EA: svårt att få Fifa att funka med Natal och Move

Robot
Medlem
EA: svårt att få Fifa att funka med Natal och Move

Fy, Simon Humber är hans namn. Låter bra också, de där rörelsekontrollerna får gärna finnas men då ska det vara i egna spel och inte tvingas in lustigt i traditionella spel.

Medlem

Skönt att höra.Vill fan inte ha natal som standard alls.
I will fight for my controller.

Medlem

Konstigt att inte Move eller Natal fixar det när det funkar bra till Wii....

Medlem

Äsch, EA är slackers.

Medlem
Skrivet av noxi:

Konstigt att inte Move eller Natal fixar det när det funkar bra till Wii....

Säger han ju inte.

"Som man kan se från vår Wii-version så är spelet betydligt mer arkad-aktigt, med de stora gesterna och rörelserna. Jag tror att det kanske finns en annorlunda upplevelse där som väntar på att bli upptäckt, men personligen tror jag det är svårt att integrera det i vårt fotbollsspel."

Med andra ord: visst skulle vi kunna införa det men då blir det ett helt annat spel och det passar inte in riktigt.

Medlem

Synd, handkontroll är verkligen sååå 1900-tal. Många som skulle må bra av att röra sig lite istället för att sitta i soffan med en handkontroll och käka chips

Medlem

Skulle ju dock vara kul att se FIFA med Natal. Skulle nog leda till många fina Youtube klipp om inte annat.

Inaktiv

FIFA skall spelas med handkontroll. Vill man röra på sig så kan man gå ut och sparka boll.

Medlem

låter bra det här med att behålla handkontrollerna som "bas" i fifa och ha natal/move vid speciella tillfällen, skulle vara kul om man kunde göra mindre målgester med natal (inte volter ^^) kan se jag och min bror springa runt i rummet med nävarna i vädret efter att ha avgjort i slutminuterna.

1
Skriv svar