Förhandsbokningar av Steam Deck säljs för hutlösa priser av scalpers
Hans.. Get ze flammenwerfer!
Trist att detta verkar ha blivit nya trenden.. Borde vara brottsligt att lägga ut något på annons som inte ens fysiskt existerar i sin ägo en sånhär gång..
Hoppas verkligen ingen av dom lyckas få sålt sina enheter till annat än underpris..
Fueled by coffee.
Kan någon förklara hypen kring denna produkt? Betala flera tusen för en produkt som det knappt finns användningsområden inom? När man flyger flygplan? Långa bilresor och man inte är chaufför?
Tycker det är en onödig produkt men marknaden tycker uppenbarligen motsatsen, så nån kanske kan få mig se annorlunda?
Hans.. Get ze flammenwerfer!
Trist att detta verkar ha blivit nya trenden.. Borde vara brottsligt att lägga ut något på annons som inte ens fysiskt existerar i sin ägo en sånhär gång..
Hoppas verkligen ingen av dom lyckas få sålt sina enheter till annat än underpris..
Är väl inte olagligt men Ebay har väl iaf tagit ner en massa annonser eftersom det strider mot deras förbokningsregler. Uppenbarligen så måste produkten man säljer förhandsbokningen för släppas in 30 dagar eller någon liknande tidsgräns. Tycker de borde ha en gräns som säger att förhandsbokningar inte får säljas öht, men det är väl ett steg i rätt riktning iaf. Sen är ju såklart Ebay bara ett ställe av många att sälja prylarna på.
Update, 07/17/2021 2:49 p.m. ET: eBay told Kotaku via email that these listings will be removed as they violate the website’s “Presale Policy.” This policy states that all pre-sale items must ship within 30 days, which is not the case with Valve’s Steam Deck. (It won’t start shipping until Dec. 2021 at the earliest.)
Men men. Var ju inte oväntat och du ser ju samma sak med Switch Oled vilket är lite sjukt imo då det ju inte direkt är någon brist på nya och begagnade Switch där ute, men fomon är stark där ute.
Kan någon förklara hypen kring denna produkt? Betala flera tusen för en produkt som det knappt finns användningsområden inom? När man flyger flygplan? Långa bilresor och man inte är chaufför?
Tycker det är en onödig produkt men marknaden tycker uppenbarligen motsatsen, så nån kanske kan få mig se annorlunda?
Den passar kanske inte dig som sitter hemma hela tiden
Men oss som inte sitter hemma hela tiden passar den utmärkt 🙂👍
jag är heller inte såld på den riktigt... priset är lite väl dyrt att spela portabelt... jag vet inte dom lär nog inte sälja speciellt många om den bara kommer säljas i deras egen steam butik ?
Vilken otroligt givande information och väldigt fördomsfull. Vad vet du hur ofta jag sitter hemma?
Antar om man går till parken och sitter på en parkbänk med sina andra a-lagarkompisar så kanske den passar utmärkt som du säger. När jag är ute är jag upptagen med annat och kan inte tänka mig att jag ska sitta med en stor bärbar konsol och spela, eller för den delen ens släpa med den i fickan eller behöva köpa en väska att bära den i.
Som småbarnsförälder som inte haft möjlighet att spela på en dator på över två år känns den väldigt lovande.
Jag ser den som något som kan ersätta min mobil för de max 30 minuter jag kan spela åt gången.
Vilken otroligt givande information och väldigt fördomsfull. Vad vet du hur ofta jag sitter hemma?
Antar om man går till parken och sitter på en parkbänk med sina andra a-lagarkompisar så kanske den passar utmärkt som du säger. När jag är ute är jag upptagen med annat och kan inte tänka mig att jag ska sitta med en stor bärbar konsol och spela, eller för den delen ens släpa med den i fickan eller behöva köpa en väska att bära den i.
Man brukar säga att om man blir kränkt av ett påstående så brukar det finnas en gnutta sanning i det också.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Vad arg du verkar vara.
Gå ut och ta lite frisk luft och känn lugnet
Det var inte meningen att göra dig upprörd.
Man brukar säga att om man blir kränkt av ett påstående så brukar det finnas en gnutta sanning i det också.
Vad arg du verkar vara.
Gå ut och ta lite frisk luft och känn lugnet
Det var inte meningen att göra dig upprörd.
Haha mina små lillebröder, hur klarar ni er i vanliga diskussioner om ni ska skrika kränkt varje gång. Rannsaka er själva.
Jag tycker storleken känns som ett problem, och vikten.
Som flickan sa
Hela problemet grundar sig i tillgängligheten, hade det funnits tillräckligt många på marknaden så hade scalpers inte kunnat köpa upp allt. Men här är vi, det finns inte tillräckligt många av X antal orsaker. Jag säger som jag alltid gör, KÖP ALDRIG AV SCALPERS! Det spelar ingen roll hur jävla sugen du är! Vänta istället, du kommer få sakerna tillslut men du kommer säkerligen få vänta så kan idioterna sitta där med sitt jävla lager med skit som de inte kommer få sålda tills dess att de sänker priserna. Men så ser inte världen ut, folk köper alltid av dessa kräk...
Det är en pandemi fortfarande tro det eller ej, så är det konstigt om det skulle finnas en gnutta sanning i det?
Kan inte påstå att man är förvånad. Sålånge företagen är villiga att sälja prylar med förlust kommer det sitta en till mellanhand och ta marknadspris.
Vidare med tanke på alla nytryckta pengar i spåren efter Covid, börsens utbeckling och att övriga dyra intressen (typ resor) fått ställas in så finns betydligt mer pengar för målgruppen att konsumera på "leksaker".
Den passar heller inte oss som vill göra annat än att spela när vi är på resande fot. Typ, se världen omkring oss istället för att titta ner i en skärm hela tiden.
Den passar heller inte oss som vill göra annat än att spela när vi är på resande fot. Typ, se världen omkring oss istället för att titta ner i en skärm hela tiden.
Bara för att man inte är hemma betyder väll inte att man är "på resande fot".
Finns oss som spenderar tid på andra ställen än bara hemma och där en stationär enhet inte är optimal så är detta perfekt.
Många verkar tro att antingen är man hemma eller så sitter man på en buss eller flyget typ. Är ni stockholmsbor eller vad?
Varför köper från dessa scalpers? Måste man vara först ut att äga något nytt? Om man inte betalar deras priser och väntar på att produktionen hinner ikapp efterfrågan, så kommer dem inte vara så dyra. Det är för människor fortsätter köper från scalpers som dem fortsätter att operera.
Som flickan sa
Tadisch!!👏👏👏