Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Katla på Netflix. Isländskt mysterie. Började lovande, men spårade ur mot slutet tyvärr 2/5.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Svårt att hitta nåt bra nuförtiden, många serier har ju pausat pga covid. Men filmen Skejt Tjejen var det senaste jag såg och det var en ok feel good film.

Är rätt besviken på att Säsong 2 av Messiah ställdes in pga covid också. Var riktigt peppad på den.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Den Oskyldige

på Netflix.
Spansk miniserie i 8 delar som jag tyckte var jävligt bra.
Stundtals sanslöst våldsam med oerhört grafiskt våld och den utspelas mycket i miljöer som är enormt mörka men som dessvärre ändå existerar i samhället. Stundtals var det lite svårt o titta faktiskt men jag ville så gärna få reda på hur det skulle sluta för det var en intressant berättelse överlag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SunShine:

Den Oskyldige

på Netflix.
Spansk miniserie i 8 delar som jag tyckte var jävligt bra.
Stundtals sanslöst våldsam med oerhört grafiskt våld och den utspelas mycket i miljöer som är enormt mörka men som dessvärre ändå existerar i samhället. Stundtals var det lite svårt o titta faktiskt men jag ville så gärna få reda på hur det skulle sluta för det var en intressant berättelse överlag.

Också sett denna. Var väl kanske inte lika frälst, men visst var den underhållande. Märktes att den var baserad på en bok med tanke på alla jäkla trådar som löpte genom narrativet. Tyckte den tappade lite i de sista avsnitten som på en och samma gång var både lite för förutsägbara och lite för krystade, men överlag funkade serien.

Framför allt blev jag sugen på mer. Mer thrillers med mysterier som nystas upp, alltså.

Medlem

Började se ”Salvation” men gav upp efter 4 avsnitt, extremt klyschig och i mitt tycke väldigt dålig.
Intriger inom intriger, kärleksdraman och allmänna tonårsbeteenden när det hela egentligen ska handla om att rädda mänskligheten…
Dåliga karaktärer porträtterade av ännu sämre skådisar.
Makalöst dåliga dialoger.

Kändes som ”Skilda världar” maskerad som en technothriller.
Förmodligen riktad till en mycket ung publik.

1/5 om jag är generös, inte värd ens pilotavsnittet.

Bitter… 🤣


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Också sett denna. Var väl kanske inte lika frälst, men visst var den underhållande. Märktes att den var baserad på en bok med tanke på alla jäkla trådar som löpte genom narrativet. Tyckte den tappade lite i de sista avsnitten som på en och samma gång var både lite för förutsägbara och lite för krystade, men överlag funkade serien.

Framför allt blev jag sugen på mer. Mer thrillers med mysterier som nystas upp, alltså.

Kanske är det så att jag blir överlycklig när man får något som är välgjort överlag numer haha. Netflix släpper så enormt mkt medioker Amerikansk skit nu för tiden så varje gång det kommer något som sticker ut från det blir jag helt till mig haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

"Fear Street - 1994" på netflix.

Är väl knappt en serie, men 3 filmer som hänger ihop och utspelar sig i olika tidsåldrar.
1994 hade premiär denna veckan och är en teen-horror i stil med Scream skulle jag säga. Temat som löper genom alla 3 filmerna är en småstad som drabbats av en förbannelse efter att en häxa avrättats där på 1600-talet.

Ganska underhållande ändå, ger den 3 av 5 och den var tillräckligt bra för att jag ska kolla in "Fear Street 1978" som kommer nästa vecka, Sista delen "Fear Street 1666" kommer veckan därpå.

Medlem

Clarkson's Farm,
9,3 på IMDB
https://www.imdb.com/title/tt10541088/

Om du nu gillar Jeremy Clarkson så är denna en given, var lite tveksam själv och grabben "tvingade" mig att titta på ett avsnitt och det är absolut en serie värd att se.
Hans "sidekick" som dyker upp kunde ha en egen serie.

Går att se på Amazon Prime.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

"Fear Street - 1994" på netflix.

Är väl knappt en serie, men 3 filmer som hänger ihop och utspelar sig i olika tidsåldrar.
1994 hade premiär denna veckan och är en teen-horror i stil med Scream skulle jag säga. Temat som löper genom alla 3 filmerna är en småstad som drabbats av en förbannelse efter att en häxa avrättats där på 1600-talet.

Ganska underhållande ändå, ger den 3 av 5 och den var tillräckligt bra för att jag ska kolla in "Fear Street 1978" som kommer nästa vecka, Sista delen "Fear Street 1666" kommer veckan därpå.

Tyckte också den var ganska kul. Extra underhållande att den utspelade sig just 94, mycket nostalgi.

Medlem

Såg precis fjärde säsongen av Search Party, väldigt bra! Liksom hela serien varit.

Medlem

Har nyss skaffat Disney+

The Falcon and the winter soldier
Tråkig film med superhjältar som knappt använder sina krafter. Lägger till olika handlingar som inte passar ihop alls. Det blir bara en spretig film utan en riktigt bärande historia.
Behöver inte bli fler säsonger.

Första säsongen av SW Mandalorian. Är gannal nog att minnas första Star Wars kom. Det här känns inte alls som SW och det är bara positivt.
Halvskaplig SF-serie men inte mer. Jag började titta på andra säsongen men den var inte bättre.

Avstängd
Skrivet av kml69:

Har nyss skaffat Disney+

The Falcon and the winter soldier
Tråkig film med superhjältar som knappt använder sina krafter. Lägger till olika handlingar som inte passar ihop alls. Det blir bara en spretig film utan en riktigt bärande historia.
Behöver inte bli fler säsonger.

Första säsongen av SW Mandalorian. Är gannal nog att minnas första Star Wars kom. Det här känns inte alls som SW och det är bara positivt.
Halvskaplig SF-serie men inte mer. Jag började titta på andra säsongen men den var inte bättre.

Falcon/Winter Soldier är en serie. Inte en film. Huruvida den är bra vetifasen dock. Två av marvels tråkigaste och mest meningslösa hjältar så inget som lockar direkt.

Mandalorian däremot är kanon. Miljöer, musik, handling och skådespeleri är på topp. Båda säsongerna var bra. Ser fram emot nästa!

Senaste serien jag såg klart var Demon Slayer. Japansk anime! 7/10. Hyfsad story och bra animation. Inte asbra som t ex Berserk eller Hunter x Hunter men definitivt sevärd!

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Tyckte också den var ganska kul. Extra underhållande att den utspelade sig just 94, mycket nostalgi.

Tack för tipset ska kollas på

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

"Fear Street - 1994" på netflix.

Är väl knappt en serie, men 3 filmer som hänger ihop och utspelar sig i olika tidsåldrar.
1994 hade premiär denna veckan och är en teen-horror i stil med Scream skulle jag säga. Temat som löper genom alla 3 filmerna är en småstad som drabbats av en förbannelse efter att en häxa avrättats där på 1600-talet.

Ganska underhållande ändå, ger den 3 av 5 och den var tillräckligt bra för att jag ska kolla in "Fear Street 1978" som kommer nästa vecka, Sista delen "Fear Street 1666" kommer veckan därpå.

Ja just d. Bra du nämnde detta. Det där lade jag till om påminnelse på netflix för längesedan. Inte tänkt på att det släppts haha. Blir o kolla förta filmen idag till middag eller så!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Mare of Easttown. Drama/crime i en mindre ort i USA. Spännande, bra historia och karaktärer. Stark rek!

Avstängd
Skrivet av Diddy:

Mare of Easttown. Drama/crime i en mindre ort i USA. Spännande, bra historia och karaktärer. Stark rek!

Vad går den på för tjänst?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vad går den på för tjänst?

Finns på HBO Nordic åtminstone.

Avstängd
Skrivet av Ftmch:

Finns på HBO Nordic åtminstone.

Tack hade inte lagt märke till den även fast jag följer handmaids tale och superman & Louis på HBO.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fear street 1978 släpptes igår. Skulle nog säga att den var snäppet bättre än första. Mindre trams och bra soundtrack i 70-tals miljön 🙂.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Fear street 1978 släpptes igår. Skulle nog säga att den var snäppet bättre än första. Mindre trams och bra soundtrack i 70-tals miljön 🙂.

Dessa Fear Street är väl filmer? ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Dessa Fear Street är väl filmer? ^^

Gränsfall. 3 filmer som hänger ihop. Mini-serie snudd på.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Gränsfall. 3 filmer som hänger ihop. Mini-serie snudd på.

Jag har inte sett dom, så kanske missar något, du kan ha rätt självfallet.

Edit: Efter ha läst lite och kollat upp längden skulle jag nog säga att det är filmer. ;p Annars kan man ju säga att Sagan om Ringen även är en serie.

Men men, kalla det vad man vill, undrade mest eftersom det är mycket snack om dom just nu. Verkar fått ganska mediokra recensioner av det jag läst.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Såg klart The Underground Railroad igår, riktigt bra om amerikanskt slaveri och det underjordiska rälssystem som möjliggjorde att många kunde fly. Snyggt filmad men också stundtals riktigt grafiskt våldsam och hemsk att se.

Medlem

Såg nyss sista avsnittet av Bosch. Mycket bra snutserie, som känns lite annorlunda.

Och för nån vecka sen såg jag klart Olive Kitteridge, också riktigt bra.

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Såg klart The Underground Railroad igår, riktigt bra om amerikanskt slaveri och det underjordiska rälssystem som möjliggjorde att många kunde fly. Snyggt filmad men också stundtals riktigt grafiskt våldsam och hemsk att se.

Vart finns den?


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av breahl:

Vart finns den?

Amazon Prime.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Såg klart The Underground Railroad igår, riktigt bra om amerikanskt slaveri och det underjordiska rälssystem som möjliggjorde att många kunde fly. Snyggt filmad men också stundtals riktigt grafiskt våldsam och hemsk att se.

Verkar intressant så den ska jag se nästa gång jag tar en månad amazon prime.

Kollade på en rysk film i dag och den var verkligen bra. Rekommenderas verkligen för alla som gillar superhjälte film utan extrema effekter. Major Grom ”Plauge Doctor” Fins på Netflix för er som vill se nåt bra 👍.

https://m.imdb.com/title/tt7601480/reviews?ref_=tt_urv


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Tittar sällan på serie men såg Sweet Home och den kan jag rekommendera!

Medlem

Inte sett klart men känner mig tvingad att tipsa om Animal Kingdom som precis startat säsong 5
https://www.imdb.com/title/tt5574490/

Medlem

The Leftovers.
Mycket annorlunda serie. Ibland tålamodsprövande, då tempot kunde kännas lite segt. Men det är en serie jag kommer minnas, den är intressant, och riktigt bra.

Skriv svar