska vara gratis. Splittra inte community mellan dom som köpt nya mappacks och dom som inte tyckte det var värt det.

Medlem

Så som jag fatta det var att consol folk var tvungan att ladda ner kartorna PC folk behövde inte göra det. Altså var det nya kartor för consolen. Men jag kan ha fel. När nyheten om nya vip paketet kom ut så kolla jag på sidan och det var bara consol alternativ men läste till mig att PC behövde inte ladda ner något.

Inaktiv

Var hittar jag dom nya banorna????

Medlem

Se det positiva i det hela. Dom kunde lika gärna tagit betalt för dessa kartor med nya spellägen.


signatur

Welcome to the Manglerdome

inK
Medlem

Underbart att läsa!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Fullkomligt idiotiskt.

Varför ska sånt här vara gratis för? Jag vill betala för det jag spelar. Tänk er, det sitter människor, precis som du och jag, som sitter o skapar dessa maps och så SKA DOM INTE FÅ BETALT FÖR DET? OACCEPTABELT!

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Fint DICE att ni ger ut "nya banor" som inte alls är nya banor utan nya spellägen som redan fanns på skivan istället för att fixa spelet som är ett av de mest trasiga online FPS spelen jag kört. Nya maps kan man ge ut då spelet lyckas lämna beta stadiet och folk kan njuta fullt ut av de redan existerade banorna.

Om du tror att dom satsar hela sin personalstyrka på att ge ut 2låsta maps så är du rätt blåst.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Hardboiled15:

Fint DICE att ni ger ut "nya banor" som inte alls är nya banor utan nya spellägen som redan fanns på skivan istället för att fixa spelet som är ett av de mest trasiga online FPS spelen jag kört. Nya maps kan man ge ut då spelet lyckas lämna beta stadiet och folk kan njuta fullt ut av de redan existerade banorna.

Om du tror att dom satsar hela sin personalstyrka på att ge ut 2låsta maps så är du rätt blåst.

Du bör hänga mer på det officiella forumet. Du får reda på allting där. Vi har inte hört ett ord från DICE på några dagar, och den senaste patchen de släppte innehöll 5 fixes som inte ens var märkbara.

123
Skriv svar