Besök Stalingrad i gameplay-premiären från CoD: Vanguard

Robot
Besök Stalingrad i gameplay-premiären från CoD: Vanguard

Se nära tio minuter från krigets helvete.

#call-of-duty-vanguard


Medlem

För varje anmälan om sexuella trakasserier under utvecklingen av detta spelet så stoppade Bobby Kotick ytterligare en miljon dollar i fickan.

Jag tyckte inte om denna trailern. Det är ingen fokus på storskaliga strider längre i COD, allt ska vara små specialstyrkor som slåss emot få fiender i en snygg miljö. (Några få undantag i MW19). Jag tror vi fattar också att man kan klättra på väggar, man behöver inte visa det femtioelva gånger.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Karaktären gick från att vara rädd och ängslig till massmördare på ett par sekunder; sedan såg det ut som en "framtids-shotgun". Lite kul att man lånat en sekvens från Uncharted 2 när huset tippar framåt, men man får ju inte samma känsla av att det är farligt som i Drake-äventyret.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tegel som helt random sticker ut från putsade väggar är ju bara helt fel. Förmodligen en lärling som murat 😂

Redaktör
Skrivet av MorbidSwe:

Tegel som helt random sticker ut från putsade väggar är ju bara helt fel. Förmodligen en lärling som murat 😂

Sovjet producerade dåliga arbetare.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Sovjet producerade dåliga arbetare.

Fördomsfullt svar.

Redaktör
Skrivet av Chrille_H:

Fördomsfullt svar.

Ja. Skulle ha skrivit "Vissa av sovjets arbetare och bönder producerade emellanåt produkter av låg kvalitet jämfört med motsvarande produkter i andra länder, delvis orsakat av dåliga förutsättningar, undermånligt material och orimliga krav från en stelbent ledning som undanlät att ta hänsyn till bl.a. humanitära aspekter.", men jag tyckte det första svaret var lite rappare.


signatur
Geeks Gaming

Tydligen tog tyskarna över Stalingrad på bara en timme.
Massa tegelstenar som sticker ut överallt för att visa att du ska klättra här för att linjärt kunna ta dig fram.
Soldaters uniformer som ser tagna från Wolfenstein.
Använda vapen som inte producerades fören 1 år efter Stalingrad.

Ytterligare ett spel som gillar historien förfalskning.

Medlem

Inte mycket om ens något som imponera här.

Medlem

Japp, detta ser sannerligen ut som ett modernt CoD *gäsp*

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja. Skulle ha skrivit "Vissa av sovjets arbetare och bönder producerade emellanåt produkter av låg kvalitet jämfört med motsvarande produkter i andra länder, delvis orsakat av dåliga förutsättningar, undermånligt material och orimliga krav från en stelbent ledning som undanlät att ta hänsyn till bl.a. humanitära aspekter.", men jag tyckte det första svaret var lite rappare.

Säkert.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Var inte så negativ! Det är ju snart fredag! 😍

Medlem

Herregud, hon utplånade 6:e armen helt själv.
Och i vanlig ordning så är fienden både blinda och döva. Men dom upptäckte henne jäkligt fort när han sköt med sniper.

Och stridsvagnar som kör över brädor utan att dom går sönder medans man kryper under.

Ne detta verkar inte vara något för mig.

Medlem

Helt klart Gamescon-vinnaren i min bok. Har förköpt spelet, toklängtar till releasen nu.

Medlem

En till Call of duty som utspelar sig i Stalingrad?
Kan de inte ta ett annat slag på östfronten för tusan?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Lite kul att man lånat en sekvens från Uncharted 2 när huset tippar framåt, men man får ju inte samma känsla av att det är farligt som i Drake-äventyret.

https://youtu.be/dEwZAJ02Isk?t=150

EXAKT vad jag kände på mig när jag såg Vanguard-videon. Helt klart inspirerat av världens bästa spelserie - Uncharted.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tydligen tog tyskarna över Stalingrad på bara en timme.
Massa tegelstenar som sticker ut överallt för att visa att du ska klättra här för att linjärt kunna ta dig fram.
Soldaters uniformer som ser tagna från Wolfenstein.
Använda vapen som inte producerades fören 1 år efter Stalingrad.

Ytterligare ett spel som gillar historien förfalskning.

Nu är det inte hela Stalingrad man ser i videon. Under första dagens strider i staden (14 september) som kom tyskarna nästan fram till Volga vid Mamayev Kurgan. Stalingrad var en extremt långsmal stad och från västra delarna till Volga så var det nog inte över 3 km någonstans. Var i Stalingrad filmen utspelar sig kan man bara spekulera om. Det är mycket möjligt att det är i västra delarna och tyskarna kan då ha hunnit dit på bara en timme. De sovjetiska soldaterna ser dock alldeles för avslappnade ut i början. De visste givet att tyskarna kraftsamlade utanför staden.

StG44 och T34/85 ska givetvis inte finnas i Stalingrad. Det är dock helt väntat i och med att alla Call of Duty-spel i andra världskrigsmiljö har haft anakronistiska vapen och uniformer. De brukar även ha fel divisioner på fel plats och ibland har de t.o.m. fel datum på striderna. Antingen så har de värdelösa historiska rådgivare eller, kanske troligare, så skiter de i vad rådgivarna säger.

1
Skriv svar