Hands-on – Deathloop osar Arkane men visst fasiken är den en roguelite

Robot
Hands-on – Deathloop osar Arkane men visst fasiken är den en roguelite

Äntligen förstår vi Deathloop och varför det har varit så svårt att prata om det.

#arkane-studios, #deathloop


Medlem

Jag har varit kritisk till detta, nu vänder jag vinden. Låter rätt soft 🙏

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Najkan:

Jag har varit kritisk till detta, nu vänder jag vinden. Låter rätt soft 🙏

Varit i samma sits, men nu vill jag bara spela mer.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Jaha, det här lät ju plötsligt mycket mer intressant. Jag ger PR-avdelningen hos Arkane (eller Bethesda) en av fem brödrostar.

Medlem

Finns det folk som har hallonsylt på blodpuddingen!? Nu blir jag lite rädd här och rent av orolig.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Finns det folk som har hallonsylt på blodpuddingen!? Nu blir jag lite rädd här och rent av orolig.

Vi kör ofta jordgubbssylt på puddingen. Men jag har viss sjukdomsinsikt och skulle kanske inte bjuda folk utanför den innersta jordgubbskretsen på det. Men fasen va gott det är

Medlem

Efter Returnal till ps5 vill jag inte röra ett "Roguelite" spel igen, ogillar genren.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Efter Returnal till ps5 vill jag inte röra ett "Roguelite" spel igen, ogillar genren.

Enda spelet jag gillar inom genren är Binding of Isaac fantastiskt beroendeframkallande spel.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Låter bra på papper och gillar vanligtvis roguelite men gameplay såg verkligen oinspirerat och trist ut.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Låter bra på papper och gillar vanligtvis roguelite men gameplay såg verkligen oinspirerat och trist ut.

Svårt att fånga på film. Särskilt med gamepad. Det borde ha dykt upp massor på tuben nu, man fick fånga 15 minuter. Iof samma område/uppdrag.

Det jag oroar mig för är som sagt fienderna. Särskilt de åtta man ska mörda. Ingen av de tre jag mött har bjudit på något jätteinspirerande motstånd.


signatur
Medlem

Är det slutgiltiga målet att döda dom 8 fienderna?
Om man inte hinner dör man bör dagen är slut och man börjar om?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Nä, ser inte alls bra ut. Pass.

Medlem

Även om det låter roligt konceptuellt så tror jag att det kommer bli alldeles för repetitivt för min smak. Brukar undvika roguelikes av den anledningen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Är det slutgiltiga målet att döda dom 8 fienderna?
Om man inte hinner dör man bör dagen är slut och man börjar om?

Tänk dig dem som åtta bossar som du kan ta dig an lite som du vill, både vad det gäller ordning och tillvägagångssätt. Och spelet håller dig i handen i början så du kommer in i arbetssättet. Du hinner med fyra ”banor” på ett dygn. Sedan startar loopen om men ju mer du lär dig och ju fler förmågor och utrustning, desto lättare blir det.


signatur
Avstängd
Skrivet av Dajvan:

Finns det folk som har hallonsylt på blodpuddingen!? Nu blir jag lite rädd här och rent av orolig.

Vem fan lägger sin lingonsylt på blodpudding när det finns pannkakor och bacon?

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Vem fan lägger sin lingonsylt på blodpudding när det finns pannkakor och bacon?

Blodpudding med pannkakor? Nej, nu blommar löken! Blodpuddingen ska vara som en överstekt skosula som endast går att svälja eftersom den är välsmord med lingonsylt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Är detta Bethesda och alltså Game Pass direkt på PC?

Medlem
Skrivet av Hullken:

Är detta Bethesda och alltså Game Pass direkt på PC?

Om jag har förstått det hela rätt är det ps5 exklusivt i ett år (?).

Medlem
Skrivet av boneless:

Om jag har förstått det hela rätt är det ps5 exklusivt i ett år (?).

Står ju så här i artikeln "Deathloop släpps på Playstation 5 och PC den 14 september.".

EDIT: Det släpps alltså samtidigt på PC och PS5, men kommer inte till Xbox förrän efter 1 år. Men jag hittar ingen info alls om huruvida det kommer till Game pass på PC.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hullken:

Står ju så här i artikeln "Deathloop släpps på Playstation 5 och PC den 14 september.".

EDIT: Det släpps alltså samtidigt på PC och PS5, men kommer inte till Xbox förrän efter 1 år. Men jag hittar ingen info alls om huruvida det kommer till Game pass på PC.

Eftersom det heter Xbox Game Pass så tror jag att det inte blir så.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Dajvan:

Finns det folk som har hallonsylt på blodpuddingen!? Nu blir jag lite rädd här och rent av orolig.

Trodde blodpudding var något man åt på skolbespisningen på 80-talet

Medlem
Skrivet av Gen:

Trodde blodpudding var något man åt på skolbespisningen på 80-talet

Ska äta blodpudding idag faktiskt i min borg MED LINGONSYLT. Ska även "lyxa" till det med bacon vid sidan av och finrivna morötter 🙂.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Ska äta blodpudding idag faktiskt i min borg MED LINGONSYLT. Ska även "lyxa" till det med bacon vid sidan av och finrivna morötter 🙂.

Glöm inte potatisbullarna


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Glöm inte potatisbullarna

Hur kunde jag glömma, en helt okej kombo faktiskt med risk för paltkoma.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Vem fan lägger sin lingonsylt på blodpudding när det finns pannkakor och bacon?

Vem fan äter blodpudding överhuvudtaget? Vidrigt!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gen:

Trodde blodpudding var något man åt på skolbespisningen på 80-talet

80-talet? Det serverades fortfarande när jag gick ut skolan i slutet på 00-talet! Fina grejer det där, minns att man fick välja mellan blodpudding och rösti/potatisbullar, och att jag alltid var den typ enda som öste på med blodpudding.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vem fan äter blodpudding överhuvudtaget? Vidrigt!

Vi finns i tunnelbanan eller i trafiken nära dig.

Gen
Medlem
Skrivet av Sisyr:

80-talet? Det serverades fortfarande när jag gick ut skolan i slutet på 00-talet! Fina grejer det där, minns att man fick välja mellan blodpudding och rösti/potatisbullar, och att jag alltid var den typ enda som öste på med blodpudding.

Det var som fan. Personligen föredrog jag potatisbullarna och sylten framför puddingen så tur att man kunde göra så Hur är det med isterband då? Det är ju också en sådan "äldre" rätt.

Skrivet av Dajvan:

Ska äta blodpudding idag faktiskt i min borg MED LINGONSYLT. Ska även "lyxa" till det med bacon vid sidan av och finrivna morötter 🙂.

Smaklig spis

Medlem

Nä men sluta vattna ut roguelike, roguelikelike och roguelite-begreppen.
Kalla en spade för en spade istället. Om det är permadeath ni syftar på, så är det väl just det ni skall säga, för jag ser varken att Deathloop har turnbased movement, tile based movement, hack'n'slash eller ens Randomly-generated map, som ju ändå räknas som "high-value" kriterierna för att liknas vid rogue-spelen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tänk dig dem som åtta bossar som du kan ta dig an lite som du vill, både vad det gäller ordning och tillvägagångssätt. Och spelet håller dig i handen i början så du kommer in i arbetssättet. Du hinner med fyra ”banor” på ett dygn. Sedan startar loopen om men ju mer du lär dig och ju fler förmågor och utrustning, desto lättare blir det.

Hur svårt var det då? Är det bara för souls-folk och dom som gillar Returnal eller kan mer casual players ge sig på det här?

12
Skriv svar