Changeloggen för nästa Cyberpunk 2077-patch är låååååång

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vem har sagt att dlc görs på bekostnad av next-gen? Gissningsvis jobbas det på båda sakerna samtidigt. Och rent krasst har väl detta dlc nog inte tagit särskilt mycket tid att göra.

Du får kalla det en gissning med en smula skeptiska tankar. Men hopps du har rätt så klart!

Medlem

Nu har jag inte spelat en sekund av det men att de benar ut buggar oavsett storlek är väl bara positivt? Ska definitivt spela det här nån gång i framtiden men har ingen brådska i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Oj va folk fortsätter klaga.

Är det inte enklare att bara gå vidare med livet?
Ni tycker inte om spelet fine. Kanske lägga er energi på annat nu efter 1 år av tjurande?

Du kanske gillar ofärdiga produkter? Bara för att du gillar meh så måste inte alla falla i ledet. Med tanke på hur långa patch notes som behövs så säger det att spelet inte ens är förbi Alpha än.

CDPR har flertal ggr påstått "We are GOLD". Betyder i princip att spelet är "klart", och dem har verkligen innan release pushat för att vi inte släpper ofärdiga spel.

Deras early testing har t.om. läckt ut på nätet som visar hur stora problem detta spelet har.

Jag kommer minnas CDPR för de dem var då dem skapa Witcher 3 som är i min mening ett av världens bästa spel. Nu har girigheten kommit in som hos flera studios som tänker kvantitet före kvalité.

Medlem

Trevligt, det börjar närma sig ett köp.
Jag har ju som sagt inte spelat det än, men jag är förvånad över allt hat dom får. Varje gång dom släpper en patch (för att fixa spelet) så klagar folk. Självklart gjorde dom fel i att släppa det innan det var färdigt, men snälla ge er. Om ni hatar spelet så mycket så är det väl bara att gå vidare i livet. Det blev inte det spel som ni trodde det skulle bli, det betyder inte att spelet är skit.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Du kanske gillar ofärdiga produkter? Bara för att du gillar meh så måste inte alla falla i ledet. Med tanke på hur långa patch notes som behövs så säger det att spelet inte ens är förbi Alpha än.

CDPR har flertal ggr påstått "We are GOLD". Betyder i princip att spelet är "klart", och dem har verkligen innan release pushat för att vi inte släpper ofärdiga spel.

Deras early testing har t.om. läckt ut på nätet som visar hur stora problem detta spelet har.

Jag kommer minnas CDPR för de dem var då dem skapa Witcher 3 som är i min mening ett av världens bästa spel. Nu har girigheten kommit in som hos flera studios som tänker kvantitet före kvalité.

För mig var det ingen ofärdig produkt och jag har bara varit med om 2 bugger genom mina över hundra timmar speltid
Några modeller med T-pose när spelet släpttes och ett quest som fastna och ville inte trigga igång nästa del som löstes med att starta om.

Jag har haft många fler problem i spel som senaste asscreed, outriders, marvel avengers, village

Medlem

Har inte haft några större problem med spelet i det stora hela, men god damn det är svårt att ta sig igenom och bry sig om vad som händer. Har spelat det mer eller mindre on/off sedan det släpptes och har fortfarande inte orkat ta mig igenom storyn. De enda buggarna som har hänt för mig på PC är kosmetiska, i ena fallet så hoppade jag in en bil med en NPC och satte mig på trottoarkanten och gled utanför bilen hela resan samt en hiss där dörren åkte över knappen så det gick inte att trycka på den och jag var tvungen att ta trappan... Det är nog en av de tråkigaste cyberpunk världarna jag har spelat i, hade hellre önskat ett öppet RPG i Shadowgate världen mest p.g.a. klass systemet är mycket mera intressant än vad cyberpunk har haft, det kändes mest som ett svagt DeusEx spel med sämre story :/.

Medlem

Cdpr får jobba på i något år innan jag installerar om spelet.
Om det ens händer, min besvikelse är mer kopplad till att spelet inte var någonting utav vad dom hype'ade för i många år.

Har svårt att se det "fixas".

Sedan att produkten i sig var en buggig shitshow var ett annat minus.

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Polerar du en bajskorv kommer det alltid att vara en bajskorv.

Man kan faktiskt göra mycket bra saker med bajs

Medlem

Kanske testar igen när de lägger till tredjepersonsvy.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Härligt, snart dags att installera det med andra ord

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Polerar du en bajskorv kommer det alltid att vara en bajskorv.

Bajskorven kan även ge kraft till en större rhododendron .


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Kanske testar igen när de lägger till tredjepersonsvy.

Kommer nog aldrig att hända tyvärr.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag har svårt att förstå varför dom jobbar vidare, kan ju bara vara för att rädda ryktet?

Eller räknar dom med att det finns en stor pool spelare som kommer köpa så fort det är i spelbart skick?

Eller är det många som redan köpt och väntar på att det ska bli lagat?

Jag spelade igenom det vid release, trots problemen, så för mig är ju spelet redan ”klart”. Next please.
Skadan är redan skedd. Dom kommer inte höja sitt anseende i mina ögon för att dom lagar det på 1-2-3 år extra, snarare bara mer frustration. Det blev en fail, acceptera och gå vidare till nästa titel.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kommer nog aldrig att hända tyvärr.

Kanske, kanske inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av whoo:

Jag har svårt att förstå varför dom jobbar vidare, kan ju bara vara för att rädda ryktet?

Eller räknar dom med att det finns en stor pool spelare som kommer köpa så fort det är i spelbart skick?

Eller är det många som redan köpt och väntar på att det ska bli lagat?

Jag spelade igenom det vid release, trots problemen, så för mig är ju spelet redan ”klart”. Next please.
Skadan är redan skedd. Dom kommer inte höja sitt anseende i mina ögon för att dom lagar det på 1-2-3 år extra, snarare bara mer frustration. Det blev en fail, acceptera och gå vidare till nästa titel.

Mja. No Man's Sky underpresterade ju också kraftigt men har gjort en rätt fenomenal comeback, så omöjligt är det inte. Fast CDPR har ju enorma förväntningar på sig, omöjligt att leva upp till allas.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja. No Man's Sky underpresterade ju också kraftigt men har gjort en rätt fenomenal comeback, så omöjligt är det inte. Fast CDPR har ju enorma förväntningar på sig, omöjligt att leva upp till allas.

Såhär långt efter release hade väl No man's sky börjat med att lägga till features och inte bara buggfixar? Om CDPR ska lyckas med liknande comeback kan de inte bara fixa buggar och slå sig på bröstet över det, utan måste ganska snart komma med åtminstone saker som var utlovat i alla dessa streams innan release. Därför är denna första DLC en sån personlig besvikelse då jag hade hoppats på större (revolutionerande) tillägg likt No man's sky.

Medlem

Står det något om visuella glitchar om npcs som går igenom hissar som vi ser i intro questen?

KoP
Medlem

Fint med lite uppdateringar! Hoppar in och spelar då och då på min 3:e igenomspelning, för det mesta när det kommit en patch för att se och känna på vad som är förbättrat.

Medlem

Vad menas med next gen patch? Bättre RT effekter på tex PC lr är detta fix för PS4 etc?

Medlem

Är DLCn en jacka och bättre minimap? Såg någon youtube video som nämnde något men kollade aldrig genom hela videon.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av klotim:

Vad menas med next gen patch? Bättre RT effekter på tex PC lr är detta fix för PS4 etc?

Eftersom de säger "Next-Gen" så menas PS5 och Xbox Series. De har pratat om en next gen version eller uppdatering sen innan spelet släpptes.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Är DLCn en jacka och bättre minimap? Såg någon youtube video som nämnde något men kollade aldrig genom hela videon.

Första dlc som kommer med 1.3 är gratis. Precis som de gjorde med The Witcher 3. Större story dlc's arbetare de nog på för fullt just nu.

1. Johnny Silverhand's Alternative Appearance – can be enabled in Settings in the "Additional Content" tab.

2. Multilayered Syn-Leather Deltajock Jacket, Luminescent Punk Jacket - both available in the stash in V's apartment after receiving a message from Viktor after completing The Ride. They're of Rare/Iconic quality by default, Crafting Specs to craft a higher quality will also be unlocked.

3. Archer Quartz "Bandit" - available as a reward or for purchase (depending on choices made by player) after completing Ghost Town and then receiving a message from Dakota or Rogue. If you haven't received the message, make sure to be in the Badlands area and move further away from Dakota's workshop. Dakota will also need a couple of days to contact you.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Jag streamade spelet vid release och stötte nästan inte på några buggar alls. Jag blev sjukt förvånad hur bra spelet funkade för mig baserat på vad folk skrev online. Jag insåg också ganska snabbt att detta inte är de spelet jag hade hoppats att det skulle vara... Men jag tyckte ändå det var ett rätt så kul spel.

Jag kommer nu klaga på samma sak som jag klagar på i nästan varje CB tråd. Snälla. Lägg. In. En. Funktion. För. Recustomization för sin karaktär. För i helvete. Jag fattar inte varför de ignorerar det helt. Hade gärna sett ett third person mode också. Hade varit nöjd om det bara funkar utanför combat. Att lira ett RPG där man har fått skapa en karaktär. Sen inte ha något sätt förutom gear att ändra sitt utseende på är bortom all kritik. Sen att man aldrig får se sin karaktär förutom i inventoryt och speglar är ju också stört...

Det jag ber om är inte alls svårt att införa. Det finns redan moddare som lyckats med detta fan bara någon månad efter spelet släpptes, då ska fan CDPR också kunna det. Jag hade så stor respekt för CDPR och jag tycker ändå CP är ett kul spel men har tappat den respekten så mycket pga hur de hanterar den här produkten.... Finns massor med små super enkla quality of life saker de hade kunnat lägga in för att göra spelet sååååå mycket bättre.

Medlem

Stream summary if anyone cares:

Two new buttons. One for crafting, one for perk reset

A cat taking a shit in your bathroom.

Cosmetic DLC. Two shiny jackets.

Facial expressions in the mirror improved.

Excuses about how hard it is to fix games.

Crowd on the street popping in while they are walking around.

NPC T posing

Crowd AI improved but they hope it will get better and better with new patches.

They finally fixed the memory issues and now the real work starts. Kapp

The minimap fix.

An orange car.

Lots of platform talk that boils down to xbox and PS4 can't handle the game.

New clothes and haircut for Johnny.

Spoiling the game for 25.000 people.

No actual release date for this update. SoonTM

Det här är verkligen en komedi. Här är klippet när NPC:n T-poseade när de skriver de fixat det också . https://m.twitch.tv/clip/RoughLazyBurritoShadyLulu-gNf6bYat1k...

5/5 great game

Medlem
Skrivet av Karmak:

Huh? För mig är detta ett av de bästa singel player spelen som skapats någonsin. Jag är väldigt intresserade av ändringar och tillägg de gör för det.

Så otroligt tråkigt att läsa genom 10 sidor av klagomål från folk som inte ens tycker om spelet istället för att diskutera patch notes

"ett av de bästa singel player spelen som skapats någonsin" pepeLaugh

Medlem

Kul att de jobbar på spelet men jag är ärligt besviken att det inte hunnits längre.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Pinsamt att ens kalla det DLC enligt mig när det handlar om några enstaka separata assets som slängs till i spelet...
Jag är övertygad om att de gör vad de kan, men jäklar vad långsamt det går!

Och detta kommer från en person som ändå hade rätt kul med det under första genomspelningen.

Medlem

Skönt att de fortsätter polera, jag har fullt förtroende att de tillslut får det CP2077 de ville släppa. Men är det någon som hört nått ifall de ska ändra NPcer och polis spawnadet?

Medlem

Fick en gigantisk uppdatering på närmre 41 GB nu när jag drog igång PS5:an. Kan det vara 1.3?

ELF
Medlem
Skrivet av Amilo:

Fick en gigantisk uppdatering på närmre 41 GB nu när jag drog igång PS5:an. Kan det vara 1.3?

Galaxy håller på att uppdatera för fullt just nu. Där ligger den på 34GB, så bör ju vara v1.3.

EDIT:
FÄÄÄRDIG!!!! ;p
Det är 1.3.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

123
Skriv svar