Diskutera – Äldsta spelet du fortfarande spelar?
Sword of Aragon från 1989.
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Som retrospelssamlare så blir det ju gamla spel på hyfsat regelbunden basis, men det är ju olika spel nästan hela tiden.
Men om vi skall hålla oss till något som jag faktiskt spelar regelbundet om och om igen så blir det Warlords Battlecry 3 från 2004. Fortfarande det bästa RTS som gjorts (I konkurrens med Dune 2)
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Om det skall vara hyffsat regelbundet så blir det nog Age of Empire 3 från 2005, om det nu räknas då jag kör DE-varianten. Annars är det nog Skyrim som man lirar igenom då och då. (Om nu den räknas, då även den är typ DE.)
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Den äldsta konsolen som jag brukar spela på då och då är Nintendo 64.
Annars spelar jag ju på mini konsolerna en del i perioder (NES, SNES, SMD, PSX)
The Legend of Zelda: A Link to the Past brukar jag ofta gå tillbaka och spela.
Just nu är jag inne i en The Elder Scrolls period och spelar Oblivion på Playstation 3. Skulle inte förvåna mig om jag snart även kommer koppla in min Xbox för att spela Morrowind (Borde ha haft en Xbox Series X så att jag kunde spela Morrowind på den istället)
Äldsta spelet som jag regelbundet spelar är nog Altered Beast (1988). Finns ju lättillgängligt på Steam och är otroligt kort så det känns aldrig lika bökigt som andra äldre konsolspel. Har även ett Gameboy Advance SP bredvid sängen och brukar spela lite av Kirby's Dream Land 2 (1995) flera gånger i veckan.
Men även Pong ibland.
Hmm, spelade också pong på 70/80-tal men verkligen?
Spelas ofta hos dig? Om man vill kan man säga utan pong inget gta. Men så långtgående slutsatser drar vi inte här. Eller?
9070 XT
9800X3D