Cutter Slade är tillbaka - Outcast får en uppföljare
Strandad och utsatt, Cutter Slade är tillbaka efter 20 års väntan.
Älskade Outcast. Tycker detta bara såg ut som en generisk tredjepersons sci-fi action. Inte så charmigt. Men hoppas att jag har fel.
Risken finns ju att åren som sprungit ifrån Outcast. Men jag håller mig positivt så får vi se hur spelet blir.
"Writer and Fighter"
Påminner lite om Mass Effect tycker jag. Lite. Verkar vara humor bakom karaktären.
Äger Outcast: Second Contact (Remake) till Steam men har aldrig installerat det.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Känns fortfarande som THQ mest bara satt olika bollar i rullning utan att ha ådskakommit så mycket.. Om dom kommer bli en utgivare att räkna med känns fortfarande väldigt oklart.
Det känns lite som dom kör mycket på "dåliga stora" spel istället för "bra små" spel (som väl är det nya 'AA').. Dvs den gamla skolans 'AA', och den approachen som väl anses vara det som fick det ursprungliga THQ och hela 'AA'-segmentet branchen att gå under?
Jag gissar dock att dom gör det för typ en fjärdedel av dom 'AA'-budgets som gällde då.. Så det kanske lirar ändå.
Men frågan är väl om det kommer bli några bra spel utav't.
subterranean homesick alien
Hade varit betydligt coolare om de istället försökt göra ett modernt voxelspel, likt Teardown eller John Lin's Voxelprojekt, fast med AAA-produktionsnivå.
Folk säger väl förstås att ett sådant projekt hade varit för stor risk.
Jag tror snarare det är större riska att bara göra ännu ett generiskt tredjeperson-action-adventure spel, ingen har en anledning att bli speciellt upphetsad över.
Hade varit betydligt coolare om de istället försökt göra ett modernt voxelspel, likt Teardown eller John Lin's Voxelprojekt, fast med AAA-produktionsnivå.
Folk säger väl förstås att ett sådant projekt hade varit för stor risk.
Jag tror snarare det är större riska att bara göra ännu ett generiskt tredjeperson-action-adventure spel, ingen har en anledning att bli speciellt upphetsad över.
Det här var intressant. Jag var tvungen att kolla upp om voxlar används idag och enligt wikipedia är det en del spel som använder det idag. Inte så fullt ut som Outcast och Delta Force, men No Mans Sky använder tydligen voxlar, även Minecraft och Worms 4 använder det till vissa saker.
"Writer and Fighter"
Ni som inte sett dessa, varsågoda.
Originalspelet var extremt stilbildande när det släpptes. Grafiskt ser det här lite generiskt ut och det låter inte som det är Moskvas symfoniorkester som framför soundtracket. Ska i alla fall bli intressant att se hur det blir.
Outcast använde aldrig voxlar vad jag vet men däremot ray casting. Det här var ju dock så tidigt att terminologin troligen inte var helt etablerad ännu.
Cutter Slade som namn har i alla fall inte åldrats så bra, låter ju som någon surfar-dude från Baywatch.
Kanske kommer ett co-opläge där player 2 är Cypher Raige.
-With great moustache comes great responsibility!
Kanske kommer ett co-opläge där player 2 är Cypher Raige.
Yes please, Mer coop åt folket !
Kanske kommer ett co-opläge där player 2 är Cypher Raige.
Så länge vi slipper Will Smiths son XD
"Writer and Fighter"
Var det detta som var den stora återupplivingen av ett decennium år gammal serie...
Ja. Tyvärr inget Titan Quest 2. 🤣
Dundertabbe av Nordic games att aldrig återuppväcka den serien.
Memento Mori
Kändes inte alla CGI-trailers från presentationen väldigt mycket PS2-era kvalitetsmässigt?
Vilka trailers?
Denna trailer såg bra ut, ser in-game ut förutom nån scen som såg cgi ut, och nej det ser inte PS2-era ut här. Du minns i så fall PS2-eran med ett rosaskimmer.
THQ Nordic tycks fokusera en del på remakes alt. uppföljare på äldre spel. Har ni förresten märkt att "coming soon" (som det stått på Gothic 1 remake i 1 år nu) är det nya... Rätt störande, speciellt om man inte vet att "soon" inte betyder veckor eller månader utan kan betyda flera år. Vet inte riktigt vem som blir gladare av den användning av "soon", inte är det de som väntar iaf.
Vilka trailers?
Denna trailer såg bra ut, ser in-game ut förutom nån scen som såg cgi ut, och nej det ser inte PS2-era ut här. Du minns i så fall PS2-eran med ett rosaskimmer.
THQ Nordic tycks fokusera en del på remakes alt. uppföljare på äldre spel. Har ni förresten märkt att "coming soon" (som det stått på Gothic 1 remake i 1 år nu) är det nya... Rätt störande, speciellt om man inte vet att "soon" inte betyder veckor eller månader utan kan betyda flera år. Vet inte riktigt vem som blir gladare av den användning av "soon", inte är det de som väntar iaf.
Jag menar trailers som denna. Den kändes väldigt Ps2-CGIaktig enligt mig. Visst, kvaliteten är ju snyggare, men själva uppläggen och redigeringen kändes väldigt gammaldags.
Ja. Tyvärr inget Titan Quest 2. 🤣
Dundertabbe av Nordic games att aldrig återuppväcka den serien.
De lät väl en studio göra två DLCs, varav det senaste släpptes 2019, och sedan har det inte hörts något. Vore väl inte helt otippat om de jobbar på en tvåa.