Call of Duty: Vanguard-betan plågas av fuskare

Robot
Call of Duty: Vanguard-betan plågas av fuskare

Öppna betan förlängs till onsdag.

#beta, #call-of-duty-vanguard


Moderator | Testpilot

Jaha,det var därför jag DOG* så jävla mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gött när det kryllar av fuskare redan i betan. Fail.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Ljudet är helt bedrövligt i spelet, är nog det största skillnaden man märkt av i detta spel, annars är det precis som alla andra COD. Inget nytt.

Medlem

De borde köra så att man måste skriva in och verifiera personnummer då kommer det inte fuskas lika mycket längre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jaha,det var därför jag tog så jävla mycket.

Mjasså vad tog du för något?

Medlem

Patetiska jävla kryp som ska förstöra alla spel online med fusk hela tiden.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Gissar på att det bara är MP som testas? Är lite sugen på kampanjen.

Medlem

Jahopp som jag trodde. Extremt många fuskare i COD spel som vanligt. Som jag tidigare sagt så spenderar jag inte ett öret till förrns de löst problemet. Det var fan outhärdligt med fuskare i Cold war.

Medlem

Och det är därför man spelar på konsol, inte för att den platformen inte har fuskare också men där får det större konsekvenser och är svårare.

2021 och man har inte teknologin för att förhindra fuskare?

Och... "“Banwaves are ongoing, and PC anti-cheat is arriving in Warzone later this year.”. Borde funnits där på dag 1, även i betan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sapiens:

Mjasså vad tog du för något?

https://youtu.be/qJemwNH49gw

Skyller på telefonen. Har redigerat inlägget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tacka vet jag förr i tiden då man hade privata servrar med aktiva mods plus man kunde göra livet surt för folk som körde vpn/proxy för att komma runt ip bans.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har undvikit COD sedan COD 4-kampanjen (som jag gillade). Det känns som en toxic community ("Call for Douchebags: Vanguard"), eller har jag fel?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Jag har undvikit COD sedan COD 4-kampanjen (som jag gillade). Det känns som en toxic community ("Call for Douchebags: Vanguard"), eller har jag fel?

Nej du har inte fel.

Jag slutade också efter "Call of Duty 4: Modern Warfare". Gick kraftigt utför efter det...

Medlem

Vanguard är mitt andra COD spel, fick pröva MW2019 en stund hos en polare.

Känns exakt som MW2019 men med historiska vapen. Inget speciellt.

Medlem

Jag förstår inte varför folk gnäller över fuskare i en beta. Tror ni på riktigt att dom kör ett antifusk i en beta och ger fuskutvecklarna mer försprång än vad som är nödvändigt?

Jag kunde faktiskt inte bry mig mer om att några low lifes fuskar i en beta. Kanske ska påminna också om att en beta test i slutändan är för att ge information till utvecklarna om buggar/problem i spelet.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Gött när det kryllar av fuskare redan i betan. Fail.

Du verkar inte förstå syftet med ett beta test. om dom lyckas täppa igen dom här problemen innan release är betan 100% lyckad.

Bättre att upptäcka det nu istället för releasen.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Du verkar inte förstå syftet med ett beta test. om dom lyckas täppa igen dom här problemen innan release är betan 100% lyckad.

Bättre att upptäcka det nu istället för releasen.

För att lägga till lite till detta, så är det ju inte förvånande någonstans, då tidigare CoD kryllar av fuskare, och de använder samma motor antar jag? Så lär inte vara så svårt för utvecklarna att porta över fusken.
Samma händer ju vid varje battlefield playtest osv, fusk dras ju bara med hela tiden, så föga förvånande.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde köra så att man måste skriva in och verifiera personnummer då kommer det inte fuskas lika mycket längre.

Personnummer är inte en grej i alla länder, så det hade blivit svårt.

Medlem

Från att gå till relativt intresserad har jag inte ens tittat på dem senaste gameplay och nu det här... Hoppar nog detta tattarspel också, hoppas på BF2042, men har inte höga förhoppningar

Medlem
Skrivet av sitman:

Personnummer är inte en grej i alla länder, så det hade blivit svårt.

Ba köra det i Kina och Ryssland så försvinner 98% av fuskarna.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ba köra det i Kina och Ryssland så försvinner 98% av fuskarna.

Nu bara babblar du

Medlem

Hela spelet är ju knas, SMG´s starkare än AR´s.... finns ingen anledning att spela sniper längre med scope glint återigen på dessa småbanor, nej detta år står jag över kommer ihåg när cod var taktiskt. Spawns har ju varit paj sen black ops 2

Medlem
Skrivet av jehuty:

Du verkar inte förstå syftet med ett beta test. om dom lyckas täppa igen dom här problemen innan release är betan 100% lyckad.

Bättre att upptäcka det nu istället för releasen.

Fast samtidigt kan det vara bra om anti-cheat systemet var igång för att se om det faktiskt gör någon skillnad mot det tidigare som uppenbarligen var helt värdelös om man ska gå efter spelens rykte om fuskare.

Sedan så missas nog en hel del buggar p.g.a. att folk inte vill spela betan då det ändå barabär massa fusk.

Men visst är det ändå bra att dem kan upptäcka och ev. stoppa många av fusken och fuskarna innan spelet släpps. Får hoppas för dem som tänker spela det att det faktiskt händer något också, det är ju inte helt ovanligt att många stora buggar ligger kvar tills månader efter släpp heller.

Medlem

Jag kunde aldrig starta det.
Kunde aldrig trycka på starta knappen.
Vart papperskorgen

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Jag kunde aldrig starta det.
Kunde aldrig trycka på starta knappen.
Vart papperskorgen

Du behöver ändra till "BETA" när du ska starta spelet.

För övrigt är spelet B. Vapnen är helt obalanserade och spelet går alldeles för snabbt.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Gött när det kryllar av fuskare redan i betan. Fail.

Verkar bara bli värre o värre för varje online fps som släpps =(

Medlem
Skrivet av sitman:

Nu bara babblar du

Nä för det finns siffror som visar detta, bara att googla.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Faktiskt första CoD jag inte spelat och tänker inte lira det heller...

Nä, nu ljuger jag. Jag slutade lira CoD efter sista Modern Warfare och då har man ändå hållt på med CoD sedan för spelet för pc.

Bye bye CoD, welcome BF2042.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Du behöver ändra till "BETA" när du ska starta spelet.

För övrigt är spelet B. Vapnen är helt obalanserade och spelet går alldeles för snabbt.

Tack för informationen.
Jag ändrade , gick inte ens ladda ner om man inte ändrade.
Gav det typ 30 sekunder sen hej då.

12
Skriv svar