Ny trailer från Aliens: Fireteam Elite

Robot
Ny trailer från Aliens: Fireteam Elite

I rymden kan ingen höra dig skrika, förutom dina kompisar

#Aliens-fireteam-elite, #aliens, #cold-iron-studios


Medlem

For the love of God! Skippa pre-purchase! 😳

Medlem

Ser ut som ännu en besvikelse för oss Alien fans, ska det var så svårt att göra ett AvP eller åtminstone förstå varför Aliens i det spelet än idag inte blivit överträffad av något annat spel (Imo).

Medlem

Har fallit för pre-purchase flera gånger.
Riktigt destruktivt beteende bara för att man är peppad, eller snarare hoppas att spelet är bra.

Men snälla, skippa pre-purchase! som tidigare talare sagt! vi måste tillsammans få bort mentaliteten i spelindustrin där man kan släppa trasiga spel bara man lyckas bra med marknadsföringen och ett avtal med en stark IP.

Låt oss rösta med plånboken och vänta med köp först efter det är släppt där man vet redan innan om det faktiskt är bra/helt innan man kastar bort sina pengar.

Medlem

Visst att det är Alien... men detta ser ju gräsligt ut.

Gameplayet verkar ju vara på nivån av vad man förväntar sig att ett mobilspel - AI som bara springer rakt på utan några avancerade animationer, och reagerar i princip inte alls på att bli träffade.

Att någon ens skulle tänka på att förboka det här skulle förvåna mig.

Avstängd
Skrivet av Fletchett:

Visst att det är Alien... men detta ser ju gräsligt ut.

Gameplayet verkar ju vara på nivån av vad man förväntar sig att ett mobilspel - AI som bara springer rakt på utan några avancerade animationer, och reagerar i princip inte alls på att bli träffade.

Att någon ens skulle tänka på att förboka det här skulle förvåna mig.

Det krävs en rejäl jävla budget som Isolation fick och HJÄRTA.

Detta har inget av det.

Detta och "Back 4 Blood" , RE:Village är spel som bara TRYCKS ut i bristen på annat i Corona Tider.
Riktigt jävla skräp m.a.o.

Medlem

Förbokade det, men förväntar inte att det kommer va världens bästa spel heller, mer medelmåttigt. Såg roligt ut på lets play videorna jag kollade på. Det negativa jag fick höra där var att spelet bara innehöll 4 maps och att sniper klassen kunde bara upplåsas när man var klar med alla uppdrag.

Planetavp snubbarna verkar va taggade.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Kommer kanske kan köpa det men inte boka. Handlar om vi får ihop 3 pers minst och hur det ser ut när det släpps. Spelet kostar bara ca400 kr och det kommer ju vara ett live service spel. Så jag förväntar mig ett rätt basic spel med 4 små expansioner och sen kanske dropps då och då. Är säkert ett rätt ok spel om man orkar vänta och inte tar det så seriöst och spelar med kompisar.

Medlem

Var sugen på att spela lite brainless action med tjejen kan vara kul att skjuta sig fram en stund tillsammans i den här typen av spel och eftersom att båda är fans av filmerna var vi faktiskt ganska taggade! Sen läste jag att co-op som vanligt bara är online finns ingen split-screen inte ens cross-play så nu är spelet helt ointressant.

Herregud! Minns AVP (1), hette banan ”hive”? Eller ”bunker”? Ahhhhhh så jävla kul och köra i lan för sin tid, (för oss som hade föräldrar med pengar som kunde köpa 4st pc sent 90-tal 😂) Kämpa mot ändliga horder av attackerande aliens… har lite hopp om detta spel. Ser det inte som något isolation, men att dom förvaltare ljud och lore på rätt sätt som dom förklara i utvecklar/avslöjande videon för nått halvårsedan. Är det 50% av vad WWZ är så kommer jag och mina vänner säkert älska det.

Omslaget är coolt. Det är värt 500:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Levi:

Det krävs en rejäl jävla budget som Isolation fick och HJÄRTA.

Detta har inget av det.

Detta och "Back 4 Blood" , RE:Village är spel som bara TRYCKS ut i bristen på annat i Corona Tider.
Riktigt jävla skräp m.a.o.

Hur kan det vara så att dom "bara trycks ut i brist på annat i corona-tider", när spelen började utvecklas INNAN pandemin?

Medlem

"...sägs utspela sig 23 år efter första alien-trilogin. Det är dock oklart om de helt bortser från den fjärde filmen?"

Med tanke på att 4e filmen utspelar sig 200 år efter 3an så lär nog ett spel som utspelar sig 177 år innan 4an förmodligen bortse från den filmen? 🙂


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

"...sägs utspela sig 23 år efter första alien-trilogin. Det är dock oklart om de helt bortser från den fjärde filmen?"

Med tanke på att 4e filmen utspelar sig 200 år efter 3an så lär nog ett spel som utspelar sig 177 år innan 4an förmodligen bortse från den filmen? 🙂

Användningen av ordet ”trilogi” är väl svar på frågan också 😁


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Är jättepepp, förbokat och klart.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Är jättepepp, förbokat och klart.

Skyll dig själv...

Gissar på att du missade det förra försöket att släppa Aliens med ett liknande upplägg 2013.
Minns att alla (inkl. mig själv) var så jäkla taggade inför när Aliens: Colonial Marines skulle släppas men ack vilken flopp det blev. Besvikelsen man kände när man satt där med spelet och insåg att man blivit lurad går inte att beskriva.

Aliens: Colonial Marines: https://www.metacritic.com/game/pc/aliens-colonial-marines

Mitt tips: Stay the fuck away från förhandsbokningar/förhandsköp

Aliens: Colonial Marines


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Ja Alien Colonial Marines är något jag knappast glömmer, Randy P visade vilken sabla lögnare han är och jag är oerhört glad att jag inte köpte skiten. Så ja det spelet borde verkligen vara en varning till alla Alien fans, Randy P försvarar det än idag. Och ja jag är fullt medven om att det tack vare mods är ett bättre spel, men det ska inte krävas att några andra än utvecklarna gör ett spel spelbart.

Dark Souls 1 (Steam) var helt ospelbart tills DSfix släpptes av en person som fixade vad From Software borde ha gjort själva, fast From Software har sedan dess fixat deras spel, när jag kör det behöver jag inte använda DSFix för att få det spelbart, tvivlar starkt på att Gearbox gjort detsamma för Colonial Marines.

Jag var enormt intresserad av Aliens Colonial Marines, när Rany stod där och pratade om det så visade de saker som fick det att vara bättre än AvP 1. Fast det finns en stor skillnad med det spelet och detta, vi fick aldrig se någon som faktiskt spelade det, vad vi fick se var en s.k "vertical slice". Så jag tror inte man behöver vara direkt orolig för att bli lurad på samma sätt. Mitt problem med det är att jag finner det jag sett vara väldigt ointressant för mig som Alien fan.

Medlem

Alla ska ju släppa en coop-shooter nu för att det är lättförtjänta pengar i karantäntider, tyvärr tror jag att både det här och de andra cash grabsen som D&D-varianten kommer att vara skit i jämförelse med tex. Vermintide och L4D. Jag reserverar nog slantarna för Fatsharks 40K-släpp.

Avstängd
Skrivet av SgtBlack:

Skyll dig själv...

Gissar på att du missade det förra försöket att släppa Aliens med ett liknande upplägg 2013.
Minns att alla (inkl. mig själv) var så jäkla taggade inför när Aliens: Colonial Marines skulle släppas men ack vilken flopp det blev. Besvikelsen man kände när man satt där med spelet och insåg att man blivit lurad går inte att beskriva.

Aliens: Colonial Marines: https://www.metacritic.com/game/pc/aliens-colonial-marines

Mitt tips: Stay the fuck away från förhandsbokningar/förhandsköp

Aliens: Colonial Marines
https://www.youtube.com/watch?v=UGX2WE4QUw8

Eller så kan man ju försöka göra skillnad på utvecklare A och B. Ge de en ärlig chans och om det skiter sig så är det bara att begära pengarna tillbaka.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Eller så kan man ju försöka göra skillnad på utvecklare A och B. Ge de en ärlig chans och om det skiter sig så är det bara att begära pengarna tillbaka.

Som sagt..

Håll dig borta från förhandsbokningar/förhandsköp och köp inte grisen i säcken i värsta fall slipper du krångla med återköp.

En ärlig chans ger man när spelet är släppt och man vet vad man får (oavsett utvecklare)


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Nu börjar recensionerna komma fram. Första recensionen var tråkig att lyssna på.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Eftersom jag länkade den första Angry Joe måste jag ju länka den andra

Han verkar ju onekligen tycka att det gick bättre den här gången än förra försöket från Gearbox Software
MEN.. Tyvärr verkar det inte nå ända fram..


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

1
Skriv svar