Capcom lovar pc-bättring, efter kritik om att pirat-Resident Evil Village flyter bättre

Robot
Capcom lovar pc-bättring, efter kritik om att pirat-Resident Evil Village flyter bättre
Medlem

Bra att DF och spelmedia likt FZ tar upp och belyser sådant här bedrövliga problem, så att spelbolagen får lite press att fixa skiten, annars hade de troligtvis aldrig gjort det.

Medlem

Agreed Sapiens. Kommer dom möjligtvis göra som vissa andra ta bort DRM nu när det uppenbarligen ställer till problem och spelet redan är crackat?
EDIT: Synd när dom som betalat är dom som får sådana problem.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Agreed Sapiens. Kommer dom möjligtvis göra som vissa andra ta bort DRM nu när det uppenbarligen ställer till problem och spelet redan är crackat?
EDIT: Synd när dom som betalat är dom som får sådana problem.

Capcom har tagit bort Denuvo från andra spel, så det kan nog hända. Frågan är bara när eftersom de har utannonserat dlc till spelet - man får nog räkna med dlc-släpp + några månader. En möjlighet är förstås att deras egna inbakade kontroller försvinner men det andra stannar kvar.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bra att DF och spelmedia likt FZ tar upp och belyser sådant här bedrövliga problem, så att spelbolagen får lite press att fixa skiten, annars hade de troligtvis aldrig gjort det.

Tror de skiter i om spelmedia pratar om det.. spelen säljer ju ändå 🤪. Skämt åt sido, iom att drm verkar vara knäckt så kan de väl lika väl ta bort det... Vet inte om det är licens de betalar till drm-bolagen, eller om det är en fast summa...

Medlem

always pirate


signatur

"People say nothing is impossible, but I do nothing every day."

Medlem

Yarr Harr Fiddle Dee Dee


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Fast det är ju knappast någon nyhet att Denuvo har en negativ effekt på prestandan. Det gäller i princip varenda spel som haft det som DRM. Om inte spelbranschen har gjort något åt det tvivlar jag på att de kommer göra det nu bara på grund av Resident Evil.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

varför ska legitima spelare straffas med sämre prestanda? så undrar dom sen varför så många vill tanka ner spel o inte köpa dom...

Medlem
Skrivet av Baronova:

Fast det är ju knappast någon nyhet att Denuvo har en negativ effekt på prestandan. Det gäller i princip varenda spel som haft det som DRM. Om inte spelbranschen har gjort något åt det tvivlar jag på att de kommer göra det nu bara på grund av Resident Evil.

Beror mycket på hur det implementeras. De flesta AAA-spel som släpps idag använder ju Denuvo men väldigt få har såhär uppenbara problem.

Minns ett annat dåligt exempel, tror det var Injustice 2 som hade denuvo checks när man gjorde vissa attacker och det började alltid hacka när man använde dom. Så dåligt.

Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Capcom har tagit bort Denuvo från andra spel, så det kan nog hända. Frågan är bara när eftersom de har utannonserat dlc till spelet - man får nog räkna med dlc-släpp + några månader. En möjlighet är förstås att deras egna inbakade kontroller försvinner men det andra stannar kvar.

Skrivet av Weeks_death:

Tror de skiter i om spelmedia pratar om det.. spelen säljer ju ändå 🤪. Skämt åt sido, iom att drm verkar vara knäckt så kan de väl lika väl ta bort det... Vet inte om det är licens de betalar till drm-bolagen, eller om det är en fast summa...

Skrivet av Baronova:

Fast det är ju knappast någon nyhet att Denuvo har en negativ effekt på prestandan. Det gäller i princip varenda spel som haft det som DRM. Om inte spelbranschen har gjort något åt det tvivlar jag på att de kommer göra det nu bara på grund av Resident Evil.

Skrivet av Påskmust:

Beror mycket på hur det implementeras. De flesta AAA-spel som släpps idag använder ju Denuvo men väldigt få har såhär uppenbara problem.

Minns ett annat dåligt exempel, tror det var Injustice 2 som hade denuvo checks när man gjorde vissa attacker och det började alltid hacka när man använde dom. Så dåligt.

Jag avskyr också Denuvo, men den här gången var det faktiskt Capcoms eget DRM som var boven.

Medlem
Skrivet av Pinnen:

Jag avskyr också Denuvo, men den här gången var det faktiskt Capcoms eget DRM som var boven.

sås på det?

Medlem
Skrivet av m4gnify:

sås på det?

Salsa
https://www.nme.com/news/gaming-news/video-game-hackers-claim...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Pinnen:

Jag avskyr också Denuvo, men den här gången var det faktiskt Capcoms eget DRM som var boven.

Aa, det är jag med på (sjukt märklig DRM-lösning förövrigt). Förde främst ett (tankespritt) resonemang kring Capcoms framtida planer


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Intressant att dom säger "The team are working on a patch to address PC performance issues, it should be available soon – we'll have more details shortly." efter att spelet blivit crackat och flyter på bättre än icke-crackat spel.

Känns som att folk påpekat detta innan men att capcom inte valt att göra någonting förens nu när detta framkom, pinsamt och vidrigt gjort imo.


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

blev sugen på salsa. Capcom hoppas att dom fixar det. Vill fråga Godofcheese, hade du en pokemon/sonic avatar innan?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

varför ska legitima spelare straffas med sämre prestanda? så undrar dom sen varför så många vill tanka ner spel o inte köpa dom...

Jag undrar dock om det är så många som vill ladda ner spel utan att köpa. Vågar tro att det är en mindre del gamers som vill det. Lite därför jag undrar om drm mer skadar än hjälper, då stackare som köper skiten blir lidande.... Vilket bör vara en klar majoritet.

Medlem

Såhär har de gjort förut. Jag tror inte att medias uppmärksammande av detta har påverkat nämnvärt. Däremot passar de väl på nu när folk uppmärksammar det, och framstår då som att de minsann bryr sig.

De har gjort likadant förut, och de kommer göra likadant igen. Tippar jag på.

Medlem

Det måste helt enkelt bli total bojkott av spel med Denovo. Kan vi alla snälla köpa spelen....

1
Skriv svar