EA tycker sig förtjäna mer beröm för hur bra de jobbar med sina köpta studior

Robot
EA tycker sig förtjäna mer beröm för hur bra de jobbar med sina köpta studior

Lyfter fram både Respawn och Codemasters.

#ea, #electronic-arts


Medlem

Westwood, Visceral, Bullfrog osv håller säkert med.
Sen har det ju gått väldigt bra för Bioware.

Apex Legends tog väl Respawn fram på egen tid (fritid) eller något?

Medlem

"Seriehunddräpare vill ha credd för att ha skonat sina tre senaste husdjur."

Alltså jag fullkomligt älskade Fallen Order och har nött min beskärda del av Apex, men EA har en lång, lång, lång väg kvar innan jag tittar på deras produkter utan skepticism.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ja bra på att göra pengar är dom i alla fall

Avstängd

Big Up EA! Man har risat er och spytt på er, men ni ska ha ros när ni gör något bra! Tack för att ni leder spelbranschen och mitt favoritintresse på ett exemplariskt sätt in i framtiden. Ni är störst av en anledning. <3

Medlem

Codemasters som de köpte typ igår ? EA gör bra skit ibland och de ska man inte himla om , men de gör rätt mycket skit också. Stort bolag, högra handen vet väl knappt vad den vänstra gör..

Umi
Medlem

Klart att Apex drar in miljarder när priserna är så skeva som dom är

Medlem

Jag hatar sån inställning. EA kommer få beröm när de gör sig välförtjänta sig utav det, och det kommer då ske per automatik.
Någon som säger "Vi får inte tillräckligt med beröm och hyllningar. Älska oss! Vi är bäst!" kan jag inget annat se än en egocentrisk narcissist, även om det kanske låter elakt.

Tror hans uttalanden nu kommer ge precis motsatt effekt, och folk kommer hata EA mera, oavsett om de gör något rätt...

Medlem

JAg tycker jag är så förträffligt bra.
JAg kan ge er nr så swishar ni som tack för att jag tycker jag förtjänar det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Codemasters har bäl knappt hunnit med något sedan köpet…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Den här dök upp i skallen 😄

Medlem

Det är lite som när en seriemördare tycker att man ska berömma dem för att de inte har mördat alla sina vänner än.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

"Look! We earn money! That shows how good we are! Hmm? What do you mean people are angry with us for other reasons? Earning money equals moral choice, isn't that obvious?"


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Får en klassisk golfklapp av mig

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det är lite som när en seriemördare tycker att man ska berömma dem för att de inte har mördat alla sina vänner än.

Snacka om att dra en liknelse till sin yttersta spets.

Medlem

Det här handlar väl om perspektiv..
Vilka är det de förtjänar beröm/cred men inte fått det ifrån?
Menar de från styrelsen eller invisterare så kan jag nog tro att det stämmer, samt att de förtjänar förtroende från dem framöver.

Riktar sig detta till fansen så är det dock pinsamt, varför ska de ge dem cred för att inte fucka upp totalt när de redan betalar för deras spel? Tycker de att försäljningen är för dålig jämfört med vad de pumpar ut?
Sen så tar det tid att bygga förtroende, det var inte länge sedan de gav kontroversiella uttalanden eller fokuserade skit som ingen ville ha(Launchen av Battlefront 2 till exempel).

Näe, detta är i dålig smak i så fall, ni påstår fortfarande att lootboxes inte är gambling och håller fortfarande på att arbeta med manipulering av lagar för att underlätta detta.
Men dem kanske försöker mena på att det är en annan avdelning EA också?

Medlem

lämna det till EA för att villa ha beröm för något som jag tycker är en självklarhet att man ska vara god mot uppköpa studio's ^^
När dom släpper ett nytt spel som inte är något vi redan sätt och är ett bra spel också ja då får dom beröm av mig.
Nä man kanske ska säga till fruntimmer mitt att jag ska ha beröm för att jag lever eller nått annat som är självklart och se om man får en smäll i skallen eller ej Troligtvis kommer hon titta på en och undra om man inte är riktigt klok.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Snacka om att dra en liknelse till sin yttersta spets.

Är det inte så skämt fungerar?


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Proximately:

"Look! We earn money! That shows how good we are! Hmm? What do you mean people are angry with us for other reasons? Earning money equals moral choice, isn't that obvious?"

Att de går med vinst är väl ganska relevant i en budgetrapport?

Medlem

Bara för vara lite positivt så har EA gjort mycket bra på senare år, men som andra sagt, det är en lång väg kvar. Riktigt dumt göra ett uttalande såhär.

Medlem

Respawn gjorde ett strålande jobb med Fallen Order, men jag kan inte säga att EA kan ta åt sig äran för vad Codemasters har åstadkommit sen uppköpet. Det har inte ens gått ett år och de har bara släppt F1 2021 under EA:s styre. Codemasters har enligt mig varit på nedgång under de senaste 5-10 åren, och jag ser inte att EA av alla företag kommer kunna rädda dem, utan de kommer fortsätta mjölka samma titlar (Dirt, Grid och F1) utan att skapa nya IP:n eller göra uppföljare till bortglömda titlar.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Big Up EA! Man har risat er och spytt på er, men ni ska ha ros när ni gör något bra! Tack för att ni leder spelbranschen och mitt favoritintresse på ett exemplariskt sätt in i framtiden. Ni är störst av en anledning. <3

Dom är inte störst, inte ens top 5 bland dom största utgivarna. *shrug*

Medlem

Lite delad där faktiskt, Vill tvätta bort en stämpel dom inte förtjänar detta trots att det är så det var. Kommer inte ihåg namnet på han just nu men var en EA boss som för ett par år sedan som erkände att EA hade misslyckats totalt med Mmorpgs " Ultima Online / Dark age of camelot " Och att dom hade underskattat allt jobb som krävs att dom kommit lite med insikten att slänga in mer kol så tuffar tåget på.

Kanske det största jag kan komma på med EA, Generellt är jag ingen EA fan alls ogillar studios som ska köpa upp allt och alla. Tror 100% på mindre studios som drivs av bygga spel på ren passion och för dom älskar spela och typ alla stora titlar har i stort sett kommit från just detta.

Då jag är oldtime gamer vet jag att massor med studios köpts upp genom årtionden för bara läggas på hög, Började redan back in the C64 days.. kom på jag måste bara nämna några minnesvärda.

Midway / Rampage, Mortal Kombat mm
Acclaim Entertainment / Turok , Dave Mirra etc
Zipper Interactive / Crimsons skies mm.
Psygnosis / Wipeout, lemmings mm
Lionhead Studios / Black and White & Fable
Ensemble Studios / Age of the empires, Age of Mythology, Halo Wars
Pandemic / Starwars Battlefront mm
Neversoft / Tony Hawk mm
Ocean
SSI
Micro Prose
Westwood
US Gold

Medlem

Känslan är väl att dom studiosen gjort bra ifrån sig TROTS EA snarare än tack vare

Vart sanningen ligger är väl nästan omöjlig att fastslå.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det är lite som när en seriemördare tycker att man ska berömma dem för att de inte har mördat alla sina vänner än.

Hahaha tack för den! fick mig ett gott skratt!

Medlem
Skrivet av Metroid:

Är det inte så skämt fungerar?

Sant!

Geeks Gaming
Skrivet av Vercadi:

Bara för vara lite positivt så har EA gjort mycket bra på senare år, men som andra sagt, det är en lång väg kvar. Riktigt dumt göra ett uttalande såhär.

Jag känner lite samma sak. Väldigt osmidigt.
Man borde anställ en specialtränad elitpr-människa från en annan bransch som har bre meriter för att göra uttalanden åt EA.

Det hade nog varit bra för alla men bäst för EA

Medlem

Det tar längre än så att bygga upp ett raserat förtroende, goodwill från fans kommer inte gratis direkt.

12
Skriv svar